• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

ISF - Vad avgör vilka IMP som spelar på samma karta?

Znoken

Ny medlem
Antalet LP ett IMP har avgör i vilken liga det IMP:et får spela ISF i. Har man över 900 LP spelar man t.ex. i Diamantligan. Eftersom det max kan vara 8 IMP på samma karta så kommer det att bli 2 olika kartor ifall det inför en ISF-omgång är 16 IMP som befinner sig i Diamantligan. Vilka som spelar på vilken karta bestäms ju av antalet LP varje IMP har. De 8 IMP med mest LP spelar på samma karta och de 8 IMP med lägst LP spelar på samma karta. Om det nu skulle vara så att det är 9 IMP som alla har 1000 LP så måste ju ett av dessa 9 IMP spela på den andra kartan men vad avgör vilket av IMP:en det blir om nu alla IMP har 1000 LP som ju är det maximala antalet LP man kan ha? Finns det ett bakomliggande värde på LP som vi inte ser och som bestämmer vilket IMP som får spela med de andra? Används MMR (Match Making Rating) fortfarande fast vi inte kan se detta värde? Om så... vad är MMR, hur skapas det och hur påverkas värdet? Eller sker selektionen m.hj.a. lottning/slump? Eller avgörs det vilket IMP av de 9 som får spela med de andra på annat sätt?
 

HultNisse

Medlem
Skulle även vilja utöka frågan gällande var på kartan man hamnar, eller rättare sagt antal byggnader som man kan bygga direkt utanför hemsektorn.

Vissa hemsektorer har fyra angränsande sektorer medan andra har bara tre. Men mer intressant är antalet byggnader man kan bygga på de som är invid hemsektorn. vissa kan bygga två medan andra inga.
Det är ju ett mycket trevligt handikapp om man kan bygga två belägringsläger vid den första sektorn erövrad (som görs med full utmattningsuppräkning), än att behöva erövra en hel sektor med full utmattningsuppräkning, för att på nästa endast kunna bygga ett belägringsläger.

Det ger en stor skillnad med antal slag de olika imperierna på kartan kan göra i förhållande till den utmattningen som ger (eller egentligen möjligheten att begränsa utmattningen).

Jag antar att det har och göra med rankingen, även om jag inte riktigt ser sambandet.
 

Znoken

Ny medlem
Skulle även vilja utöka frågan gällande var på kartan man hamnar, eller rättare sagt antal byggnader som man kan bygga direkt utanför hemsektorn.

Vissa hemsektorer har fyra angränsande sektorer medan andra har bara tre. Men mer intressant är antalet byggnader man kan bygga på de som är invid hemsektorn. vissa kan bygga två medan andra inga.
Det är ju ett mycket trevligt handikapp om man kan bygga två belägringsläger vid den första sektorn erövrad (som görs med full utmattningsuppräkning), än att behöva erövra en hel sektor med full utmattningsuppräkning, för att på nästa endast kunna bygga ett belägringsläger.

Det ger en stor skillnad med antal slag de olika imperierna på kartan kan göra i förhållande till den utmattningen som ger (eller egentligen möjligheten att begränsa utmattningen).

Jag antar att det har och göra med rankingen, även om jag inte riktigt ser sambandet.
Var på kartan är också en intressant frågeställning. Vad gäller byggplatser i respektive sektor så tror i alla fall jag att det är helt slumpmässigt. Fast... som sagt... det är bara vad jag tror.
 
Topp