• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Problem med uppdrag

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hej!

Jag har fått ett problem med ett uppdrag. Se bifogad bild:

Image1.png

Jag har redan övertagit 2 sektorer av den provinsen, innan jag ens fick det här uppdraget, så infiltrering av 5 sektorer är omöjlig. Hur ska jag göra nu då?

Det här gäller min son, Brushane. Han är inte så klipsk med det här med forum och så, därför som jag, Gisburne, skriver.

edit: PS. Ja, vi har rapporterat att vi har delad uppkoppling.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1033

Guest
När ett uppdrag är omöjligt att utföra brukar systemet se detta och inte låta dig behöva utföra det uppdraget. Är du säker på att det inte finns fler sektorer att infiltrera då? (Dessa uppdrag brukar sällan gälla alla sektorer i en provins.) G.
 

DeletedUser1353

Guest
Jag har stött på liknande förut, att erövra en sektor räknas in som en infiltrering. Om du erövrar och infiltrerar TOTALT 5 sektorer så borde det lösa sig. Att erövra en redan infiltrerad sektor räknas dock inte, det måste vara 5 olika
 

DeletedUser

Guest
Det stämmer som Findan säger. Ta kontrollen över provinsen så räknas det som du klarat uppdraget. Har själv gjort det.
 

DeletedUser

Guest
Tack farsan för hjälpen.
Det ser ut så här, uppdraget och på kampanjkartan. Hela provinsen är min, men inte har det räknats som 5 infiltrerade sektorer...
Image5.jpg

Som sagt, jag hade övertagit 2 sektorer långt innan jag fick det här uppdraget. Så om vunna sektorer räknas som "infiltrerade", varför säjer då uppdragsgivarn att endast 3 är infiltrerade?
Provinsen har bara 5 sektorer, så det verkar som att uppdraget är "dött". Och det är ju ett sånt uppdrag som inte går att avbryta... :(

Tack alla som försökt att hjälpa mej med detta. Heder till er! :)

PS. Jag tog bort alla cookies som har med Forge of Empires att göra. Det hjälpte inte heller...
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser837

Guest
Hej Brushane.

Som du ser i uppdragskraven så står det:

- Avspana provinsen öster om Cuttingham.
- Infiltrera 5 sektorer i den provinsen.

Det är alltså inte Cuttingham det gäller, utan den provinsen som ligger öster om den, dvs. Eldenborough.
 

DeletedUser

Guest
Ajajaj, mitt fel. Men, samma problem kvarstår med Eldenborough, även Spearth om det nu mot förmodan är den det gäller. 2 sektorer tagna innan jag fick uppdraget, endast tre kvar att infiltrera, då provinsen innehåller endast 5 sektorer. Ska det räcka med att jag tar över hela provinsen för att klara uppdraget?

edit: Tog nyss över Eldenborough med hjälp av förhandling, har klena trupper, men det hjälpte inte...

edit 2: Pearth var den provinsen det gällde. Lyckades med lite handel och diamanter att få till det. Så nu är uppdraget löst, och det funkade med att överta den, trots 2 redan tagna sektorer. ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser837

Guest
Ja, det stämmer, ursäkta, vet inte hur jag lyckades får öster till söder :( Men det är ju bra att det fungerade till slut :)
 

DeletedUser

Guest
Ingen fara, falcon. Du uppmärksammade mej i alla fall på mitt misstag. :)

Tack å hej, leverpastej!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp