• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Nya priser

voxscientia

Medlem
Kära spelare,

Vi vill informera er om att idag den 27:e oktober 2015 kommer priset på diamanter att justeras för vår version.
Vänligen se en detaljerad lista på ändringarna nedan:

DiamanterFöreEfter
3940
3004950
75095109
2 000189209
6 500489519
13 000749849


SMS
DiamanterFöreEfter
12020
18030
790100680 diamanter i nya paketet


Vi vill betrygga er om att dessa förändringar kommer ge oss möjligheten att fortsätta förse er med högkvalitativt spelinnehåll, regelmässiga uppdateringar och en säker, stabil spelmiljö.

Tack för ert fortsatta stöd och förståelse!

Med vänlig hälsning
Team Forge of Empires
 

DeletedUser1262

Guest
Hej Vox

Det var en häftig höjning. 13,35% !
Särskilt om man tänker på att den svenska riksbanken kämpar desperat för att få upp inflationen till 2% och verkar inte lyckas med det. Vi har reporäntan på 0,25% och vi får inga pengar från våra insättningar på banken. Hmn..

Jag förstår att InnoGames lever på sina inkomster precis som alla andra och jag hoppas att finanserna är bra så att många spelar och spelet lever vidare i många år. Men jag är tveksam om höjda priser är den rätta vägen. De kan bli avskräckande och resultatet kan bli att färre köper diamanter och därmed blir det lägre intäkter totalt.

En sådan prisökning kommer givetvis inte att avskräcka de som har tjocka plånböcker men de är en minoritet. Tror jag.

Jag tror mer på en aktiv marknadsföring. Det som jag har sett på TV och Internet har redan givit resultat i form av nya spelare. Tyvärr verkar det så att många slutar ganska snart. Man borde fundera på hur man kan behålla de som har börjat att spela.

Förresten jag letade efter detta meddelande bland tillkännagivande och inte hittade det.

Lycka till !

Magic
 

klarre

Medlem
Nu har man gått från typ 650 till 850 på drygt 18månader (då ökade man från 12k till 13k diamanter så inte helt jämförbart). Tycker det är rätt vansinnig utveckling - rent ut sagt för dyrt.
 
Topp