• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Förslag till framtida GB effekter

Fonzo

Medlem
  1. Något som ger extra hp till trupperna liksom trumslagaren (trumslagaren är värdelös men effekten är häftig). För att inte GBet ska bli för mäktigt så kanske man skulle ha 1 extra vid nivå 10, 2 vid nivå 30, 3 vid nivå 70 osv (GB: Genetical Enhancement Institute).
  2. Något som låter trupperna att färdas snabbare. För utveklingstege se ovan (GB: Antigrav laboratory)
  3. Något som ger en "Hjälpande händer" (liksom förvalv) fast vid egen insamling (GB: Replicator)
  4. Något som ger en liten bonus på varje nivå, dvs nivå 1: +1% gold, nivå 2:+1% res, nivå 3: +1 at, nivå 4 +1 def, nivå 5: +1 FP osv. (GB: AI Stack)
  5. Något som låter trupperna vara osynliga 1:a rundan eller tills de attackerar. Typ 1 trupp vid nivå 10, 2 vid 20 osv (GB: Illusion Projector)
  6. Något som ger % chans för att fördubbla avkastning vid att hjälpa andra spelare. Detta skulle ligga ovanpå Dynamic, frövalv osv så har man tur så dubbleras allting.

Vad säger ni? Andra förslag? Varför jag lyfter detta är för att det verkar som Innogames behöver lite hjälp med att komma på nya effekter då de 2 senaste var urtråkiga.
 

DeletedUser2111

Guest
1. Detta förslaget gillar jag mycket, dock hade 3 extra hp varit för bra, då måste man nog köra den så att det bara gäller x antal strider eller dylikt.
2. Kan bli svår då tunga enheter kommer ta över helt då och "snabba enheter" tappar sin enda fördel. (Vakterna i RM, ninjor i VF, maskarna i OF bland annat)
3. Oklart för mig (ingen kommentar)
4. Kan bli svår i praktiken
5. Blir också svår, då det gör vissa enheter bättre än andra. Det finns ju redan enheter som är osynliga (svävarstridsvagnar i FT bland annat).
6. Oklart för mig (ingen kommentar)
 

Fonzo

Medlem
Tack för återkopplingen. Kom gärna med fler förslag. Tycker att i speciellt det senaste GB släppet så verkar Innogames ideer tryta, Det behövs nya "roliga" GBs
 
Topp