• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Nyhet Nu startar Kvantuminvasionen!!

River Styx

CM
Community Manager
guild-raids-logo3.png


Den första, någonsin, Kvantumimvasionen-säsongen startar 21 mars!

Under 14 dagar vardera kommer sex säsonger att utgöra ett mästerskap, som startar ett nytt äventyr för dig och ditt imperium. När du tävlar med andra spelare om en plats i Kvantumrankingen kommer du att kunna:

- Välj en Kvantumofficer och låt dem leda ditt imperium genom olika möten på KI-kartan
- samordna med dina imperievänner för att bestämma vilken väg som är mer fördelaktig för era mål
- slåss mot både svaga och starka fiender, och besegra stora starka bossar i slutet
- bidra för att donera resurser, enheter och varor för att förhandla dig genom möten
- bana dig igenom upp till 10 svårigheter
- hantera din KI-stad och dess invånare, en bedrift som kanske låter lättare än den verkar
- och mer!

image-2024-1-22_11-49-12.png


För dina enastående prestationer som kvantumresenär, kan du bli vackert belönad med kraftfulla Neo-byggnader:

Neo KolossenNeo MarmorportgångNeo Vinnarnas torgNeo Botanisk rotunda
Colossus_10 Kopie.png
MarbleGateway Kopie.png
VictoryPlaza Kopie.png
BotanicalRotunda Kopie.png

Klicka dig vidare in på vår Kunskapsbasför en fullständig överblick.

...och se till att du berättar för oss vad du tycker, antingen här nedan eller på Discord!

Vi ses i Kvantumvärlden!
 

Safiren

Medlem
Gick in o tittade på Kvanttumportalen, begrep ingenting, tittade på videon här ovanför. Detta är som ett ständigt pågående event? Samma typ av belöningssystem? Eller en sorts bosättning eftersom man måste bygga nått tydlligen?
Verkar väldigt komplicerat och hur mycket tid ska man lägga ner?
Tur att jag har ett enmansimp, jag kan skippa det där verkar det som och få tid att spela själva Foe :p

Börjar tycka att det finns lite för mycket olika saker att göra. IE, ISF, PVP, Bosättningar, Event och nu Kvantum. Gamla GvG krävde ju iaf bara typ en kvart om dagen.

Det finns alltid en motstånd hos spelare mot förändringar. Nu åkte jag dit själv och blev väldigt konservativ :D

Belöningarna förresten, de där byggnaderna som man gärna skulle vilja ha... Är det fragment?
 
Senast ändrad:

Malina

Aktiv medlem
Gick in o tittade på Kvanttumportalen, begrep ingenting, tittade på videon här ovanför. Detta är som ett ständigt pågående event? Samma typ av belöningssystem? Eller en sorts bosättning eftersom man måste bygga nått tydlligen?
Verkar väldigt komplicerat och hur mycket tid ska man lägga ner?
Tur att jag har ett enmansimp, jag kan skippa det där verkar det som och få tid att spela själva Foe :p

Börjar tycka att det finns lite för mycket olika saker att göra. IE, ISF, PVP, Bosättningar, Event och nu Kvantum. Gamla GvG krävde ju iaf bara typ en kvart om dagen.

Det finns alltid en motstånd hos spelare mot förändringar. Nu åkte jag dit själv och blev väldigt konservativ :D

Belöningarna förresten, de där byggnaderna som man gärna skulle vilja ha... Är det fragment?
Nä för ett enmansimp är KI ganska hopplöst. Man bör väl vara minst 10 pers för att komma igenom de lägsta svårighetsnivåerna.
 

Ambjorn

Medlem
Nä för ett enmansimp är KI ganska hopplöst. Man bör väl vara minst 10 pers för att komma igenom de lägsta svårighetsnivåerna.
Visst är man ensam blir det nästan hopplöst känns det som. Men kör i alla fall så långt det går utan att lägga en enda diamant på det så får man se hur långt man kommer. Diamanter köper jag till event.
 

Magna

Ny medlem
Jag gillar QI, men man borde kunna sätta stopp-tecken på en nod, precis som i BG, för att indikera att ingen ska köra där. Även om vi visserligen har en tråd för att annonsera sådant, blir det tydligare om man också kan markera på kartan.
 

Bilagor

  • IMG_20240323_121307.jpg
    IMG_20240323_121307.jpg
    737,1 KB · Visningar: 3
Senast ändrad:
Topp