• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Historiskt event: Skottår 2016

voxscientia

Medlem
lye_logo.png


The way we measure the days and years is defined by the cycles of the Sun and Moon. But a lunar year, that spans 12 moon cycles, and a solar year, that features all seasons, do not have the same length. This eventually caused problems in 1582...

Kungar och drottningar!

Som du kanske vet så är det snart dags för vår nästa historiska uppdragsserie! Denna gången kommer vi att berätta för er om historien om... tid. Varför har vi skottår? Varför saknas det 10 dagar i kalendern från 1582? Hur hände det och hur påverkar det oss idag?

Från och med den 25:e februari kommer du att kunna spela igenom en uppdragsserie som ger svar på dessa frågor (och många fler!).

Om du lyckas slutföra alla uppdrag i tid (3:e mars), kommer du att få ett unikt porträtt av Gregorius XIII, mannen bakom den moderna kalendern, (och dessutom en del andra godbitar, såsom renoveringskit).
Vart fjärde år är februari en dag längre än vanligt. Var kommer det ifrån? Följ uppdragsserien och se efter!
/Ert hängivna Forge of Empires SE Team

PS Glöm inte att dela med dig av din feedback!​
 

DeletedUser1339

Guest
Faktum är att vi , i Sverige inte anslöt oss till denna tidsräkning utan knot. När Karl XII sköts , i Norge 1718 vr vi fortfarande anslutna till den Julianska kalendern. Jag hade gillat en mer Historiekorrekt sida, men gillar att Innogames ändå försöker göra "Mini-Event" om vad spelet egentligen handlar om Historia :)
 

DeletedUser1813

Guest
Hur kan man ha ett uppdrag "Avspana en provins" när det inte finns någon provins att avspana???
 

DeletedUser1339

Guest
Jag förstår inte riktigt hur du menar, Evert Tyvärr. Men, om du inte har någon provins att avspana, måste du först Erövra en Provins för att nästa möjlighet att avspana en ska dyka upp.
 

DeletedUser1813

Guest
Om man nu ska göra uppdragen på ett dygn, varför ha ett uppdrag som tar längre tid då? Jag har ingen provins att spana av och om jag tvingas strida för att erövra en provins tar det över ett dygn att göra bara det. Sedan ytterligare ett dygn att av spana en provins Om jag inte ska köpa provinser med diamanter vilket verkar vara affärs iden enligt spel konstruktörerna. Hela spelet verkar bygga på att folk köper diamanter.
 

Lonar Jion

Moderator
Spelare som har varit med ett tag vet att det nästan alltid kommer uppdragen spana, erövra, forska och mot/pol bland dessa uppdragserier så de kan förbereda sig och om nya har god kontakt med dem så brukar de få tips på att vara förbereda i god tid.

Du har till 3 mars på dig att göra hela uppdragserien och bara för att du valt att köra med tomma förråd och allout på kampanjkartan så är det inte speltillverkarens fel för att du gjorde taktiska misstag med en dålig uppbyggd strategi.

Bara för att du inte kommer klara detta event så kan du försöka dra lärdomar av dina misstag. Börja prata med de erfarna/"gamla" spelarna, bygg upp förråd av varor och sök information när det är dax att förbereda sig och vara bered.
 

DeletedUser1776

Guest
Du måste ha krigsgubbar för att kunna kriga i kampanjkartan, välja ett av provinsens sektorer, eller förhandla varorna.
En provins sektor/sektorer måste erövras först sen spejas/avspana för uppdraget ska gå igenom.Ju lägre ålder du är i, ju kortare tid tar det attspeja, hur högre nivå/tidsålder du är i ju längre tid det tar att speja. Jag gjorde uppdraget klart olika takt i mina tre världar.
 

DeletedUser1653

Guest
Men har märkt en del försämring ge 1 ta 10 95% av allt, hur är de då tänkt man ska bygga upp förråd, när man ger bort mer än vad man får.
De säger 1:2 eller 2:1 eller 1:1 eller 0,5 Men hur kan de stämma, när man ser var man än söker eller behöver så är de

ge 1 vin ta 10 sten eller ge 1 gummi ge 10 koks. Då är de nästan dömt att misslyckas. Har sätt de här en längre tid. Samtidigt när de förstör spelet, på att göra att man får samma produkter tagna av 1 och samma krigare 7 dagar i rad, lätt att komma någonstans då?
 

Lonar Jion

Moderator
@kiitos
Är det marknaden du menar?
Om du vill slipa att betala FP på bytena utan att ta spelets dyra "säljare" så kan du gå med i ett imperium med många medlemmar med varor från åldrarna du söker efter.

Angående plundrande spelare så kan du själv styra när produkterna är färdiga för skörd och se till att alltid vara inne och skörda när skörden blir färdig.
 

klarre

Medlem
Ett starkt tips är att gå med i ett bra imperium där det finns spelare som spelar på Betan och vet vilka uppdrag som kommer till eventen i förtid. Samma som som Lonar Jion skriver: i ett bra imperium så kommer du lätt kunna byta varor - detta förutsätter att ni är i samma ålder självfallet :)
 
Topp