• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Bugg Fönster i fel ordning vid belöning i Sommarevent.

HultNisse

Medlem
Troligtvis en bugg eller webbläsaregenhet. I sommareventet när man har samlat på sig ett antal kompassnålar och håller på att segla och når målet så blir ett pris utdelat. Dialogen för detta pris hamnar för mig bakom Sommarevent-rutan, och jag måste därför stänga eventfönstret för att kunna klicka bort belöningsdialogen. Innan jag gjort detta så är seglar-knappen utgråad.

Stänger jag sommarevent-fönstret och klickar bort belöningsdialogen och öppnar eventfönstret igen så kan jag segla vidare med kvarvarande kompassnålar.

Använder Windows 10 med Google Chorme Version 92.0.4515.159 (64-bit)

Jag är faktiskt lite osäker om det var så här i början eller om det kom med senaste uppdateringen, det är ju inte alltid att man har kompassnålar kvar efter man nått målet.
 

richie1

Medlem
Vad bra att du skriver här så att denna bugg uppmärksammas. Tyvärr måste jag be dig att skapa ett ärende i supportsystemet i spelet, eftersom vi inte har någon möjlighet att hjälpa dig med specifika buggar på spelkonton.
 

Tixal

Medlem
Troligtvis en bugg eller webbläsaregenhet. I sommareventet när man har samlat på sig ett antal kompassnålar och håller på att segla och når målet så blir ett pris utdelat. Dialogen för detta pris hamnar för mig bakom Sommarevent-rutan, och jag måste därför stänga eventfönstret för att kunna klicka bort belöningsdialogen. Innan jag gjort detta så är seglar-knappen utgråad.

Stänger jag sommarevent-fönstret och klickar bort belöningsdialogen och öppnar eventfönstret igen så kan jag segla vidare med kvarvarande kompassnålar.

Använder Windows 10 med Google Chorme Version 92.0.4515.159 (64-bit)

Jag är faktiskt lite osäker om det var så här i början eller om det kom med senaste uppdateringen, det är ju inte alltid att man har kompassnålar kvar efter man nått målet.

Detta har följt med från Beta faktiskt. Det var samma problem där. Speciellt när man åkt klart på kartan, då frös allt också. Om du inte lyckades få exakt det antal steg som var kvar - då fungerade det.. :-/
 

HultNisse

Medlem
Det förklarar varför jag upplevde det intermittent då det fungerade med om man hade exakt antal kvarvarande steg,
Men om den slunkit med från från betan så är det en känd bugg. Och så är snart eventet över och då har man ju 1 år på sig att rätta den :)
 
Topp