• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Mobil Appen (tv)

  • Trådstartare DeletedUser1653
  • Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser1653

Guest
Kan man använda Mobil appen på en smart-tv av årsmodel 2015?

Att köra de via webbläsaren fungerar inte, då min samsung tv inte har adobe flash. Därför så undra jag om Mobil appen som jag har till min samsung Mobil kan även köra på Samsung Tv.

Annars blir de *Screen Mirror*


*Screen Mirror* Innebär att jag får innehållet från mobilen direkt i tv, genom att ansluta mobil och smart tv.

Allt man gör på mobilen som samla in varor och sätter igång arbete på t.ex resurser gör man på mobilen. Men man ser innehållet både på mobil och Tv.
 

Lonar Jion

Moderator
Vett inte så mycket om smart-tv men du kan testa om FoE appen funkar där annars är det bara att leta reda på Samsungs support adress och skicka in frågan om det går att köra FoE typ av spel på deras smart-tv som app eller web versioner.
Om inte så är det bara att lämna det som förslag att det önskas en sådan funktion till deras smart-tv.
Gör det extra attraktivt genom att lämna tipset om man kan dela upp skärmarna så att man kan fortfarande följa tv-programmet så kan de marknadsföra att folk inte behöver missa något när de måste spela deras Facebook spel de är beroende av för stunden...
 

DeletedUser1653

Guest
Samsung, smartTv är att rekommendera. Ska testa se om jag kan lägga in de. För den har lite bas utbud. t.ex viaplay. Så ska prova hämta ner de se vad som sker!
Återkopplar om de inte fungerar med eran app m.m =)


Edit 6 April 2016, 00:43. Uppdatera med återkopplingen.

De kan köra appar, men den hittade doc inte FOE. Ska prova se om man kan ha länken från just eran hemsida och kringå de så, på så sätt installera appen bakvägen.

För samsung kunde man söka efter appar, så som små spel klassiska "Harpan" som windows har. Så ska gå men ska se om de går att gå bakvägen,
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp