• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Ny värld?

Vill ni ha en ny spel värld?

  • Ja

    Röster: 3 37,5%
  • Nej

    Röster: 4 50,0%
  • Ja men inte nu

    Röster: 1 12,5%

  • Totalt antal röstare
    8

DeletedUser1761

Guest
Kan inte bara vara jag som tycker att det borde vara dags för en ny värld? När startade D-servern? 3 år sen?
 

klarre

Medlem
Dinegu startade för nästan 2,5år sedan. Blir spelet bättre för att man startar många nya servrar? Undrar hur många som spelar seriöst på respektive server kontra antalet som spelar för att få in diamanter till sin huvudvärld? Sen kan man väl konstatera att det nog blir svårare och svårare att få något drag på servrarna då det tar så lång tid att forska färdigt och levla MBs. Hur många som spelar aktivt på respektive värld bör vara avgörande om det behövs någon ny. Egentligen så skulle man kunna ändra lite på spelet så skulle det räcka med en enda värld - men det kanske är för att jag bara spelar på en värld :)
 

DeletedUser1408

Guest
Jag tycker INTE det ska startas en ny server eftersom antalet aktiva spelare är för lågt. När D servern introducerades började många spela där (också) vid sidan av ordinarie server, men många slutade också i samband med det att spela på dom andra världarna. Min första tanke är att det redan nu är för LITE aktiva spelare på redan befintliga servrar.
Visst är det annars roligt med en fresh start, men ända sättet jag skulle säga att det skulle funka med en ny server är om man slog ihop ex A med B och C med D så att det bara blir 2 för att få möjlighet att skapa en ny, annars tror jag det skulle bli öde på iaf dom 3 första servarna.
 

DeletedUser1761

Guest
Många nya servrar? Ni har 4 servrar å det är väl inte många som spelar på dem? Det kommer knappast hjälpa med en poll i forumet för alla som skulle vilja ha en ny spelvärld sitter nog knappast å tittar forumet utan det skulle hjälpa mkt mer om den frågan kom ingame för alla.
 

klarre

Medlem
Ok, blir spelet bättre för att det finns fler servrar? Jag vågar säga att det är lite ökenkänsla bortsett några få imperier på D (som startade senast). Om det är mer livat på övriga låter jag vara osagt men globala chatten på D är stendöd och det beror kanske för att servern startade när allt fler började spela via telefon/padda etc istället för de äldre där man började på datorn och då fick upp chatten.

Skulle snarare säga att spelet behöver en omstart isf för nu är det alldeles för lång startsträcka för nya spelare tills de faktiskt har kommit någonstans och dessutom är eventen mycket dyrare så de får färre bra specialbyggnader (KHs bland annat) så att komma ifatt är nära nog en omöjlighet jämfört med hur det såg ut innan FE eller AF släpptes. Nu med OF så tar det flera år innan man forskat ifatt och då är man ändå en evighet efter när det kommer till MBs.
 

DeletedUser1761

Guest
Precis, det är därför det behövs en ny värld så nya spelare får sug att spela. ^^ Klart det blir omöjligt för folk att komma ikapp då å dem lägger ner. ;)
 
Topp