• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Förbättra den sociala (vän-)menyn

NilsOlov

Ny medlem
När jag går igenom min vänmeny för att besöka mina vänners värdshus så får jag ofta besked om att jag skall återkomma, att värdshuset är fullt eller att jag redan sitter där.
Jag önskar att värdshusikonen har olika utseende beroende på om jag kan eller inte kan besöka värdshuset. Till exempel en grön bakgrund om det är klart att besöka, gult att jag redan sitter där eller skall vänta och till slut rött om värdshuset är fullt.
Det viktiga är att jag skall slippa peka på ikonen för att få veta om jag kan eller inte kan gå och sätta mig i värdshuset!

Varför inte ha en övergripande "hjälp" knapp som hjälper alla mina vänner med en enda knapptryckning.
 

Malina

Aktiv medlem
Finns redan. Kan du sätta dig så finns en pil på stolen. Måste du vänta av en eller anledning så finns det en klocksymbol på stolen. Och så har det sett ut sen VH infördes. :)
 
Finns redan. Kan du sätta dig så finns en pil på stolen. Måste du vänta av en eller anledning så finns det en klocksymbol på stolen. Och så har det sett ut sen VH infördes. :)
Det är lite tydligare med grön pil i appen, webläsaren är det inte lika tydlig, men tillräckligt bra då det finns olika symboler om man kan besöka eller inte
 
Topp