• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Nya uppdateringen: Enheter gör alltid en skada?

DeletedUser1033

Guest
Även om jag kan förstå den bakomliggande tanken i stalemate och liknande så känns det för mig helt orealistiskt att alla gubbar oavsett nivå ska göra minst en plupp i skada varje gång de skjuter oavsett ålderskillnad. Detta då det ger en oerhörd fördel åt tidiga eror och dessutom tar bort all realism i striderna. För är det inte lite smått löjeväckande att förvänta sig att stenålderns spjutgubbar ska göra en plupp skada på nutidens stridsvagnar eller luftvärnsfordon? Helikoptrar kan jag möjligen gå med på då en spjutgubbe i teorin kan ha en enorm tur och få in en ren lyckoträff i helikopterns rotor och där möjligen åstadkomma fatal skada om hen nu inte blir panikslagen av den där konstiga flygande varelsen som kommer hovrande över marken.

Men och andra sidan kanske det inte är så realistiskt att tota ihop moderna armeer mot stenålderstyrkor heller... G.
 

DeletedUser1339

Guest
Ha ha ! Du är en underhållande skribent, G. Men till sakfrågan. Realistiskt eller ej, stenåldersgubbarna borde ju teoretiskt kunna lura ner Stridsvagnen i en fångstgrop, och röka ut besättningen. Det här borde ju innebära att det inte blir helt Gratis för en större spelare att anfalla en mindre. Det är väl bra? Om man förlorar 1 stridsvagn på att anfalla en järnåldersstad kanske man tänker efter en gång extra. Om det man möjligen kan plundra är värt 100 ggr. mindre än vad det kostar att anfalla ? Fungerar det så, är det ett genialt sätt att komma tillrätta med ett otyg i spelet.
 

DeletedUser1262

Guest
Hej

Jag vet inte om det är realistiskt eller ej. Men jag gillar inte för många förändringar, särskilt av det här slaget. Lägg kreativiteten på andra saker som mer intressanta "quest" eller utveckla nya krigsarenor.
 

DeletedUser1614

Guest
Haha! Håller med dig Magic där jag tycker detta spel blir sämre hela tiden! Det verkar som om att det ska vara så rättvist Buhu i verkligheten så är det faktiskt lite annorlunda än här! Det är så att strider vinns oftast av vilka krigare man har! Ett exempel är om du har bepansrad krigare som kanske har 6 steg att gå och möter bågskytte krigare som har dubbelt och kan skjuta ifrån avstånd. Vem vinner tror du! Det beror helt att ha is i magen och vänta ut fienden. Du kan vinna med en ensam bågskytte imot 6 andra om du handlar smart. Visst det låter skumt men det handlar helt om vilka val man gör. Att ha en kraftfull armè är skräckinjagande för en fiende och kan lätt knäckas det beror på att fienden har redan förlorat sin strid i huvudet. Att handla smart är att alltid ligga ett steg före och det är där man vinner. Detta att man kan få in en träff hur och vilken man än möter låter knäppt! Som om jag har en simpel spjut krigare imot en bepansrad riddare spjutet skulle ha gått avt och min krigare skulle ha fått ett dödligt slag! Men men det är väl så dom vill fjanta med i detta spel så får dom väl göra det då.
 
Topp