• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Karnevalen i Venedig

voxscientia

Medlem
carnival_forum_logo.png

Erbjud rosor till de medverkande i maskeradbalen. Få hjärtan i utbyte om du har tur. Använd hjärtan för att få fantastiska priser i Venedigtema!

Kära Kungar och Drottningar,
Karnivaler är en gammal tradition. Karnivalen i Venedig startade som en festival för att fira segern i Republiken Venedig mot Patriarken av Aquileia år 1162. Firandet ändrades över åren och blev till och med förbjudet i nära 2 århundranden, innan det fick sin egna stil.

Den 8 februari har du möjlighet att bli förtrollad av det färgstarka, storslagna Karnivalen i Venedig. Du kommer också hjälpa en hemlighetsfull gäst att finna kärleken.
Du kommer göra det genom att ge medverkande i maskeradbalen rosor. De ger dig hjärtan i gengäld. Använd dem klokt och få fina priser!
Du kan njuta av Karnivalen av Venedig till den 28:e februari.

heart_icon.png

Titta på klippet här nedan för att se våra representanter förklara Karnivalen i Venedig:

Kom ihåg! Bland de priser du kan få, så är det 4 st helt nya Karnivalbyggnader. Försök få dem alla!

heart_icon.png

masqueradeball.png

Maskeradbal
Produktionsbyggnad - 4x5
renaissancevilla.png

Renässnansvilla
Bostadsbyggnad - 3x3
venicecanal.png

Venedigs kanaler
Dekoration - 2x1
maskstatue.png

Maskstaty
Dekoration - 1x1

heart_icon.png

Lycka till och ha kul!
Och som vanligt, kom ihåg att ge oss din feedback här!


Hälsningar,
Forge of Empires Teamet
 

DeletedUser1909

Guest
Jag unrar hur poängen fungerar

De säger att det är en som fått flest hjärtan som blir topp casanova

Men jag har samlat över 3000 hjärtan, men har bara 955 poäng. Hur kommer det sig?
 
Jag unrar hur poängen fungerar

De säger att det är en som fått flest hjärtan som blir topp casanova

Men jag har samlat över 3000 hjärtan, men har bara 955 poäng. Hur kommer det sig?

"Topp casanova" blir den som vinner mest hjärtan i en omgång, du har således som mest fått 955 hjärtan som mest i ett svep...när du gett en ros till "5% masken"...
 

DeletedUser1571

Guest
Skittråkigt att man inte fick uppgradera sitt Kärleksträd i detta eventet.. hade sett fram mot det :(
 
Topp