• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Påsk 2016

voxscientia

Medlem
easter16_forum_logo.png
Kungar och drottningar!

Dina invånare är äggsalterade! Greva är tillbaka! Denna gången är hon inte ensam, Rinbin gör henne sällskap i en väldigt fluffig och väldigt rosa kanindräkt.
Dina rådgivare är redo i sina kostymer den 15:e mars.


eggs.png

egg.png
Genom att följa dina lurviga rådgivares uppmaningar kommer du att samla på dig massor av små, ovala föremål som du kan spendera på kistor som innehåller fina belöningar. Du får dessutom en hel del av dessa föremål från ditt stadshus. Och glöm inte hararna! Då och då gömmer de Påskägg bakom buskar, träd och andra ställen runt om din stad.

tulip.png
Varje gång du öppnar en kista får du tulpaner som fyller Storprismätaren. När den är fylld får du Storpriset och mätaren återställs. Storpriset byts dessutom ut, så du får ett nytt mål. Det finns också en Dagens Special - en unik belöning i varje kista. Den byts ocks ut varje dag (ordningen är annorlunda på Beta!), så du kommer inte bli uttråkad!

eggs.png

bunny.png
Du har tills den 4:e april på dig att slutföra alla dina rådgivares uppdrag. En mer detaljerad beskrivning av evemanget hittar du på Login-sidan. Vi hoppas att ni har kul!

Lämna gärna feedback och kommentarer nedan!

Glad Påsk!
Ert Forge of Empires Team
 
Senast ändrad:

DeletedUser1798

Guest
Hej,

När jag kör Chrome under OS X så kan jag inte plocka de äggen jag hittar i skogen. Med Chrome på Android som jag också använder går det fint.
 
Storpriset, Inspirationens helgedom, är en byggnad som knappt ingen vill ha...
Vore trevligt om ni kunde ge oss lite valmöjligheter. Man vill ogärna kasta ett "storpris" i papperskorgen, men i detta fall blir det tyvärr så...
Hoppas på tur med kistorna istället, där de riktiga godbitarna finns!

Glad Påsk!
 

DeletedUser1700

Guest
Storpriset, Inspirationens helgedom, är en byggnad som knappt ingen vill ha...
Vore trevligt om ni kunde ge oss lite valmöjligheter. Man vill ogärna kasta ett "storpris" i papperskorgen, men i detta fall blir det tyvärr så...
Hoppas på tur med kistorna istället, där de riktiga godbitarna finns!

Glad Påsk!
Bazaar byggnaden som är i dag den 22 mars hade varit bra att kanske ha som storpris istället.
 

DeletedUser1350

Guest
öppnade tre guldkistor och fick fanvaktslägret, i alla tre
sannorlikheten för att detta skulle hända borde ha varit 0,2744%
alltså näst intill omäjligt
 
Många som är sura, finns många som tydligen bara fått fanvaktslägret...verkar som ngt inte går rätt till, alla odds talar emot det, verkar som deras programmerare inte klarar att tillverka en "riktig/tillförlitlig" slumpgenerator.
Lider med dig christianius, skicka in en "ticket", ngt måste vara fel...eller medvetet för att mjölka pengar...
 

Lonar Jion

Moderator
Angående stor priset så skiftar det mellan Inspirationens helgedom, Kunskapens helgedom, vördnadens helgedom, ösnkebrun och vakt eld (Inte i den ordningen tror jag) varefter ni fått dem. Inspirationens helgedom är först bara för att den är den stora nya som kom i detta event och behöver inte vara bra.

Väldigt många får stor vinster och många får "nitar", tycker slump generatorn fungerar som ett lotteri där du får räkna mellan tusen till en miljon gånger... (Litet halv flummigt formulerat då jag kliver upp vi 4 tiden på morgnarna för jobbet)

Men här är exempel på 2 olika slump generatorer som brukar användas:
1. Om du tänker dig att det är en T100 de använder så behövs ca 1 000 slag innan resultaten stabiliseras och ca 3 000-5 000 slag innan statistiken är säkrad. Så chansen att få samma resultat flera gånger i rad är hög på få slag medans över tussen så brukar resultaten jämna ut sig.
2. Om du tänker dig att du har 1 miljon saker varvid 14% är fanvaktsläger så kan det betyda att du kan ha oturen att dra 140 000 fanvaktsläger i rad varvid resterande 860 000 dragningarna inte är fanvaktsläger
Siffrorna är bara exempel.
 
