• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Karens på GvG

DeletedUser1408

Guest
Vet inte om detta redan tagits upp men jag lägger fram mitt förslag ändå.

Det handlar om när små imperier vill gå in och förstöra för stora, etablerade imperier och använder sig av guerilla taktik. Dom går in och slår ut några sektorer (oftast nattetid), försvarar man sig och slår ut dom dagen efter så händer samma sak på nästa ställe, alternativt ber dom ett annat imperium att slå ut deras sektorer så dom kan anfalla gratis igen på nästa front, och håller så på tills dom tröttnar. Ingen risk, ingen kostnad, bara anfalla när man känner för det och det finns inget sätt man kan försvara sig mot detta på. Det enda man kan göra som det större imperiet är ju då att släppa mer eller mindre alla sektorer man har jobbat ihop bara för att det inte finns nåt sätt att försvara sig på.
Mitt förslag går helt enkelt ut på att man lägger in en karenstid för när ett imperium får starta om på en karta man blivit utslagen ifrån. Kanske 7-10 dagar innan man får landstiga igen på den kartan. Som det är nu är det ingen ide att ens försvara sig för då slår dom bara på nästa ställe så fort man slår ut dom. Som det är nu så är det helt omöjligt att försvara sig mot detta om man inte kör med s.k. spökimperium, och det är väldigt dumt av Inno att vara emot spök o skugg men samtidigt göra så att det är den enda försvarsmöjligheten man har.
 

DeletedUser1873

Guest
De är ju bara bra.. om de hade införts som du säger så hade de blivit helt omöjligt för nya imperier att etablera sig på GvG kartan överhuvudtaget. De är redan nog svårt att tränga sig in bland de största. Genom att ha den här funktionen så kan inte större imperium "mobba" bort de mindre på en gång utan att få konsekvenser.. en av de bättre funktionerna som bör behållas enligt mig :)
 
Topp