• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

posk äventet ? betan

DeletedUser1390

Guest
Hej jag undrar om nogon kan förklara varför jag ej får upp påskeventet på betan
jag kan jöma ägg men inte se hur monga jag har eller menyn
 

Bilagor

  • Skärmklipp.jpg
    Skärmklipp.jpg
    249,9 KB · Visningar: 69

klarre

Medlem
Tror man måste ha kommit in i Järnåldern innan eventet startar för att få deltaga i eventet alls.

Men då detta avser Beta så är det egentligen fel forum då frågor avseende Betan hanteras på det forumet och inte svenska forumet.
 

DeletedUser1033

Guest
Jag undrar när påskeventet och den nya eran ska släppas? Finns det några datum än? G.
 

DeletedUser1390

Guest
poskeventet släps inom 8 till 10 dagar på den svenska sörvern medans nesta tidsolder är mera oklart troligen under april eller maj monad
 

DeletedUser1353

Guest
Påskeventet börjar den 25 mars på de engelska servrarna, nu på onsdag, och eftersom jag tror alla tidigare event har släppts samma dag på de svenska servrarna så borde vi kunna förvänta oss detsamma här. Dock intressant att ingen information har släppts om det.
Morgondagen har släppts på betan, så vi borde kunna förvänta oss att se den ganska snart. Jag hade faktiskt trott den skulle komma i uppdatering 1.47, men det gjorde den uppenbarligen inte, så jag tror starkt på 1.48, allra senast tror jag den kommer i uppdatering 1.49
 

DeletedUser1033

Guest
Jag kan tycka att den svenska spelledningen överlag är lite dålig på att annonsera när viktiga nyheter och event kommer i förväg. Såg att förra årets påskevent började 9 april men jag tror att påsken är något tidigare i år så det är inte helt orimligt att det kommer i kommande veckan. G.
 

DeletedUser1033

Guest
Fråga: Vad exakt gör Trumslagaren och vad är en "rustningspoäng"? G.
 

DeletedUser1033

Guest
Vad är det med mig och monumental otur i kistöppnandet egentligen? Av allt jag behöver och allt man kan få i en silverkista får jag naturligvis ett stort forskningspaket och jag har 22 stora forskningspaket sparade till nästa era! Tidigare i år har jag även lyckats få två ritningar till en MB jag redan har i en bronskista och i tredje bronskistan fick jag ett äggläggningspaket, vilket i och för sig är okej. Alltså, detta är långt bortom otur och jag börjar fundera på om inte det här kistöppnandet är riggat för att djäklas med mig. G.

Öppnade en silverkista till på B servern för att se om man inte kunde få något användbart som tex 500 påskägg (en önskebrunn!), 300 påskägg, Trumslagarskola, Häxdoktor eller Tigernästet men närå, jag får naturligtvis ett stort forskningspaket till! Detta är inte kul längre och ärligt talat tycker jag inte att ett stort forskningspaket står i proportion till alla de andra sakerna man kan få i en silverkista enligt ovan. Fem eller tio forskningspaket hade jag kunnat gå med på, men ett? Nä. *Surar* G.
 
Senast redigerad av en moderator:

klarre

Medlem
I mitt tycke är påskeventet det sämsta hittills. Tokdyra prylar, avsaknad av mot/pol, hjälp polerar dekorationerna, samt att man bara kan ha max 6st "lägg ägg" sparade till skillnad mot Fotbollseventet som man kunde spara 10st (samma som antal FP för övrigt). Tack och lov så är det inte mycket mer än en vecka kvar så det är bara att härda ut och fortsätta köpa ut några Renoveringskit samt Vakteldar..
 

Malina

Aktiv medlem
Jag ser alltid fram emot påskeventet. Det är det roligaste eventet på hela året. Tycker det är kul att gömma ägg! :D
Dessutom tycker jag om att jag själv får välja vilka priser jag vill spara till, och inte få slumpade priser i nåt hjul eller liknande....
 
Topp