• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Mäktiga byggnader

  • Trådstartare DeletedUser2177
  • Start datum

DeletedUser2177

Guest
Det finns en del att säga om MB så jag tänkte skapa en liten tråd om detta. Något som jag undrat länge är varför man inte kan se en lista på vad varje nivå ger. Det kanske bara är jag som är intresserad? Jag gillar att planera, så att veta när t.ex. Den blå galaxen ger xx% 7ggr istället för xx% 6ggr vore intressant. Detta gäller givetvis för alla MB.

Det finns ju de som har problem med att få sina byggnader mot/polade. (Grannar och vänner är väl slöa antar jag.) Då tänkte jag att det vore ju väldigt bra med en MB som gjorde just det. Nivå 1: Du får 1 slumpmässigt vald byggnad mot/polad (ja det är inte ord jag vet!) per dygn. Sedan så ökar antalet byggnader med nivån på den MB.
 

Tixal

Medlem
Skulle också gärna vilja ha en sådan lista.
Det finns ju en wiki-sida för MB, men den är tom... så, jag hoppas/antar att det är just sådan information som borde finnas på den sidan. Det finns ju liknande listor för andra saker. T.ex. rankingsidan, där tar man ju upp beräkningen för olika saker, t.ex. värdet för MB beroende på nivå.
Jag vill även ha en lista för MB som man ännu inte bidrar till, för att kunna välja lättare och satsa på "rätt" MB.
 

Altus

Ny medlem
Hej alla! Jag har byggt Château Frontenac och just nu är på nivå 9 den skulle ge mig en boost på mynt eller varor när man klarade uppdrag! Jag har märkt att jag får inte det! Belöningar på berättelse uppdrag räknas inte? Någon vet ?
 

HultNisse

Medlem
Hej alla! Jag har byggt Château Frontenac och just nu är på nivå 9 den skulle ge mig en boost på mynt eller varor när man klarade uppdrag! Jag har märkt att jag får inte det! Belöningar på berättelse uppdrag räknas inte? Någon vet ?
Det kan vara svårt att avgöra om man får det eller inte då man inte direkt det vad det skulle ha varit. Om du i ett berättelseuppdag egentligen skulle få 5 varor i belöning så står det nu för dig 11 (nivå 9 av Château Frontenac ger 125%).

Hur många varor man egentligen skulle få utan Château Frontenac är svårt att hitta.
 
Topp