• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Försvarande enheter

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser1490

Guest
Blev attackerad två ggr häromdagen och gick in för att titta på vad som hänt (finns ju en film som visar striden).
Blev jätteförvånad när jag såg att mitt försvar var ett helt annat en det som jag "ställt upp"!?
För visst är det så att de enheter som man blåmarkerar och har aktuell i "stridande trupp" är dem som skall försvara ens by? Men nu var det inte så... Det var helt fel antal av de olika sorterna. Nu förlorar man ju inga när det inte är en själv som utmanat men det blir ju konstigt att andra får ta medaljer på en så enkelt när man har bemödat sig om sitt försvar (vilket man dessutom ständigt uppmanas till att göra).... Förstår inte :-/ har jag gjort något fel? Har jag missförstått hur man arangerar sitt försvar, eller är det nån "bugg"

Isabella el Grande
 

DeletedUser837

Guest
Hej Isabella el Grande.

Detta funkar för både mig och andra spelare utan problem, så jag tror inte att det är en bugg. Om jag ska kunna försöka hjälpa dig med detta så kommer jag behöva 2 bilder av dig, en bild på din arméhanterare, och en annan bild på det senaste stridsresultatet från ett anfall mot din stad.

Mvh, Falcon93.
 

DeletedUser1235

Guest
Du kan markera 8 försvarare genom att klicka på den blå "hjälmen" och sedan de 8 enheter du vill ha som försvar, de behöver inte flyttas upp till rutan "nuvarande vald armé" utan kan stå kvar nere i den stora enhetspoolen. De enheter du valt får en blå ram kring sig och även blå livskraftsstapel, så de utmärker sig tydligt mot dina övriga enheter om du gjort rätt.

Om du inte väljer en försvarande styrka får du automatiskt 2 spjutkämpar som försvar, är det dessa du sett på dina uppspelningar?
 

DeletedUser1490

Guest
Nej, jag hade 8 blåmarkerade krigare (olika sorter) men på striden som jag såg på filmen var det inte den konstelation som jag hade gjort... Det var tex 4 st balistas (har jag aldrig haft som försvarande enhet :-/ kolla på denna bilden...
 

DeletedUser1490

Guest
Ha! Ser du! Det är inte samma i rutan som på planen!!
 

DeletedUser1490

Guest
Hahaa! Jag är ju på andra sidan! :D Det förklarar ju saken
 

DeletedUser1490

Guest
Jag har ju bara spelat på vänstra sidan innan :)) förstod ju inte att det ser anorlunda ut när man blir atackerad :))
Tack :)
/förvirrad nybörjare
 

DeletedUser837

Guest

Hur ser det ut innan fönstret med stridsresultat kommer upp? "Din armé" är nämligen de soldaterna till höger, och "Motståndarens armé" är soldaterna till vänster. Så det ser helt rätt ut och jag misstänker att anledningen att det bara är 5 enheter till höger är på grund av att fönstret skymmer de 3 enheterna som redan rört på sig.
 

DeletedUser1490

Guest
Ja :) Tack för hjälpen!... Skrattar ff... Känner mig lite dum... ☺️
 

DeletedUser1490

Guest
Falcon93... Jag har en fråga till.... När man vill ta medaljer, hur skall man tänka? För nu ser det ut så här i ena turneringstornet...image.jpg

Och Prince of Islays har liksom 50 medaljer i potten efter två vunna matcher!?... Men jag har vunnit över honom flera ggr denna veckan och Yppzi också... Men det syns inget på mig.. Jag förstår det inte riktigt? Är det meningslöst att slå dem? Jag förstår inte riktigt "poängräkningen"... Förlåt om jag uttrycker mig lite rörigt och dåligt formulerat, hoppas att du förstår vad jag menar.
Mvh
Isabella el Grande
 

DeletedUser1235

Guest
Den mesta infon om spelet finner du på inloggningssidan under de olika flikarna, info om turneringstornen hittar du här http://se.forgeofempires.com/page/the_game/pvp/

"För att vara med i en PvP turnering, behöver du kontrollera provinsen där tornet är lokaliserat. Där är ett PvP torn för varje tidsålder, och som alla innehåller varsin separat turnering. Om du har ett torn kan du delta i turneringen automatiskt. Alla dina strider räknas - så länge din bästa enhet i en strid är från samma tidsålder som tornet. Efter att ha avklarat en strid får du ledarskapspoäng, som är viktiga för din rankning i turneringen. Där finns många olika sorters ledarskapspoäng, bland annat från saker som, förstörda enheter från fiendens armé; men du förlorar lite poäng när du förlorar enheter i strid. Vill du få en bra placering i turneringen, behöver du delta i många strider, besegra många, inte förlora för många enheter och förstöra många avancerade enheter."
 

DeletedUser837

Guest

Mängden medaljer som du ser på bilden ökas inte beroende på hur många strider man vunnit eller liknande, dem ökas enbart för varje tidsålders torn (högre tidsålder ger fler medaljer). Så den mängden kommer alltid vara densamma. Däremot så ser du att spelaren på 1a platsen har 1949 poäng. Det är den totala (sammanlagda) summan av poängen som du fått från strider i den aktuella tidsåldern under denna veckan. Om du vill ta 1a platsen så måste du ha mest poäng i det tornet, och för att få poäng i det tornet så måste du strida med minst en enhet från tidig medeltid.

Mvh, Falcon93.
 

DeletedUser1490

Guest
tack för jättebra info! :) är inte säker på att jag ser samma inloggningsida som du, för jag spelar i min padda!?
Mvh
m
Isabella el Grande
 

DeletedUser1490

Guest
Aha! Tack! Ser bra ut för mig just nu då! :))
Mvh
Isabella el Grande
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp