• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Insamling av FP

MrPommes

Ny medlem
Idag när jag använde 5 diamanter för att samla in
Min saker så samlade den bara in en liten del. Innan kunde man ju gå över 100fp när man använde insamlingsfunktionen. Ända anledningen till att använda 5 diamanter för att samla in var ju att man kunde samla in alla FP och gå över 100 spärren. Varför har det ändrat ?
 

River Styx

CM
Community Manager
Idag när jag använde 5 diamanter för att samla in
Min saker så samlade den bara in en liten del. Innan kunde man ju gå över 100fp när man använde insamlingsfunktionen. Ända anledningen till att använda 5 diamanter för att samla in var ju att man kunde samla in alla FP och gå över 100 spärren. Varför har det ändrat ?
Hej!
Det är inte ändrat. Du kan fortfarande använda 5 diamanter och samla in allt - oavsett hur många FP det blir.
Kontakta supporten så kan de felsöka och förhoppningsvis hitta orsaken i loggarna.
 

HultNisse

Medlem
Det var nyttig information: Jag har aldrig använt den knappen, men då har jag inte vetat att den kringgår "100FP-spärren". Det gör den mycket mer intressant att använda. (men tänker man efter så är det egentligen givet att om allt skall samlas in så kan inte 100-begränsningen gälla)

Sedan ett förslag:
Skördar går i cykler om 24 timmar (de byggnader som betyder något). De flesta har nog samlat så att all skörd sker vid samma tidpunkt, och det innebär att skörden succesivt förflyttar sig framåt (ett antal minuter varje dag), tills det blir så sent att man får ta det nästa morgon istället. Hur vore det att vid användandet av "samla in allt-knappen" att man vinner en timme och nästa skörd blir då efter 23 timmar. Då skulle man kunna vrida klockan tillbaka.
Det borde nog innebära att flera använder diamanter och därav kanske stundtals även ekonomiskt bidrar till FoE med diamantköp.
 
Topp