• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Feedback v. 19

voxscientia

Medlem
Kungar och drottningar!

Varje vecka skickar vi in en veckorapport till huvudkontoret i Tyskland så att spelutvecklare och projektledare får ta del av vad ni tycker och tänker. Oftast är detta en blanding av vad som skrivs på forumet och vad som kommer in i supporten. Numera startar vi dessutom varje vecka en feedback-tråd som ett komplement till de andra kanalerna. Här kan ni kommentera saker som kanske är för små för att starta en egen tråd - eller stooora idéer och förslag - oavsett om de redan nämnts. Allt får plats.

/Ert hängivna team
 

DeletedUser1262

Guest
Hej Vox

Bra att ni skapar lite ordning i mängden av förslag och idéer. Här kommer ett bidrag från mig.

Problem: det tar för mycket tid att klicka för polering/motivering. Hjälp-knappen är bra men det tar fortfarande mycket tid. detta tar musten av spelet. Det är helt enkelt inte roligt utan att tråkigt arbete som behöver utföras.
Förslag till lösning: Skapa en " super knapp" som innebär polering eller motivering av alla i imperiet. Detsamma bör göras för alla vänner.
Alltså, skapa en funktion som hjälp-knappen men som gäller för alla i en grupp.

Lycka till med Expeditionerna, det ser lovande ut!
Magic
 

DeletedUser1761

Guest
Är det ett problem? Tar väl max 5s att trycka på hjälpknappen/spelare å har du 80 imperie+80 vänner så har du 160 där och 5 s per varje = 800 s vilket går under 15 min..... Tycker du att det är för jobbigt så gör inte det arbetet då utan låt det vara, det är ju ändå inte ens som ett arbete att göra det utan man gör det för skojs skull för att ha chans på att hitta ritningar å med tanke på vad man kan hitta så tar det ingen tid alls, lite ska man få kämpa för att få ritningar å inte bara kunna klicka på en knapp så har du plötsligt 5 ritningar i handen....
 

DeletedUser1262

Guest
Hej Vox

Ett till förslag. Det vore bra att ha en funktion som visar imperiemedlemmarnas bidrag till skattkammaren. Nu med expeditionerna kommer det att behövas.

Magic
 

DeletedUser1859

Guest
Hej! Tack för ett roligt spel!

Vill ge lite feedback som förhoppningsvis många skulle uppskatta.

1. Dekorationer: Jag skulle vela se en knapp i inställningar, där man väljer om man vill att dekorationer ska bli påverkade av "hjälp" knappen. För då kan man dekorera sin stad fint utan att dom ska ta onödiga poleringar.

2. Armé: Jag skulle vela se mer struktur för att först se vilka trupper som är ifrån din stad. Dvs inte obundna som man får av Alcatraz eller belöningar. Mitt förslag är att varje byggnad som producerar soldater har en korresponderande siffra/kod och att i arméhanteringen ligger dom ihopklumpade (struktur x1x1x1x1 x2x2x2x2 y3y3y3y3 z4z4z4z4 i arméhanteringen "x.y.z=enhetestyp, 1-4=byggnad"). Det gör det också lättare att plocka soldater från flera byggnader och vid förlust kan man återhämta sig snabbare. Kanske till o med en knapp "dölj/visa obundna enheter"

3. Imperiet: Skulle vela ha fler möjligheter, en att man endast kan ersätta skadade arméer och låsa upp nya "slots" på sektorer på imperiekartan. Så att man inte då också har förmågan att starta ett anfall. Hade också sett en lista på bidrag i skattkistan som Magic nämnde.

/Rockett
 

klarre

Medlem
Inget egentligt förslag men det vore trevligt om inte spelet laggade så mycket enbart pga man har många vänner. Jag märker en stor skillnad mellan världarna jag spelar i. Att ladda världen jag har flest vänner tar betydligt längre tid än den med minst antal.

För övrigt så håller jag med Magic om att det vore bra om man lättare kan följa upp donationer till Skattkammaren.
 

DeletedUser1700

Guest
Var inne på det förut om jag inte minns fel. Men tar upp det igen. Skulle vara intressant om det kunde komma en mb som ger en vis del diamanter. eftersom det förmodligen finns många spelare som inte har tillgång till att köpa diamanter per sms eller andra tjänster som spelet erbjuder vid köp av diamanter. Även om man får in diamanter lite här och där i spelet så är det svårt. Och ibland är diamanter ett behov då det är svårt att hitta varor på marknaden.

Oftast är det erbjuder 1 behov av 10 av den varan man behöver. Så en eller flera diamant mb skulle vara intressant om det dök upp.
 

DeletedUser1700

Guest
Skulle vara bra om markanden var för alla så alla oavsätt vilket grannskap man tillhör. Tex: grannar, imperium, vänner. övriga eller nått i sen stilen. Är ju jättesvårt att hitta varor på markanden. Och stämmer in med det man själv ska ha.
 
Topp