Slumpen kan styras och tror inte att speciellt många har varken råd eller lust att pumpa in massa pengar för ingenting...
Så måste jag öppna över 1000 kistor för att få ett riktigt utfall så står jag över och håller hårt i plånboken.
Har läst på diverse forum att slumpen är bra märklig och att allt för många drabbats utav detta...speciellt vissa hatade objekt har en tendens att "vinnas" alltför ofta. Att återkommande utfall under 0,5% sker för många spelare är kanske slump men känns som att det är någon felbalansering någonstans...Behövs en "failsafe", vi behöver lite morötter för att vi ska ha någon lust att betala för kalaset.

Ang "stora priset" så är man tvingad att betala för att få möjlighet till de lukrativa byggnaderna som kommer efter, kanske en medveten taktik men vinner inte i längden...
 

DeletedUser1813

Guest
Finns det någon som kan förklara ett fanvaktsläger för mig. vad har en fanvakt för anfall och försvar, hur många fanvakter kan man producera och hur lång tid tar det att göra det?
 

DeletedUser1823

Guest
Du fick 3 men jag fick 5 stycken i rad och hade totalt 12 stycken men tog bort några, dem är värdelösa straight up.
Man puffrar in över 1000 kr och köper ägg som man får tutti frutti saker för.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1033

Guest
Jag tycker att delarna som ingår i de olika kistorna måste ses över till nästa år och framförallt om man som jag är i framtiden och har många mäktiga byggnader som ger FP. Då är det närmast skrattretande att spendera på 120 ägg på ett stort FP paket a tio FP. Hade jag fått 100 eller 200 FP hade saken möjligen kommit i ett annat läge men eftersom jag får sex eller sju FP från Cape Caneveral DAGLIGEN så blir inte ett stort FP något imponerande alls. Det är ändå bara EN mäktig byggnad. G.
 

DeletedUser1339

Guest
Tyvärr en stor besvikelse. Den gamla varianten,där man kunde spara tilldet man själv önskade var det bästa Eventet av alla, och något man såg fram emot. Nu blev det så extremt fokuserat på att man tvingades köpa enorma mängder Diamanter, för att få något bra. Det förstärkte på ett nästan absurt sätt ojämlikheten mellan de som har råd med rimliga Diamantköp, och de som tydligen har obegränsad ekonomi. Det finns de som har 40-50 KH, samt ett antal Basaarer, och önskebrunnar. Jag är inte avundsjuk :) Snarare tänker jag "Hur kul kan det vara ?" Men poängen är att man tvingas spendera orimligt mycket på Diamanter för att få något annat än en massa oanvändbara fanvaktsläger,en ny Helgedom som bara är användbar i den nya D-världen, och, som Grizzabella skrev FP-paket. Trist när det roligaste Eventet försämrades så radikalt.
 

DeletedUser1799

Guest
Inget vidare event... Höll hårt i plånboken den här vändan. Fick lite smått och gott men tyvärr en hel flock fanvaktsläger och också obundna fanvakter. Fanvaktslägret rev jag fortare än kvickt, ser inte någon användning för fanvakterna.
 

DeletedUser1261

Guest
Fruktansvärt dåliga priser, man tappar intresset.
Påskeventet kunde jag varit utan :(
 

DeletedUser1843

Guest
De olika eventen tycker jag är ett bra initiativ och dom är en kul utmaning och oftast inte en för stor utmaing. Även om att överta en hel provins och avspana en ny provins kan vara lite för svårt ibland. Särskilt för oss som har betat av större delen av kartan. Det blir ju som ni borde veta ganska svårt att få ihop alla resurserna för att klara av dessa uppdrag då. Så det vore bra om det inte kom sådana uppdrag i framtiden. Och en sak som var lite trist med Påsk eventet: jag fick inte ett eller två, utan FYRA!!!! 4!!!! Fanvaktsläger... o_O Visst, dom var gratis men ändå? Fyra stycken när det räcker med ett! Plus att jag dessutom fick två stycken "lösa" fanvakter! Annars så får jag väl säga: +++++
 

DeletedUser1674

Guest
Tycker eventet var bra. En liten detalj som ni gärna får se över är själva insamlandet av ägg i skogen. Jag tycker ETT klick borde räcka och en lite fin animation som visar hur många ägg som lades till i samlingen.
 

klarre

Medlem
I mitt tycke var årets påskevent klart bättre än förra året. Det enda jag egentligen kan klaga på är att det egentligen inte är någon större utmaning att klara uppdragen då det kunde vara lite svårare än att spendera några FP eller erövra provins.

Personligen föredrog jag ägg från stadshusen och plocka från träd utanför staden istället för att behöva tömma mätaren var 6:e timme och bygga massa dekorationer. Det jag saknade var lite variation på äggen man plockade så de kunde variera mer i värde.
 
Topp