• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Förstår inte!

DeletedUser

Guest
Jag är i pvp på bronsålder, där en fick nästan 700 poäng för en strid, hur får man så höga poäng för jag får alltid mellan 120-200 för varje strid när jag vinner.
 

DeletedUser1353

Guest
Antalet poäng du får är baserat på vilka soldater du dödar, hur mycket skada du tar samt glädjen i din stad.
Den första enheten du möter, spjutkämpe, ger 90 poäng för varje du dödar.
Efter du räknat hur mycket poäng du får måste du dra av lite poäng för skadan som dina egna soldater tar (osäker på ur mycket, kan vara samma som om du hade själv dödat den enheten).
Till sist multiplicerar du med glädjefaktorn i din stad.
Är de missnöjda, gånger 0,5. Är de glada, gånger 1. Är de överlyckliga, gånger 1,2

En stad utan tillgivna försvarssoldater har per automatik 2 spjutkämpar. Tar du ner dessa utan att själv ta skada får du 2x90=180 poäng. Är dina invånare överlycklig multipliceras det med 1,2 och blir 216 istället

Möjligt att steg 2 och 3 ska byta plats, även där lite osäker
 

DeletedUser1339

Guest
Hur kan man vinna n turnering med 400 vunna strider på 4 dagar, och ett snitt på 127 poäng/seger ? Får man poäng även om man kapitulerar omedelbart innan någon stridshandling hunnit ske, eller om man rent av förlorar?
 

DeletedUser1353

Guest
Man får inte poäng av att kapitulera eller förlora, du får bara poäng av att vinna strider. Personen du pratar om har säkert legat i rejält och plundrat majoriteten av sina grannar varje dag samt varit väldigt aktiv i GvG och/eller världskartan
 

DeletedUser

Guest
nu har jag börjat komma på det här med pvp och nu har jag haft 8000 poäng även fast jag vunnit 5 strider och fått ca 500 per strid, vart är poängen?
 

DeletedUser1353

Guest
Menar du att du bara har utkämpat 5 strider och fått cirka 500 från varje, men ändå på något sätt fått 8000? Eller har du haft 8000, utkämpat ytterligare 5 strider och inte fått mer poäng?
 

DeletedUser

Guest
nej jag har 8000 när jag startade idag och har gjort fem strider efter det och fått ca 500 för varje men det har inte kommit med. ändå står det att jag inte kan attackera igen på 24h.
 

DeletedUser1353

Guest
Använde du soldater från olika åldrar?
Om du använde till exempel bronsålderssoldater för de första 8000 poängen så hamnade de i PvP tornet för bronsåldern. Om du sedan använde minst en enhet från järnåldern i de nästkommande 5 striderna så hamnade de poängen i PvP tornet för järnåldern. Om du inte har erövrat sektorn för järnålderns PvP torn så försvinner poängen
 

DeletedUser

Guest
Du har varit så bra med svar, vet du om man kan få nya grannar? alla mina grannar är i stort sett i samma imperium vilket jag tycker är väldigt tråkigt.
 

DeletedUser1353

Guest
De ändrar grannskapen varje söndag natt. Ibland flyttas du till ett helt nytt grannskap, eventuellt med någon enstaka gammal granne, och ibland ändras inte ditt grannskap alls, men oftast är det bara någon liten förändring, byter ut någon granne mot någon annan.
Jag vet inte alls vad de baserar ändringarna på, om det ens är något. Jag har flera gånger själv fått högrankade spelare i mitt grannskap när jag själv var lågrankad. Man får helt enkelt hoppas på att man har tur
 

DeletedUser

Guest
Ja för ett tag märkte jag att jag hade över 50 grannar och nu har jag inte alls så många, vilket är lite dåligt ;) men okej vad bra att veta :D tack igen haha
 
Topp