• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Feedback v. 22

voxscientia

Medlem
Kungar och drottningar!

Varje vecka skickar vi in en veckorapport till huvudkontoret i Tyskland så att spelutvecklare och projektledare får ta del av vad ni tycker och tänker. Oftast är detta en blanding av vad som skrivs på forumet och vad som kommer in i supporten. Numera startar vi dessutom varje vecka en feedback-tråd som ett komplement till de andra kanalerna. Här kan ni kommentera saker som kanske är för små för att starta en egen tråd - eller stooora idéer och förslag - oavsett om de redan nämnts. Allt får plats.

/Ert hängivna team
 

DeletedUser1700

Guest
Skulle vara bra med en marknad som är öppen för alla och inte bara vara begränsad till vilka grannar man har, vilka vänner man har, vilka imperiumvänner man har.

Är ju stört omöjligt att hittar varor ju högre upp man kommer i spelet. Vilket gör att det är slöseri på fp och får lägga ut fp på andras mäktiga byggnader så man har nått att lägga fp på.
 

Lonar Jion

Moderator
Skulle vilja kunna se vilken ålder imperiekamraterna slås i och hur många slag de vunnit på poänglistan på imperiexpeditionen.
 

DeletedUser1339

Guest
Jag tycker Imperie-Expeditionen är en höjdare, men kunde göras bättre. Fördelarna är många. Även Imperier som inte får plats på GvG-kartan kan utvecklas, vilket får mig att tycka att man skulle få ännu bättre "betalt " för deltagande i IE. Jag har aldrig varit med om att så många medlemmar engagerar sig, och bidrar till allas bästa, som nu. Borde belönas lite bättre ? Sen vore det önskvärt med variation i IE. Det ska inte vara exakt samma motstånd varje vecka. Svårighetsgraden är bra. ALLA ska kunna klara nivå 1, och därigenom bli delaktiga i spelet. Nivå 3 ska vara svår, och att klara ut hela nivå 3 bör vara en utmaning. Belöningarna är perfekt balanserade, tycker jag. Men sätt in olika motstånd, varje vecka,för att undvika uttråkning :)
 

klarre

Medlem
enda problemet med IE är att motståndarna har en helt horribel bonus längre upp i åldrarna. Inte roligt att man måste ha Zeus, Aachen och CDM på mycket höga nivåer för att klara de högre åldrarna. Inte helt lätt att forska maximalt och lägga massa FPs på byggnaderna för att klara IE - eller så får man nöja sig med nivå1 :)
 
Topp