• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Synpunkt Jubileumseventet - tumme upp eller ner?

Vad tycker du om det?

  • 5 - Gillar mycket

    Röster: 0 0,0%
  • 4 -

    Röster: 1 16,7%
  • 3 - Helt ok

    Röster: 2 33,3%
  • 2 -

    Röster: 2 33,3%
  • 1 - Gillar inte alls

    Röster: 1 16,7%

  • Totalt antal röstare
    6
  • Enkät stängd .

River Styx

CM
Community Manager
Så, vad tycker ni om detta event? Bra? Dåligt? Sådär?
Vad tyckte ni om den nya spelmekaniken? Enkel, rolig, svår.. osv.

Berätta vad du gillade bäst, och om det var något som inte riktigt föll dig i smaken.
Saknade du något?

Dela med dig av dina åsikter så vi kan ta det vidare. (på grund av vår återrapportering kommer denna röstning att stängas 20/4)

Tack på förhand!
mvh/River
-------------------------------------------------------
Uppdatering 20/4:
Tack till er alla som lämnat synpunkter! Det är väldigt uppskattat och värdefullt att få veta vad ni tycker.
En sammanställning har skickats till utvecklarna.

mvh/River
 
Senast ändrad:

Nisse-X

Medlem
Chansen att få ens nivå 10 (för att inte tala om nivå 11) på huvudbygget var noterbart sämre än event i allmänhet hittills. Nivå 11 var man i princip tvungen att köpa loss med diamanter.
Sen (förmodligen bara inbillning ;) ) tycks det som om man, speciellt i slutet av varje "pussel" nästan enbart får mer av precis just de bitar man inte behöver :(
"Pusslet" i övrigt var väl ok när man väl kommit in i det (det var ju tack o lov inte Fotboll eventet), men pga av det ovan nämda inte nöjd.
 
Senast ändrad:

Malina

Aktiv medlem
Blir en "helt ok" för mig. Kul med ett spel där man måste tänka till lite, men å andra sidan tar det väldigt lång tid i jämförelse med andra eventspel.
Chansen att få sista nivån på eventbyggnaden känns dessutom lite för svår att nå utan diamanter/pengar.
 

Ambjorn

Medlem
Blir en svag 4. Betydligt svårare än tidigare event trots 519:- SEK i början, samt 5000 extra diamanter så klarade jag endast nivå 10. Men tack vare 159:- SEK så fick jag ihop Nyckelmästarens Verkstad som ger 2 fragment för nivå 11 så om drygt en månad får jag upp den dit. Men roligt då det krävde en hel del funderingar hur man skulle anpassa delarna, det gillar jag.

Men tajmingen med IE-uppgraderingen då mest nivå 5 var bedrövlig. Vad jag tycker om IE har jag redan skrivit. Känns nästan som att det är två helt separata avdelningar som utvecklat utan att ha någon kontakt alls med varandra.
 

Bumerang

Medlem
Helt okey. Men att nå sista nivån utan att spendera massa diamanter. Typ omöjligt. Så inte okey. Jag kommer nog aldrig lägga pengar på diamanter. Dom första 7-8 åren i spelet så gick det att slutföra byggnader med en rimlig mängd diamanter, men tyvärr så går det inte längre. Trist :confused: och i slutänden är det FoE som förlorar på det.
Har spelat FoE sedan spelets födelse, och lagt några kronor för diamanter genom tiden. :p
 
Senast ändrad:

LaBellaFella

Ny medlem
Hej!
Du får väldigt gärna förtydliga din kommentar. Varför var det så dåligt?
Tråkigt, tog lång tid och fast man lade ner en massa tid på det, var det omöjligt att nå sista nivå utan att bruka diamanter. Och när skall ni sluta ge trumslagare och fanbärare som belöning? Och boostflaskor? värdelöst ju.
 

Nisse-X

Medlem
Tråkigt, tog lång tid och fast man lade ner en massa tid på det, var det omöjligt att nå sista nivå utan att bruka diamanter. Och när skall ni sluta ge trumslagare och fanbärare som belöning? Och boostflaskor? värdelöst ju.
Boostflaskor är inte att snysa åt, de kan vara väldigt hjälpsamma, mynt, förnödenheter, försvar, slakt.... rena rama trolldrycken :)
(trumslagarläger o fanbärarläger ger hyfsat hos "hälar'n", kräng ett par, det ger lite samlarmynt o juveler)
Men håller med i viss mån, jag för min del är alldeles nöjd med och tycker jag har fullt tllräckligt med ritningar till bl.a Colosseum och Babels, Innos' motsvarighet till nitlotter :)
 
Senast ändrad:

Svafrlami

Medlem
Det negativa är att man MÅSTE spendera pengar för att få den bästa utdelningen av Eventet. Det bästa är att att belöningen är Mycket bra om man gör det . Jag tycker att de Episka Väljarkiten är vettiga om man vill få nya spelare att fastna för FoE. Vi som spelat +10 år, och gått den "Långa Vägen", har faktiskt också nytta av dem. Men, som sagt är det verkligen trist att man inte längre kan klara ett Event med en komplett Huvudbyggnad om man verkligen spelar maximalt aktivt, utan att tvingas köpa Diamanter/Premiumkistor. Att t.ex. öka chanserna till Eventvaluta för spelare som nitiskt plockar upp samtliga händelser, eller kanske ger bonus om man klarar ett visst antal Uppdrag på kort tid, vore ett sätt att premiera Aktiva spelare ? Självklart ska det krävas Engagemang för att klara Huvudbyggnaden i ett Event, men alla ska ha en chans. Framförallt nybörjare och spelare som av olika anledningar inte kan köpa sig fram. "Topp-spelarna" köper sig lätt fram, och det ska vi vara oändligt tacksamma för. Utan dem kan vi andra inte spela Gratis.. Men, skillnaden mellan de som har råd att köpa , och de som inte kan riskerar att avskräcka nya spelare, och än värre, gamla veteraner som fungerar som "Mentorer" i spelet. Det har alltid gått att få en rolig spelupplevelse med en låg Diamantbudget i FoE. Det är därför många har spelat +10 år. Diamanter har i princip bara köpt TID. FoE är långsamt och långsiktigt, men, som erfaren spelare vill man ha en ärlig chans att lyckas på Eventen om man spelar maximalt aktivt, och lägger ned mycket tid på spelandet. Blir det Teoretiskt Omöjligt att klara Eventen med en komplett huvudbyggnad, utan Diamantköp, är jag rädd för att flera spelare tappar lusten.
 
Topp