• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Förslag om ny Bosättning. PIRATER!‍☠️

TheNightRaven

Ny medlem
Skepp ohoj!‍☠⛵⚓

Vi är många som skulle vilja ha fler alternativ när det gäller bosättningar då det ofta blir långdraget oh tråkigt. Därmed uppskattas den nya egyptenbosättningen tycker jag och flera andra, även om den är långsam så känns det som ni är påväg åt rätt håll med att införa strider. :)

Jag har en väldigt kul idé!
Tänk er en piratbosättning, typ Tortuga eller något..

Här nedan följer en punktlista på vad bosättningen skulle kunna innehålla:

  1. Strider över havet i ett piratfartyg? Antingen kan man förhandla eller strida, mot till exempel något som liknar kolonialbritternas fartyg samt handelsfartyg och andra pirater. Ibland kanske man stöter på öar och kan gå på skattjakt där? Eller andra redan kolonialiserade öar/hamnbyar som man kan erörvra. Och/eller, piratbosättningar byggs kanske också på öar, tänker mig att dessa öar/hamnar kan vara lite som provinser som man erövrar som på världskartan. Dessa kan man sedan ta emot resurser och varor ifrån. Lite som en ny typ av resursbyggnader fast nån form av piratskatteinomst.;)
  2. Porträtt från historiskt kända pirater givetvis.
  3. I havet kanske man kan hitta händelser för extra små belöningar till huvudstaden.
  4. Belöning, kanske ett nytt piratskepp eller, *En Skattgömma som ger FP's m.m *Piratgömma som producerar en ny pirat-enhet, något mittemellan skurk och mästare kanske. En enhet som kan slåss både närstrid och på avstånd och ger någon form av bonus när man strider med. (Tja, vet inte exakt hur enheten skulle se ut, bara spånar här. =) )
  5. Eventuellt kan man bli attackerad av kolonialriken från historien som britterna, spanjorerna eller portugiserna.
  • Ett annat alternativ är att man är kolonialbosättare/imperium som måste skydda sig mot piraträder.
  • Eller så kanske man kan göra som egypten-bosättningen, en simplare variant fast i striderna bygger man då olika typer av fartyg som strider mot piratfartyg m.m..

(Men att vara piraterna skulle vara mycket roligare! ;) Enligt mig iaf.. )

Vad tycker ni? =D Yarrr..‍☠tortuga-pirates-low-res.jpg
 
Senast ändrad:

Tixal

Medlem
Skepp ohoj!‍☠⛵⚓

Vi är många som skulle vilja ha fler alternativ när det gäller bosättningar då det ofta blir långdraget oh tråkigt. Därmed uppskattas den nya egyptenbosättningen tycker jag och flera andra, även om den är långsam så känns det som ni är påväg åt rätt håll med att införa strider. :)

Jag har en väldigt kul idé!
Tänk er en piratbosättning, typ Tortuga eller något.......

Hej!
Ett mycket bra och väl genomtänkt förslag! :)
Skickar detta vidare till utvecklarna så får vi se vad de tycker. Tack!
 

RosCool

Ny medlem
Hej!
Ett mycket bra och väl genomtänkt förslag! :)
Skickar detta vidare till utvecklarna så får vi se vad de tycker. Tack!

Är det inte bättre om utvecklarna lägger energi på att förbättra dem bosättningar som redan finns? Som ovan skrev, de är sega, långsamma och allmänt tråkiga. Att upprepa samma sak sjuttioelva gånger är inte det roligaste spelet.
 

Tixal

Medlem
Är det inte bättre om utvecklarna lägger energi på att förbättra dem bosättningar som redan finns? Som ovan skrev, de är sega, långsamma och allmänt tråkiga. Att upprepa samma sak sjuttioelva gånger är inte det roligaste spelet.
Jag kan hålla med om att upprepningar i ett spel sällan är kul. Jag är dock tveksam till att man kommer göra några ändringar i de befintliga. Nu finns det en ganska enkel (Japan) en medelsvår (Vikingar) och en lite svårare (Egypten). Man vill ju givetvis försöka hitta något som passar de flesta.
 

TheNightRaven

Ny medlem
Hej!
Ett mycket bra och väl genomtänkt förslag! :)
Skickar detta vidare till utvecklarna så får vi se vad de tycker. Tack!

Tack för feedback! Ja jag tror detta skulle kunna tillföra lite diversity liksom.
Man får passa sig för att göra bosättningen alderless för komplicerad bara. :) Men det finns många möjligheter helt klart! Och temat tycker jag passar bra.

O sen köra lite go klassisk piratmusik givetvis.

Möjligtvis kan man ha ett litet piratvärdshus där man kan göra något.. rekrytera pirater eller som i Japan byta varor..
 

TheNightRaven

Ny medlem
Är det inte bättre om utvecklarna lägger energi på att förbättra dem bosättningar som redan finns? Som ovan skrev, de är sega, långsamma och allmänt tråkiga. Att upprepa samma sak sjuttioelva gånger är inte det roligaste spelet.

Precis som moderatorn tror jag det är ytterst sällan dom gör om saker.. Och eftersom varje bosättning har ett max antal gånger man kan slutföra den (max antal t.ex Yggdrasil uppgraderingar menar jag då. Så behövs nya bosättningar md nya uppdarerade byggnader tycker iaf jag.)
 

TheNightRaven

Ny medlem
Jag kan hålla med om att upprepningar i ett spel sällan är kul. Jag är dock tveksam till att man kommer göra några ändringar i de befintliga. Nu finns det en ganska enkel (Japan) en medelsvår (Vikingar) och en lite svårare (Egypten). Man vill ju givetvis försöka hitta något som passar de flesta.

Det är därför jag kom med detta förslag då det är rätt så annorunda och man kan införa nya grejer som inte varit med i tidigare bosättningar.. så i min mening ör det inte repetativt, snarare tvärtom faktiskt. :)

Att köra vikingen eller japanen hundra gånger det blir repetativt. Och många anser att den nya egypten må va kul men är alderless för långsam. Men ja antar det är en del av tanken när dom tänkte på att den skulle vara lite svårare.
 
Topp