• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Imperieslagfält: Varor och kostnader

  • Trådstartare DeletedUser2066
  • Start datum

DeletedUser2066

Guest
I GVG används varor från respektive era, i imperieslagfältet är det många som vill ha upp belägringsmaskinerna och använder då diamanter, detta gör säkert att det klirrar i Forge of Empires kassa kista, ser cirka 200-600 diamanter spenderas bara från vårt lagg per dygn säkert betydligt mer. Problemet jag sett att både vårt lag och många andra inte längre har råd med varorna detta kostar då dessa torn är väldigt dyra. Det är speciellt varor från de lägre åldrarna (Framtid och nedåt) som det blir brist på.
Min tanke är att det ligger i allas intresse att kanske fixa till detta. Den nya Hedersstatyn kommer säkert att fixa detta något när de blir vanligare.

Förslag 1
Om man kunde bestämma vilken tidsålder dessa byggnader skulle tillverka varor så skulle det göra en enorm skillnad.
Såg att kostnaderna bestäms efter imperiet medlemmar och vilka eror de är i. Orolig för att spelare i de lägre åldrarna ska börja ses som ett problem då de ofta inte har samma resurser som de högre, mitt förslag här ovan skulle ta bort detta problem helt.

Förslag 2
Styra om kostnaderna till de högre erorna, Artic eller högre, dessa varor kan ju ändå inte användas i gvg så de har tills nu varit värdelösa för imperierna. Ser dessutom få kostnader i oceanisk och VR.

Förslag 3
Sänka kostnaderna

Förslag 4
Införa resurser som en kostnad för byggandet av byggnader. Låter ju logiskt :) Eventuellt att man kan byta varukostnader mot resurskostnader i imperieslagfältet
 
Senast redigerad av en moderator:

klarre

Medlem
Även hört förslag på att kunna använda medaljer istället för varor. I övrigt så tror jag att det kommer balansera sig över tid trots den enorma kostnaden.
 
Att det kostar varor från lägre eror att förhandla, men att man bara kan vinna tillbaks från sin egen era är ju en ekvation som inte går ihop. Alla skulle behöva en Stargazer level 80
 

klarre

Medlem
Lite återkoppling på detta från mitt perspektiv som strateg och siffernörd:

1. Varukostnaden kan vara helt ok men den nuvarande nivån borde gälla Diamantligan och inte vara samma för alla utan bättre att vikta varukostnaden per liga på samma sätt som antalet matcher. Det är helt orimligt att det är samma överallt när belöningarna är mycket bättre i högre ligor.

2. Det största problemet bortsett från mängden varor är att man som imperium inte har en chans att påverka VILKA varor som går åt. Det spelar knappt roll hur många man är i en era utan det räcker att en person är i en viss era så kan det komma kostnader på flera tusen varor från den eran vilket är i princip omöjligt att ersätta. Det är något extremt frustrerande att det mer handlar om tur snarare än skicklighet när det kommer till att kunna ersätta dessa varor som spenderas och i längden är det rätt ointressant för att vinna för att motståndarna har otur känns inte så roligt det heller.

Nu förstår de flesta att varukostnaden är extremt just för att det är så många imperier som haft höga Arkar väldigt länge där varorna samlats på hög men detta gäller främst åldrarna över FE och väldigt sällan de under men även om man samlat varor rätt länge så kan de försvinna på en runda ISF. Sen är det en fråga om tur att inte få den varan på en provins en gång till. Känns mer som en fråga om tur än skicklighet och det är ointressant i längden!
 
Topp