• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Förslag på ny funktion: "Hjälp Alla" och "Besök Alla" /"Help All" och "Visit All"

HultNisse

Medlem
Längst ner på spelplanen finns de andra spelare som man har en koppling till (tre typer) (bild1).
- Vänner kan man Hjälpa och besöka värdshus för
- Imperiemedlemmar kan man Hjälpa.
- Grannar kan man Hjälpa och Attackera.

Jag finner mig ofta att klicka genom hjälpknappen Vänner och Imperiemedlemmar, och för vänner även besöka värdshuset. Det blir en hiskeligt massa klickande.....

Det skulle vara underbart om det skulle finnas en knapp "Hjälp Alla", och även en knapp för "Besök Alla" som då besöker alla vänners värdshus (vilka är lediga och som jag inte redan sitter i).


Var skulle en sådan knapp/knappar finnas?
Jag föreslår att man omdisponerar lite utrymmet som används till "Bjud in Spelare" och "Hitta Vänner". Det bör vara en logisk placering och borde inte kunna missförstås då "Hjälp Alla" hamnar i linje med där allas hjälpknappar finns. Besök alla hamnar då också i linje med alla vänners "värdshusstolar". Man får då dock krympa ihop lite bilden för Hitta Vänner och Nya Spelare för att få plats. Se bild 2.

Jag vet dock inte hur det ser ut på app-versionen då jag bara kör via Webbläsare på PC.


(Jag tror däremot att det är olämpligt med knappen "Anfall Alla" vid listan för grannar :) )bild2.jpg
 

Bilagor

  • bild.jpg
    bild.jpg
    192 KB · Visningar: 11
Senast ändrad:
Topp