• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Halloween 2015

Lonar Jion

Moderator
Då en dag har 24 timmar och uppdraget kräver att detta dags värde är 24 så får du räkna ut vad spelet ger dig varje timme som du kan använda.
En ledtråd du kan bara ha 10st sedan måste du använda minst 1 för att spelet ska ge dig nya.
 

DeletedUser1705

Guest
Here is a list of the steps in this quest I got from a friend. So far it has been accurate. It may help you plan your moves.

HALOWEEN EVENT INFORMATION :
The grand prize is a Mad Scientist Lab.

1. Build 5 decorations // Think it through - Spend 7 FPs
2. Smile or guile - Polish 3 Players // Think it through - Spend 7 FPs
3. Build or Begone - Build a 5x4 or 4x5 building (Goat or Fruit Farm cheapest) // Think it through - Spend 7 FPs
4. Produce or Perish - 15 x 15 min supply productions // Think it through - Spend 7 FPs
5. Sieze or Sciene - Plunder 3 or unlock a tech // Think it through - Spend 7 FPs
6. Land or Loser - Acquire a province. // Think it through - Spend 7 FPs
7. Explore or Extinction - Scout a province. // Think it through - Spend 7 FPs
8. Construct or Constrict - Build 1 item from each category from the build menu. Any age. // Think it through - Spend 7 FPs
9. Acquire or Anhialation - Acquire 1 sector without fighting. // Think it through - Spend 7 FPs
10. Spend or Spare - Spend 24 FPs // Think it through - Spend 7 FPs
11. Riddle or Remorse - Build a pottery // Think it through - Spend 7 FPs
12. Sneak or Peek - Infiltrate 1 sector // Think it through - Spend 7 FPs
13. Delete or Doom - Delete a light unit (any age) // Think it through - Spend 7 FPs
14. Sell or Sorrow - Delete your old cemetary // Think it through - Spend 7 FP
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1705

Guest
Gåta eller gråta.. Gåta 11...Bygg en keramikverkstad
 

Lonar Jion

Moderator
Krukmakeri menar du Diliman65

Funderar om det är gamla testamentet eller en saga som gåtan är inspirerad ifrån, orkar inte riktigt läsa igenom bibeln just nu.
 

Lonar Jion

Moderator
@Bosse bossen
Om du menar "En dags värde av mig" så menas det forskningspoäng (FP)
---
Om det är min fråga om gamla testamentet eller saga så är det "Gåta eller gråta" så var det 40 bröder som fick mig att undra då dom beskriver en massa bröder kors och tvärs i bibeln medans gamla sagor som Tusen och en natt så tar de med stora gäng eller familjer på 40 för att beskriva välgång.
Det är egentligen bara kuriosa från min sida och min slant är mer att gåtan baseras på en Tysk berättelse om en krukmakare om den har baserats på något als.
 

Lisamimmi

Ny medlem
Trodde det var att inta en region...sålt och köpt som fan hela dan... men icke
Såååå
Scouta betyder tydligen inte inta.....
VAD BETYDER DETTA??????
 

Lonar Jion

Moderator
Är det nr 7 du fastnat på?
Det menas att du ska avspana en provins dvs när du tagit alla områden i en provins så skickar du iväg din arme för att kolla vad som finns i nästa.
 

DeletedUser1737

Guest
Jag såg ditt svar och provade att avspana en provins men det fungerade inte.
 

Lonar Jion

Moderator
Och spanarna är framme?
Tyvärr så måste spanarna vare framme för att en provins ska räknas som avspanad.
 

DeletedUser1754

Guest
Får inte kläm på gåta 13: Radera eller rädsla. Vad ska man göra?
 
Topp