• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Fragment

Safiren

Medlem
Jag måste bara undra... Har ni blivit alldeles tokuta när det gäller fragment?? Uppdateringen av IE med en massa fragment av sådant man redan har alldeles för många av och som man dessutom får fler kompletta av via Reliktemplet? Det är möjligtvis till nytta för de i lägre åldrar men i högre åldrar är de enbart användbara som utfyllnad om man får en lucka någonstans.
Och apropå fragment.. när man avslutar en nivå förväntar man sig faktiskt något bättre än att få fragment av något som man behöver 800!!! av för att kunna bygga. Likaså har ni minskat möjligheten till att få diamanter på nivå 4. Mig gör det inte så mycket eftersom jag tillhör de som köper men de som inte har den möjligheten har nu fått det svårare med förhandlingar.
Nivå 5 - bara fragment. Det glömda templet är ju trevligt men att man tvingas göra nivå 5 varje vecka för att kunna behålla den är inte så roligt. Den befjädrade ormstatyn är intressant den med - till att börja med. Men i det långa loppet har man inte plats för hur många som helst.
Sen undrar jag över stor ritualflamma som ger mindre än den ordinarie 7% istället för 8%?!? Ingen uppgradering?
I korthet så anser jag att IE har blivit mycket tråkigare och jag är inte alls lika motiverad att göra den längre.
 
Senast ändrad:

Ambjorn

Medlem
Tack Safiren, tror inte det finns någon spelare som uppskattar uppdateringen av IE så låt oss kalla det för FE istället: Fragmentexpeditionen.
 

Safiren

Medlem
Nu är det ju så här att spelare är per definition allergiska mot förändringar i sina spel, därför spelade jag FE (bra namn!) i 5 veckor för att vara riktigt säker på vad jag tyckte innan jag framförde min åsikt här. Det här fragmenteringsvansinnet har ju även spridit sig till eventen. Nu kan man vara tvungen att vänta i månader innan eventbyggnaden är fullt uppgraderad - inte kul,
 

River Styx

CM
Community Manager
Tack för dina synpunkter Safiren!
Det är många som har åsikter om nivå 5 och vi har skickat dem alla vidare till utvecklarna.

Vad gäller ritualflammorna så är det två separata byggnader och ger olika bonusar.
Stor ritualflamma ger 7% attack för försvarande armé (denna har bara en nivå)
Ritualflamma ger 8% försvar för försvarande armé (denna kan uppgraderas till nivå 2 och ger då 12% ökat försvar istället)
 

Ambjorn

Medlem
Stor ritualflamma: 7% Försvarsförsträckning
Ritualflamma: 12% Försvar för försvarande arme
Uråldriga ansiktet: 3% Anfall för attackerande arme
Athlon Abbey: 28% Anfall för försvarande arme

Så där står det i fragmentet, hur det ser ut när den är hel vet jag inte. Men det är inte konsekvent med andra byggnader. Visst finns korslagda svärden först, men med tanke på hur formuleringarna på annat är blir man osäker på vad som gäller.
 

Malina

Aktiv medlem
Som Ambjorn sa: Ritualflamma ger försvar för försvarande armé (blå sköld)
Stor ritualflamma ger försvar och attack för försvarande armé (blå sköld och svärd)
Ville bara förtydliga om det verkade oklart. Så helt klart en förbättring totalt sett.
 

River Styx

CM
Community Manager
Tack Malina, för förtydligande och korrigering!
Jag ser att min text saknar lite ord. Det ska givetvis stå "attack och försvar" för Stor ritualflamma. Inte bara "attack".
Ber om ursäkt om någon blev förvirrad!
 

River Styx

CM
Community Manager

Ambjorn

Medlem
Tittar man i början på wiki står det Torn och två korslagda svärd. Inte tillstymmelse där till en sköld. Och det mesta andra presenteras med båda symbolerna efter varandra, eller under varandra. Nåja blev ju en bättre byggnad än man trodde som dessutom inte kräver väg.
 

Safiren

Medlem
Insåg idag att jag knappt börjat på 4an och det är redan söndag! Höll en palaver med mig själv om det var värt en massa medaljer och trots ett visst inre motstånd gav jag mig ikast med uppgiften. Efter att slutfört 5an måste jag säga att det kändes väldigt ovärt. Det enda jag har för att gjort det är en massa fragment och 70 fp från 4an. Inga diamanter alls.
Sen undrar jag hur ni tänkt nar det finns två alternativa belöningar - 90% chans till 25 fragment av väljarkitet resp 10% av samma sak. Har ni verkligen tänkt färdigt??
Gör om och gör rätt!
 

River Styx

CM
Community Manager
Gäller detta även för det Glömda templet? Det står ju attack resp försvarsförstärkning även där. Om man förstorar ordentligt kan man ana att det ligger något bakom svärden.
Ja, det stämmer. Så länge den är i sin aktiva form under de 28 dagarna.
40% attack & försvar till anfallande armé
50% attack & försvar till försvarande armé
 

Ambjorn

Medlem
Uppdatering av FE. Nu har två guldreliker gett varsin, hör och häpna Ritualflamma, den gamla varianten också. Jag känner inte precis tacksamhet om jag uttrycker det så.
 
Topp