• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Gör varuhandeln rättvis påriktigt. (Varubyggnader olika storlekar.)

TheNightRaven

Ny medlem
Har i 3 åldrar i rad nu lyckats få just de varuprodultionsbyggnader som tar mest plats.
Detta medans man förväntas att köra "rättvis handel"

Men hur kan det vara rättvist att jag ska handla 1 för 1 om min produktionsvyggnad är 4x4 stor och varan jag behövers byggnad bara är 3x2?

Dom byggnaderna kan producera mer än det dubbla på samma tid som en av mina.

Detta är ett problem folk klagat på länge som ni borde åtgärda en gång för alla. Visst det kräver lite nya byggnadsanimationer me jag tycker det är rätt steg att ta med tanke på att marknaden är så dåligt upplagd som det är och verkligen behöver ses över på så många punkter.

Sen tycker jag att ge 10 för 1 för att handla när det inte finns några spelare som har erbjudanden uppe bara är drygt. Sänk till 5 för 1 åtminstonne. För detta gör det omöjligt att avancera när det är tomt på marknaden vilket är vääääääääldigt väldigt ofta. (Särskilt svårt att avancera i tidiga tidsåldrar om man inte kan få de varor man inte har produktionsbooster på.)

Man kanske kunde göra så att ge 10 för 1 handlingen ändrad till ge 5 för 1 när det inte finns några erbjudanden upplagda av spelare?

Ja vet inte kan inte komma på så många bra förslag såhär på rak arm men vill verkligen lägga en önskan att ni åtgärdar marknadens problem och den extremt orättvisa varuproduktionen med tanke på byggnadsstorlekarnas skillnader snarast möjligt.

Tack så mycket.:)
 

Tixal

Medlem
Hej!
Att producera resurser, varor eller storlek på byggnader har ju inget med rättvis handel att göra?
Kan du förklara lite mer? För jag tror inte jag förstår vad du menar... :)
 

DeletedUser2415

Guest
Hej!
Att producera resurser, varor eller storlek på byggnader har ju inget med rättvis handel att göra?
Kan du förklara lite mer? För jag tror inte jag förstår vad du menar... :)

Jag förstår precis och om det är på det sättet att en varubyggnad är mycket större än en annan blir det marknadsekonomiskt dyrare att producera varan än för en mindre byggnad. (Tänk tomtpris, golvyta med mera)

Handelsbrister tidvis beror nog mer av att stora grupper avancerar i relativt jämn takt.
Kommer man i otakt eller stressar över en åldersuppgradering kan man se det direkt att tills friskt blod kommer in så uppstår gärna brister om man hamnar före andra. Det beror troligen mer på fördelning av varor per spelare i en viss tidsålder.

Dessa saker är som de är tror jag.
Däremot är det lite utav "virituellt ocker" med 10:1 för att fylla på reserverna.
Det känns verkligen medeltida så den känslan ger kanske äkthet åt spelet.
Man kunde kanske tänka sig en handels och valutareglering i senare tidsåldrar då vi ska bli mer kommersiellt civiliserade.
 
Topp