• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Framtiden efter framtiden?

  • Trådstartare DeletedUser1033
  • Start datum

DeletedUser1033

Guest
Hörde att framtiden kommer att vara sista eran i detta eminenta spel och det känns ju lite tråkigt eftersom nya eror är det man mest ser fram emot och en av de stora anledningarna till att man lägger ner tid varje dag på detta spel.

Så nu undrar jag om det kommer att finnas någon anledning att fortsätta med detta spel även efter att Framtiden är släppt och utforskad? G.
 

DeletedUser1339

Guest
Det går ju inte att komma längre. Vad kommer efter Framtiden ? Men ett utvidgat forskningsträd måste ju gå att fantisera ihop. Framtiden tar ju aldrig slut, får vi hoppas :)
 

DeletedUser1033

Guest
Ja något nytt måste man ju ha att se fram emot om det ska vara värt att fortsätta lägga ner ett par timmar om dagen. Men jag håller med om att det blir svårt att hitta någon naturlig era efter Framtiden.

Med det sagt får ni i spelledningen gärna utveckla hur ni tänkt er kring detta med att man inte får "irritera" spelledningen efter nya regeländringen? Ska man behöva vara orolig för att bli avstängd om man rapporterar en spelare för dåligt beteende eller vad är tanken? G.
 

klarre

Medlem
Vad är det som säger att denna är den sista eran? De kan säkert expandera kartorna vid behov (Space age till exempel så det är inte på Jorden längre).
 

DeletedUser1262

Guest
Hej

Jag håller med klarre. Möjligheterna är oändliga så länge finns det folk som är beredda att spela och köpa diamanter.
Jag undrar om inte det näst kommande drag inte är att öppna en ny värld i Sverige?

Vad tycker ni?

Magic
 

DeletedUser1299

Guest
Tillbaka till framtiden?
Kankse blir som i alla filmer senaste åren på bio/tv där man reser tillbaka i tiden... kanske hamnar bland dinosarierna och får slåss med sådana ist :) ( kanske till och med blir som i det där simpsonsavsnittet där Homer råkar trampa på ett blad och förändrar framtiden) Då skulle vi eventuellt även kunna spela om industriåldern, moderna eran, osv osv men med lite förändringar.
Varför inte slåss i rymden? ut på rymdskepp och ta oss till nya destionationer/galaxer och planeter.. där vi får kriga vidare med/mot aliens

:) mvh

Innogames: Skaffa mini-spel i spelet tex låt oss få spela med mynten vi samlar in i Casionon/black jag eller betta på "gissa innehållet lådor" ja vad som helst! Då blir det inte så mycket dötid på spelet.
Börjar bli lite segt emellanåt tyvärr :/ för övrigt bra webb-spel
 

DeletedUser1339

Guest
Ett Apokalyptiskt Världskrig som skickar de överlevande tillbaka till Stenåldern. Det enda som står kvar i ruinerna är Mäktiga Byggnader. Borde dock ha inträffat i slutet av Nutiden....
 

Lonar Jion

Moderator
En alternativ idé från mig som jag spånat fram tidig morgon.
Kanske 2-3 subtrådar till forskning trädet igenom alla åldrar med olika tillhörande uppdrag man kan få när man forskar dem samt andra alternativa designer till samma byggnader inom dessa åldrar. Kanske att man låser upp nya kampanj kartor som följer storyn av de uppdrag man låser upp.
Första subtråden skulle kunna vara mörk där man spelar igenom blodbad och dystopi för att låsa upp designer av sumpiga och slitna byggnader/ruiner.
Andra Subtråden skulle då kunna vara mer positiv där man spelar igenom mer glada och utopiska uppdrag för att låsa upp mer städade och ståtliga byggnader/palats.
Den tredje skulle vara en mer fantasy/sci-fi inspirerat eller något annat för att spela igenom sådana historier för att låsa upp fantasi fyllda designer.
Subtrådarna kan ni då släpa per ålder på samma sätt ni släppt nuvarande åldrar där ni börjar från sten/brons åldern.
Visserligen kan det ta något år innan spelarna får spela postapokalyptisk framtid eller preutopisk framtid men det skulle ge nya saker att se framemot.
 
Topp