• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Ny regel för imperiepush och skuggimperier

DeletedUser1150

Guest
Bra gjort att erkänna att det inte fungerar och därifrån jobba vidare!
 

DeletedUser1033

Guest
Och så ströks mitt svar när jag trycke på posta. :(

Min kontänta var att jag på grund av att denna regeländring inte blir av känner en viss uppgivenhet och att de förhoppningar jag hade på denna regeländring nu har grusats, vilket leder till att GVG spelandet kommer att bli näst intill helt ointressant för mig, och jag tror att det är många som känner så. G.
 

DeletedUser1339

Guest
Jag har följt den tidigare debatten i detta viktiga ämne. Huvudargumentet för de som har försvarat dessa Avarter till spelförstörande brukar vara: "Så länge det inte är ett Regelbrott, är ALLT tillåtet". Borde det inte leda till en viss självsanering hos de Imperier som sysslar med sånt, OM det blir ett Regelbrott. Vem vill vara Fuskare ?
 

DeletedUser1262

Guest
Hej Svafrlami

Jag förstår inte din slutsats.

Jag har resonerat på samma sätt som det vore ett avdrag till skattedeklarationen. Jag gör de avdrag som regelverket tillåter och som gynnar mig. Om Skatteverket anser att en viss tillämpning av regelverket är fel inkommer med en ändring som omöjliggör ett sådant avdrag i fortsättningen. Regelverket utvecklas hela tiden.

Men man kan inte anklaga folk som deklarerar enligt regelveket för fuskare. Om någon anser att ett avdrag inte borde vara tillåtet då får man väcka fråga hos lagstiftaren och argumentera för sin sak.

Det är bra att reglerna justeras vid behov men låt oss diskutera saken och inte klandra spelare som har en annan åsikt. Jag tror inte att folk vill fuska. Jag tror att problemet ligger i att det finns olika åsikter om vad som borde tillåtas i spelet.

Hälsningar,
Magic
 

DeletedUser1033

Guest
Fast det jag tror spelledningen vill eftersträva är spel på lika och schyssta vilkor och jag tror inte att det var deras ide att vissa resurs och inflytelserika spelare skulle använda dessa metoder för att tillförskaffa sig otilbörliga fördelar på andra spelares och dess imperiers bekostnad. Det är en sak att ägna sig åt hårt och rättvisst spel och en helt annan att utnyttja luckor i reglementet till sin egen fördel. Jag har alltid ansett att spök och push imperier är något som inte hör till ärligt PVP/GVG spelande. G.
 

DeletedUser700

Guest
Hej Svafrlami

Jag förstår inte din slutsats.

Jag har resonerat på samma sätt som det vore ett avdrag till skattedeklarationen. Jag gör de avdrag som regelverket tillåter och som gynnar mig. Om Skatteverket anser att en viss tillämpning av regelverket är fel inkommer med en ändring som omöjliggör ett sådant avdrag i fortsättningen. Regelverket utvecklas hela tiden.

Men man kan inte anklaga folk som deklarerar enligt regelveket för fuskare. Om någon anser att ett avdrag inte borde vara tillåtet då får man väcka fråga hos lagstiftaren och argumentera för sin sak.

Det är bra att reglerna justeras vid behov men låt oss diskutera saken och inte klandra spelare som har en annan åsikt. Jag tror inte att folk vill fuska. Jag tror att problemet ligger i att det finns olika åsikter om vad som borde tillåtas i spelet.

Hälsningar,
Magic

Bra skrivet det är detta jag försökt få fram i allt jag skrivit tidigare. Kunde inte förklarat det bättre själv *TUMMEN UPP*
 

DeletedUser1033

Guest
Några tankan kring när denna regel ska implementeras? GVG är nästintill ointressant att delta i med något större engagemang så länge inget görs åt alla dessa push och spökimperier en del resurs och inflytelsestarka spelare håller på med. G.
 

DeletedUser1339

Guest
Jag skrev med VERSALER "OM", så jag blev inte förstådd. OM reglerna konstruerades om, och denna typ av spelande ansågs strida mot reglerna borde självsanering inträffa. Nu sker ju inte det, och ingen kan, eller ska , eller har , anklagats för fusk. Men en sak är helt klar. GvG har blivit ointressant. Delvis, naturligtvis på grund av att allt fler spelar på mobil plattform, men framförallt på grund av vad Grizzabella beskrev ovan.
 

DeletedUser1339

Guest
Jag skulle gärna vilja ha igång en ny debatt om GvG ? Mycket har blivit bättre med regeländringar, och karenstider. Egentligen fungerar det bra, och en annan Rubrik skulle passa bättre , helt klart :) Törs någon stå upp, och försvara en Strategi, eller bara diskutera den i Allmänhet ?
 

DeletedUser2066

Guest
Vet inte om detta är relevant men har flera förslag på förändringar i GVG
Men ett av mina senare förslag här nedan är att införa en timer mellan varje anfall en spelare får göra, detta skulle göra det viktigare att vara många när man krigar. En längre sådan timer säg 1 minut skulle göra det mycket enklare att försvara och skulle bli svårt för enstaka spelare att kriga effektivt. En vidare utveckling skulle ju vara att man kunde ge enheter till andra spelare men att dessa bara kunde användas i GVG. Låt säga att man kunde ge bort 10 enheter per dygn, ser gärna en mb som skulle öka detta och som hade flera andra effekter i GVG
En annan funktion på en timer mellan anfall är att lag problemet nästan skulle elimineras.
Ser fram emot era synpunkter :)

Här nedan är ett tidigare inlägg som jag gjort och som jag valde att infoga.

Ser hellre att GvG funktionen utvecklas än att det görs om i grunden, här kommer mina förslag. Alla förslag på kostnader och timers är givet viss endast ett första förslag och kommer att behöva justeras. Hoppas att 1 eller flera förslag skall falla er andra i smaken :)

Skulle vilja ha några till funktioner i GvG.
1. Större kartor
2. En karta för varje tidsålder för att få användning för alla resurser i skattkammaren.
3. En speciell karta "all times" där kostnaden som idag är medaljer men med den ändringen att man köper en speciell enhet med medaljer med samma kostnad som i IE. Detta gör att alla kan vara med där på lika villkor. Idag måste man vara i senaste åldern för att man behöver de bästa enheterna.
4. Ny dag/ avräkning på olika tider för varje tidsålder, t ex 15 minuters mellan rum. Med första åldern börjar 20:00 andra 20:15 osv.
5. En ny funktion som gör resurserna bra att ha igen, i GvG kan man bygga försvar med en resurskostnad. T ex 100 000 resurser ger +20% anfalls och försvarsvärde på de försvarande enheterna på ett segment. Det skulle ta 3 timmar att bygga och skulle gå att uppgradera 4 gånger, varje gång dubblas bygg tiden och resurs kostnaden. Försvars bonusen stiger med 20/30/50/80% på de 4 nivåerna.
6. Ett annat alternativ till förslag nr: 5, är en timer mellan varje attack en spelare kan göra låt oss säga en grund timer på 10 sek, nivå 1 försvar dubblar tiden som varje spelare måste vänta mellan varje attack. Detta förslag har flera fördelar, 1: det är viktigare att man är flera som hjälps åt, 2: Lagg problemet som nu är stort blir mindre problematiskt samt att det blir lättare att hinna försvara.
7. En byggnad som vänners värdshus som uppgraderas med resurser/guld gärna med separata kostnads knappar för uppgraderingar. Varje nivå som köps skulle ge imperiet man är med i en bonus till stöd polen med t ex +1 för varje nivå. Första nivån skulle kunna kosta t ex 5000 andra 10 000 tredje 15 000 osv.
8. För 50 000 resurser (i nutid behöver anpassas till varje tidsålder) kan man var 12 timme flytta högkvarteret en extra gång per karta.
9. För 50 000 resurser (i nutid behöver anpassas till varje tidsålder) kan man sänka skydds timern på en sektor med 30 min. Varje spelare ska kunna göra detta max 20 gånger per sektor och dag.
 
Topp