• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Information Hur ser framtiden ut för Forge of Empires? Lyssna på vår Produktchef!

River Styx

CM
Community Manager
magic-Matt2.png


Hej alla,

Jag är glad att få dela med mig av våra planer för framtiden för Forge of Empires, särskilt vårt fokus för 2024. Vårt tillvägagångssätt ligger i linje med InnoGames strategiska vision, och för Forge of Empires är vårt mål att "Hitta den rätta balansen mellan engagerande spelande och strategiskt djup; vi förser varje modell med en episk och engagerande spelarupplevelse utan att kompromissa med spelintegriteten. Allt samtidigt som vi når balansen mellan tillgänglighet för nya spelare och djup för rutinerade spelare."

Baserat på era synpunkter, har vi identifierat några nyckelområden att förbättra och utveckla.

1. Minska repetitiva uppgifter: Vi strävar efter att effektivisera arméhanteringen, förbättra bidragsprocessen i Mäktiga byggnader och förbättra meddelanden.
2. Imperiumförbättringar: Vi är medvetna om imperiets roll för spelarna, och tvärtom, och planerar att se över sökfunktioner och utöka imperiumaktiviteter.
3. Stadsfokus: Vi kommer att fortsätta att arbeta och förbättra det stadsbyggande delen av spelet, som är en viktig faktor för mångas uppskattning.
4. Utökad konkurrens: Att utforska tävlingar mellan flera världar och lägga till säsongsbetonade utmaningar kommer att skapa mer dynamiska spelarinteraktioner.
5. Belöningssystem: Vi introducerar nya sätt för relevanta belöningar utanför eventen.

Att lösa dessa problem kommer sannolikt att ta 2-3 år, men vår prioritet är att skapa en smidigare, mer engagerande upplevelse samtidigt som spelets integritet och ekonomiska hållbarhet bibehålls. Våra omedelbara prioriteringar är:

· Nya belöningsområden: Mer omväxlande belöningar och lägg till djup i spelandet.
· Förbättra användarupplevelsen: Fokusera på att minska frustration i interaktiva funktioner.
· Förbättra socialt spelande: Förbättra interaktionen med imperier för nya spelare och förbättra funktionaliteten för imperium.

För 2024, här är några spännande uppdateringar:

· Eventens utveckling: Vi förfinar våra 10 huvudevent, tillsammans med minievent och utmaningar. Varje event kommer att ha ett urval av minievent eller utmaningar. Dessa är mestadels baserade på uppdragslinjen, och är designade för att hjälpa dig genom varje event och fokusera på områden som kan göra skillnad för dig – och erbjuda dig tillgång till fler belöningar – både i minieventet men även i huvudeventet.
· Kulturella bosättningar: Införandet av den polynesiska bosättningen och en ombalansering av belöningar över alla bosättningar. Vi kommer också att göra några allmänna förbättringar av hela systemet för kulturella bosättningar; genom att förbättra balansen i spelet.
· Imperiumexpeditioner: Vi kommer att introducera ytterligare 5 nivåer och det blir en jämnare svårighetskurva och tätare övergångar mellan offensiva och defensiva förstärkningar. Vi kommer att göra de senare nivåerna medvetet svåra så att du har något att arbeta mot under de kommande åren.
· Imperieslagfältet: Implementering av olika boosts och genomgång av både ligasystemets uppsättning såväl som matchningssystemet.
· Kvantumportalen: (Quantum Incursion/Guild raids) Ett nytt anfallssystem med Hjältar, där detaljerna kring detta kommer att avslöjas senare.

Utöver dessa stora uppdateringar kommer vi att introducera mindre funktioner under året med fokus på transparens och samhällsengagemang.

Du kommer också att märka att vi diskuterar att lägga till både offensiva och defensiva förstärkningar till fler funktioner, detta kommer att variera spelandet men det kommer också att stoppa "en lösning passar alla" för stadslayouter som vi ser. Vi vill inspirera till varierat spel och varierande stadsupplägg, det låter oss också erbjuda belöningar i flera riktningar snarare än att bara driva kraften längre och längre. Det betyder också att Imperier kommer att behöva spelare från båda sidor, så att säga, för att bidra till Imperium-baserade funktioner och verkligen briljera. Sammantaget tror jag att detta kommer att vara bättre för spelet på lång sikt, även om jag inser att det kommer att orsaka en del kontroverser på kort sikt.

Vi planerar också att genomföra två "Community Sprints" under 2024. Dessa kommer att vara perioder där vi enbart fokuserar på att implementera ändringar som direkt efterfrågas av er, våra spelare. Våra community managers kommer snart att ge er mer information, inklusive en omröstningsprocess för att bestämma ämnena.

Som med allt annat måste detta ses som ett levande dokument. När spelet och branschen förändras måste vi reagera på dessa förändringar. Det betyder att vi kan ändra vår bana och inte göra vissa saker som jag beskrivit ovan. Eftersom vi vill ha mer regelbunden kommunikation från vår sida kommer vi att hålla dig uppdaterad så ofta som vi kan, om något skulle förändras.

Tack för ditt fortsatta stöd och entusiasm. Vi är fast beslutna att få Forge of Empires inte bara att bestå utan även att blomstra under nästa decennium och därefter. Håll utkik för fler uppdateringar från oss!

Allt gott,
Matt (Produktchef, Forge of Empires)
 
Senast ändrad:

Ambjorn

Medlem
En till Kulturell Bosättning är väl ok visserligen har jag drygt 2 kvar att lösa så det blir senare. Men att IE blir förändrat uppskattas verkligen den börjar bli lite småtråkig nu när man tar sig igenom IE-5 med autostrid. Det andra vill jag se hur det blir i verkligheten innan jag kan ha synpunkter på det. Men ser det positivt i grunden att det blir en hel del förändringar. Börjar kännas lite smått enformigt och linjärt nu spelet. Sedan vet jag inte om det var så bra förr i tiden var inne någon gång när det var nästan nytt då man fick motivera/polera varje enskild spelare manuellt. Var ingen höjdare så jag la av då.
 

Svafrlami

Medlem
Uppgraderingar till Bosättningarnas Huvudbyggnader är bra. Det krävs ju långvarigt jobbande för byggnader som inte ens platsar i Staden längre. Om Utmaningarna under Eventen ska bli Standard borde Mass-Insamling flyttas till andra sidan av Skärmen på Webläsar-versionen. Att den nu försvinner p.g.a. en extra uppdragsgivare gör Skördandet av många större Städer till en mardröm :)
 

River Styx

CM
Community Manager
Uppgraderingar till Bosättningarnas Huvudbyggnader är bra. Det krävs ju långvarigt jobbande för byggnader som inte ens platsar i Staden längre. Om Utmaningarna under Eventen ska bli Standard borde Mass-Insamling flyttas till andra sidan av Skärmen på Webläsar-versionen. Att den nu försvinner p.g.a. en extra uppdragsgivare gör Skördandet av många större Städer till en mardröm :)
Att knappen "puttas ut" beror sannolikt på att man har en för låg upplösning för skärmens visning.
Har du lägre än 1280x720 föreslår jag att du testar att ändra det. Så ska det förhoppningsvis fungera bättre.
 
Topp