• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Bugg Ikonen som visar att det finns byggnader att skörda funkar inte ibland

Gdawg

Ny medlem
Jag kör på Chrome. Problemet uppstår i webbläsaren.
Buggen rör ikonen som dyker upp till vänster när det finns byggnader att skörda
1/ Den startar upp korrekt så fort det finns en byggnad att skörda
2/ När jag skördat mer än 100 fp släcks ikonen även om det finns andra byggnader att skörda
3/ Jag använder då fp så att det finns utrymme upp till hundra fp igen - ikonen tänds igen korrekt
4/ När jag skördat de fp som finns kvar att skörda släcks ikonen fastän det finns andra byggnader kvar att skörda
 

Malina

Aktiv medlem
Så har det varit hela tiden, så jag skulle inte vilja kalla det för en bugg. Så fort du har kommit upp i 100 fp så kan du inte längre skörda byggnader som ger fp. Finns det skörd som ger annat än fp så syns symbolen fortfarande. Dvs, den finns där så länge som du kan skörda dina byggnader. Är produktionen färdig men inte går att skörda så syns inte symbolen.
 

HultNisse

Medlem
Instämmer med Malina, då det också är mina erfarenheter (jag använder också Chome), och de sista jag brukar skörda är önskebrunnar som har gett resurser. Då jag har långt över 100FP i en skörd så hamnar jag alltid i det läget att jag inte kan skörda fler FP-givande byggnader, men min skördikon har aldrig försvunnit då jag haft icke FP-givande byggnader oskördade.
 
Topp