• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Synpunkt Jubileumseventet - vad tycker ni?

Vad tycker du om vårt jubileumsevent?


  • Totalt antal röstare
    26

River Styx

CM
Community Manager
Så... vad tycker ni om eventet hittills? Bra eller dåligt? Rösta här ovan och skriv gärna en kommentar på vad som var bra eller dåligt.
Era synpunkter och kommentarer är viktiga!

Tack på förhand
//River

*Uppdatering 14/4*
Tack alla som hittills har röstat/kommenterat. Vi uppskattar att ni tar er tiden att göra det. Speciellt utvecklarna blir glada ju fler synpunkter de får in. Både sådant som är bra och dåligt. :)
 
Senast ändrad:

Ambjorn

Medlem
Med tanke på att jag fått upp planetariet till nivå 10 redan så är jag helnöjd bara med det. Utöver det 2 rotundor och en hel del extra belöningar långt mer än på i de tidigare eventen jag spelat på de 532 dagarna jag har varit här.
 

Ambjorn

Medlem
Man ska inte lita på att alternativ alltid står i en rangordning ;-)
Varför inte?
Känns inte vettigt att ha en betygssättning som avviker från i stort sätt alla andra som finns i hela samhället. Dessutom hur skall ni kunna utvärdera vad vi spelare tycker om ni kör lite hipp som happ där.
 

River Styx

CM
Community Manager
Varför inte?
Känns inte vettigt att ha en betygssättning som avviker från i stort sätt alla andra som finns i hela samhället. Dessutom hur skall ni kunna utvärdera vad vi spelare tycker om ni kör lite hipp som happ där.
Det finns många som avviker - just för att folk inte ska välja "slentrian-mässigt" - men, det jag kan gå med på är att det är vanligare att ha så när det är flera frågor. Så - jag har nu bytt plats på dem och öppnat för att ni ska kunna ändra erat val :)
 

Malina

Aktiv medlem
Tack! Just "helt ok" och "bra" är lite luriga, eftersom de kan betyda lite olika beroende på på vilket sätt man säger det. Därav min fråga, det var inte helt uppenbart vilket som var bättre eller sämre! :D
 

Safiren

Medlem
Jag måste säga att jag är besviken med tanke på att det är ett jubileumsevent. Jag hade väntat mig en bättre eventbyggnad och fått ett intryck att det skulle vara fler eventbyggnader från tidigare år.
 

Queen Kerstin

Ny medlem
Det är ju svårt att göra så alla blir nöjda , men det är ju klart man man vill ha delar eller en byggnad som man väntat på i flera år.
Men inte kommer , Jag gillar att kriga , så mera som ger attack !
 

Petronilla

Ny medlem
Det var ett trevligt upplägg. Gillar brädspel. Men känner att man har ingen valmöjlighet. Man är utlämnad till slumpen. Även om man lyckas landa på 5% chansen så fick jag inga dagliga. Inte ens när jag använde guldtärningarna. Hade jag någon chans på dagliga. Sen har jag mest fått 1, 2 o 3 på tärningen så även om jag gör de dagliga uppdragen kommer jag inte runt brädet på rimlig tid. Det är förstås möjligt att man kan köpa fler tärnings kast med diamanter och köpa diamanter för pengar. Om det är tanken så är det ok. Jag gillar foe. Tack!
 

Fonzo

Medlem
Tycker att det är bra, dock då det är en del nostalgi i eventet så hade jag (istället för nya byggnader) förväntat mig uppgraderingar av gamla eventbyggnader så att de når nivån för nytt som gäller idag. Tex ytterliggare uppgraderingar av favoriterna kärlekträd, pagod, kyrkogård osv då de är vackra byggnader men de får inte plats med tanke på att dagens kraftnivå är så mycket högre.

Kanske vore något att satsa på för tex arkeologi eventet istället för ännu en byggnad? Ge gamla eventbyggnader en till nivå så att de når dagens kraftnivå
 

Nisse-X

Medlem
Jag (som börjar bli lite trött på alltihopa här) uppskattar verkligen att man inte behöver engagera sig o framförallt inte sitta å passa tidpunkter (typ 1/8/24 skörd, GvG-reset, ISF-blää). Bara å kasta tärningen med ett (1, inte tre som vid förhandling för att klicka bort dessa j-a dialogrutor om allt mellan himmel o jord) kast när andan faller på. Det tycker jag var positivt :) Tack.
 

Svafrlami

Medlem
Bra belöningar och Eventbyggnader, för , i synnerhet Nya spelare. Det är mycket bra att de får möjlighet att skaffa bra och sällsynta byggnader som kan ge en riktig boost till en ganska nystartad Stad. Att uppdragen är väldigt lätta ger dessa spelare en bra möjlighet att klara Eventet också . Tidsåldrarnas Arena(borde väl heta Scen?) är extremt bra, och Planetariet är en mycket bra Nybörjarbyggnad, med trevlig storlek. Alla byggnader som levererar varor till Skattkammaren är mycket Välkomna, då de minskar "pressen" att bygga Arken tidigt, och att dra upp den till nivå 80. Det avskräcker nog en hel del nya spelare ? Det enda negativa är väl att det är så slumpmässigt, med tärningsslag, och att det kan vara svårt att få nog många rundor på brädet, om man sparar sina Papperspengar till de "rätta" Dagens belöning. Får man ett antal Ettor på raken med tärningen blir det svårt att fixa Huvudbyggnaden, även om chansen att vinna Dagens special ökar.
 

Gdawg

Ny medlem
Fint event! De nya byggnaderna är fina både vad gäller belöningar och animeringarna (jag är svårt förälskad i era animeringar, synd jag inte kan zooma in närmare lol). Håller med ovanstående att uppgraderingar på tidigare eventbyggnader hade varit trevligt, lite "extremare" belöningar eftersom det är ett jubileum :-D Kanske gå loss på guvenörsvillor, etc som daglig special så det blir special eldorado där det blir en utmaning bara att välja. Personligen hade jag gärna sett att eventet ger mer "speltid" att trycka på en tärning 3-4 gånger om dagen är inte så jublande skoj. Men rätt tänkt och välbalanserat som vanligt vilket jag lärt mig uppskatta med FoE. Förslaget ovan att lägga till ytterligare nivå på "gamla" eventbyggnader är suveränt tänkt :-D Får "helt ok" röst av mig, hade hoppats på mer fyrverkeri men inte alls dåligt :-D
 
I stort sett bra men tilldelningen av tärningar är klent. Utöver den dagliga tilldelningen med 1 kast så har vi ju bara de små presentpaketen som man behöver ett par dagar på sig för att få till ett extra kast. Och jag har då inte varit inaktiv precis.
 

HultNisse

Medlem
Förvisso lite mycket "slumpen" över det hela.
Men en sak som jag tycker är mycket bra är att det verkar som om man har stor möjlighet att få alla nivåer för eventbyggnaden om man är "plikttrogen" och gör alla uppdrag och missar inget, och detta utan att behöva använda diamanter.
 

Neo Flash

Ny medlem
Har också fått hela eventbyggnaden. Så nöjd med eventet. Huvudbyggnaden är bra. Bra med försvar för anfallande armeer per ruta. Tidsåldrarnas arena och botaniska rotundor var kul och det blev lite mer attack i min stad så känns bra. Lagom svåra uppdrag och inga större problem att slutföra alla. Kul event.
 
Topp