• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

FoE-Fotbollscupen 2016

voxscientia

Medlem
soccer16_logo_forum.png



Det är äntligen dags! Ditt grannskap kommer återigen att stå värd för en av de viktigaste turneringarna i Forge of Empires. Detta fantastiska sportevenemang kommer att börja den 9:e juni. Talangfulla fotbollsspelare kommer till grannskap för att delta i FoE-fotbollscupen! Har du mod nog att leda din stad till seger i en spännande straffskottstävling? Vilken är din strategi? Kommer du att ta det säkra före det osäkra eller ta fler risker för potentiellt högre belöning? Valet är ditt!

Använd dina skott smart och skaffa så många pokaler som möjligt! Byt sen dem mot fina evenemangsbyggnader och andra priser i evenemangsfönstret - vilket kommer att vara tillgängligt tills den 10:e juli.


icon_quest_ball.png

Nedan kan du se en video där våra speldesigners berättar mer om FoE-fotbollscupen!



icon_quest_ball.png

Evenemangsfönstet och skotten
All action äger rum i evenemangsfönstret och presenteras av din favoritnarr - Rinbin!

Du tar del i en straffskjutningstävling och du kan välja hur du skjuter. Varje valmöjlighet har sina för och nackdelar. Du kan ta ett särskilt straffskott och vinna några pokaler. Men du kan också ta chansen och försöka någon av de andra valmöjligheter och vinna så mycket mer. Det är helt upp till dig:

soccer_window2.png

Och glöm inte att för varje gång du missar ett mål ökar jackpotten som kan vinnas från det målet. Den första personen som klarar målet får alla pokaler och jackpotten återställs. Glöm inte bort dina fans! Dina chanser att göra mål ökar med deras support (vilket kostar några pokaler dock).


icon_quest_ball.png

Göra mål
Om du har tur nog att lura målvakten till att göra en miss, vinner du alla pokalerna som samlats för det skottalternativet.

tricked.png
soccer_cupswon1.png
Måååååååååååååål!!!Och du vann 80 pokaler!


icon_quest_ball.png

Få priser
Det finns tre sorters priser du kan få i FoE-fotbollscupen:

1. Roterande belöningar
Belöningarna här byts ut var 6:e timme, så du kan få upp till 4 olika belöningar om dagen! Dessa kommer att vara diverse byggnader, Observatorieritningar, mynt, resurser, medaljer och Forskningspoäng.
2. Kistan
Innehållet i kistan kommer att vara detsamma under hela FoE-fotbollscupen. Men, till skillnad från de roterande belöningarna där du kan vara säker på vad du får, representerar kistan en slumpmässig chans att få en av belöningarna i den. Håll muspekaren över för att se vad du kan få.
3. Skyttekungsbelöning
Detta är pokalen du kan vinna om du är den bästa coachen i ditt grannskap. Om du har flest singelskott i ditt grannskap när timern når 0, vinner du det! Det är en symbol för ära och berömmelse!

Och kom ihåg: bland belöningarna du kan få finns fyra splitternya fotbollsinspirerade belöningar. Om du skaffar dem alla kan du bygga ett fint stadium!

soccer_buildings.png

icon_quest_ball.png

FAQ
Detta är en lista med vanliga frågor och svar:
  • Jag har skjutit 20%-skottet 5 gånger, men vann inga pokaler. Är chanserna fel?
    Chanserna att göra mål för ett skott läggs inte ihop. Det betyder att du har 20% chans att vinna varje gång du skjuter skottet. Om du skjuter 3 gånger är inte chansen att vinna 60%, den är fortfarande 20%. Du kan göra mål på ett försök, eller 10.
  • Jag sköt 5%-skottet och belöningen var uppe i 700 pokaler, men med mitt nästa skott vann jag bara 100 pokaler. Var är resten av pokalerna?
    Som det står i evenemangsbeskrivningen delas evenemanget av alla i grannskapet. Det betyder att varje sak du gör kommer att reflekteras i evenemangsfönstret för hela grannskapet, precis som deras kommer att vara för dig. I den här situationen har en granne vunnit skottet och fått den större mängden pokaler, vilket återställde jackpotten innan du gjorde ditt vinnande skott.
  • Jag har köpt den Gyllene Kistan 4 gånger nu och alla 4 gångerna fick jag en Vakteld. Är det en bugg?
    Chansen att vinna en specifik byggnad från den Gyllene Kistan är konstant oavsett hur många kistor du köper/öppnar. Trots att det inte är särskilt statistiskt sannolikt att få samma byggnad flera gånger i rad, är det fortfarande möjligt. Du har chansen att vinna vilken som helst av byggnaderna varje gång du öppnar en kista, så vilken byggnad du får är helt slumpmässigt (baserat på sannolikheterna som angivits).
  • Mina pokaler visas som 1.7K. Hur kan jag se det exakta antalet?
    För att se det, öppna Fotbollscupsfönstret. I fönstret, håll muspekaren över antalet pokaler så dyker det upp en informationsruta med det exakta antalet pokaler du har. Detta fungerar bara i Fotbollscupsfönstret och inte i spelfönstret.
  • Jag har över 3K pokaler, men ändå visas en spelare med bara 1285 pokaler. Varför?
    Skyttekungen är personen som har fått flest pokaler från ett enda skott. Om du vinner 1200 pokaler och sen ytterligare 600 pokaler är inte dina poäng 1800 - det är fortfarande 1200 eftersom det är ditt högsta enskilda antal pokaler du fått från ett skott.
  • Jag använde "Dubbelchans"-föremålet och vann pokaler. Men antalet pokaler jag vann fördubblades inte?
    "Dubbelchansen" dubblar chansen att du gör mål. Om det från början var 20% ökar det till 40%. Det påverkar inte antalet pokaler på något sätt.

Lycka till på planen!
Och, som vanligt, kom ihåg att dela med dig av din feedback!

/Ert hängivna Forge of Empires team
 
Senast ändrad:

DeletedUser1798

Guest
Ånej tog turneringen plötsligt bara slut utan att man får en chans att lösa in sina poäng?
Kan ni inte hålla poänginlösen öppen en dag till så man kan hämta sina vinster?
 
Topp