• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Mogulriket - tidigare produktion av rupier

Fonzo

Medlem
Har precis påbörjat mogulriket och det känns lite fräsht och nytt. Dock så verkar det som om man snabbt fastnar pga produktionen av rupier. Mitt förslag är att göra om detta lite så att antingen:
1. Man får tillgång till Shanti Gar 1 utvecklingsnivå tidigare. Detta för att produktion av rupier skall ligga i samma takt som produktion av varor.
2. Öka utdelningen Bhavan.
3. Låta gränd och vattenkanal ge utdelning av rupier som ökar i förhållande till antalet byggnader de kopplas till.

Vet inte om någon anna ser problemet som jag just nämnt ovan, men tycker iaf att detta bör åtgärdas.
 

Tixal

Medlem
Kan säga att det finns 100-tals spelare på Beta som håller med dig... :D
Det blev en storm på Forumet där pga fördelningen på hur saker producerades (vilka byggnader och hastighet) - men det gjordes bara väldigt små justeringar.

Att sedan diplomati-byggnaderna tar enormt mycket mer plats och det finns (till en början) få att välja mellan gör ju inte saken bättre.
Mycket vacker bosättning, fridfull att titta på, men det hjälper ju inte när produktionerna inte stämmer överens och det tar flera dagar att producera lite ris... :rolleyes:
 

Fonzo

Medlem
Kan säga att det finns 100-tals spelare på Beta som håller med dig... :D
Det blev en storm på Forumet där pga fördelningen på hur saker producerades (vilka byggnader och hastighet) - men det gjordes bara väldigt små justeringar.

Att sedan diplomati-byggnaderna tar enormt mycket mer plats och det finns (till en början) få att välja mellan gör ju inte saken bättre.
Mycket vacker bosättning, fridfull att titta på, men det hjälper ju inte när produktionerna inte stämmer överens och det tar flera dagar att producera lite ris... :rolleyes:
Ahh, jag är alltså inte ensam. Känns så meningslöst att stå och titta på ett risfält som inte ens kan producera 1/3 av dygnet pga bristen på rupier. Att hålla igång 2 produktionsbyggnader är en ren omöjlighet. Förhoppningsvis å kommer man ur lervällingen när man får sin första produktionsbyggnad, men måste säga att jag inte riktigt förstår konstruktionen i denna stoppkloss i början.
 

Tixal

Medlem
Ahh, jag är alltså inte ensam. Känns så meningslöst.....
Det tog evigheter innan jag hade producerat klart första omgången (ja, verkligen en stoppkloss). Men nu när man fått loss en diplomatibyggnad som producerar 162rp/timme så börjar det kännas som att man orkar sig igenom allt :-D
 

Ambjorn

Medlem
Efter att ha kommit fram till uppdrag 17 nu av Mogulriket har jag bara en fråga. När man har klarat av det här: Nästa är väl en annan bosättning så man slipper den här?
 

richie1

Medlem
När du är klar med nuvarande bosättning kan du välja att spela igenom samma bosättning igen eller börja på någon av de andra valbara bosättningarna. Självklart kan du också, om du vill, strunta helt i bosättningar. Det är inte obligatoriskt för att komma vidare men kan ge bra byggnader.
 

HultNisse

Medlem
Efter att ha kommit fram till uppdrag 17 nu av Mogulriket har jag bara en fråga. När man har klarat av det här: Nästa är väl en annan bosättning så man slipper den här?
Håller med att det tar lite lång tid för att få Shanti Ghar som kan ge Rubier. Men samtidigt så kan man förstå då FoE lever på bidrag och diamantköp att de då vill att spelare skall låsa upp med diamanter.

De kulturella bosättningarna behöver man köra genom många gånger. Exempelvis så i Vikingarna så får man Yggdrasil i belöning som har 9 nivåer. Jag tror att man behöver köra genom Vikingarnas bosättning 14 gånger för att få upp alla 9 nivåer på den, men då är den trevlig med 30% attack för attackerande armé.

Om man klickar på skattkistan till vänster i de kulturella bosättningarna, så kan man på det lilla frågetecknet som finns vid Bosättningsbelöning se vilken belöning man får efter varje genomförd omgång på bosättningen.

Jag har för mig att extrabelöningen för Vikingarna var lite svår att få då man oftast behövde er tid än nerräkningen, men jag har också för mig att det var en stående sten som inte gav så mycket.


Ett Tips: Då varje bosättning behöver köras genom många gånger så underlättar det om man noterar vilka uppdrag man får (det är ju samma uppdrag för varje runda). Annars är det risk att man tar bort det som ger diplomati för att i nästa uppdrag behöver just dem.


Forntida Egyptens uppdragsbelöning är det kungliga badhuset, som i sin högsta nivå ger tio enheter varje dygn. Men där är man tvungen att strida, och detta på lika villkor då man inte har med sig sin bonus.
 

Ambjorn

Medlem
Diamanter har jag inga problem att använda köper 5.400 till nästan varje event, blev 6 ggr förra året, så går ju några tusan kronor, men inga problem. Men att lägga diamanter i en bosättning gör jag inte. 500 för en expansion som bara gäller då. Däremot om de kunde ge alternativet att man betalar 2000 diamanter så får man en expansion till staden också vore det intressant. Expansioner tar tid att få

De där belöningarna i bosättningarna har jag aldrig klarat av sedan jag började i oktober 2010.
Däremot gillar jag spelet starkt och då har jag ändå spelat lite olika sedan Breakout arkadspelet på Skanstullsgrillen i Stockholm 1976.
 
Topp