• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Förslag Gamla BG kartan - förslag på annat upplägg av läger

Zzelma

Ny medlem
Vi sitter nu och kör gamla kartan där det är så, så mycket färre läger att kartan blir nästan omöjlig. Jag är ganska säker på att antalet läger på sektorerna har minskats ytterligare alldeles nyligen och det gör att kartan blir mycket trög
För att orka med den här kartan så behöver man ha ett stort och starkt imperie där det finns många som kan dela utmattningen.
Vi har det tufft trots att vi är ett ganska starkt imperie men bara ca 35 medlemmar. Väldigt tråkigt.

Jag satt och funderade och kom på nedanstående:
Om Inno vill göra det lättare även för mindre imp så borde de invertera den gamla kartan. Ha färre läger på sektorer i mitten men hög poäng på tagen sektor och fler läger utåt kanterna men förstås som nu att vinstpoängen är lägre.
Då skulle även mindre imp tycka att det var roligt. Och de hade stört de starkare ganska mycket, vilket även vi i de starka impen hade tyckt var roligt och utmanande.
Detta gäller främst den gamla kartan. Det skulle göra den utmanande och rolig för de flesta, tror jag.
Kul också om de två kartorna fungerar på helt olika sätt
 
Senast ändrad:
Topp