• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Expandera meddelande tråd; ger fokus på fel (olämpligt) meddelande.

HultNisse

Medlem
Nya meddelanden i en tråd hamnar alltid nederst, och om man går överst så kommer knappen "ladda mer meddelanden" upp.
Vid val av den så läggs de meddelanden som laddas in överst, men det gör även fokus för skollningen (man hamnar på den översta).

Det vore mycket bättre om meddelandet som var i fokus när man klickade på knappen fortfarande är den som man är på och de nya laddas in ovanför. Detta så att man sedan bara kan fortsätta och skrolla uppåt. Idag är man tvungen att gå ner för att hitta den sista man tittade på för att sedan gå uppåt igen. Ytterst irriterande om man letar efter något i långa trådar.


Kanske lite yrt förklarat. Men prova i en lång tråd för att hitta något specifikt. Det blir läsa och att gå upp till toppen, för att klicka på knappen, för att sedan gå ner dit man sist var för att gå upp igen, och så får man repetera det hela.... återkom om jag skall förtydliga det jag menar på annat sätt

Uppkommer på PC-versionen (använder Windows 10/ Google Chrome ver 87.0.4280.88 (64-bit))
 

Tixal

Medlem
Jag tror jag förstår vad du menar :cool:
Senaste meddelandet ska alltid vara låst/synligt längst ner?
 

HultNisse

Medlem
Jag tror jag förstår vad du menar :cool:
Senaste meddelandet ska alltid vara låst/synligt längst ner?
Nej, inte riktigt (men jag medger att jag var lite yr i min beskrivning). Försöker igen:

Om idag man har en tråd med många poster som man vill gå genom för att hitta något bak i tiden behöver man göra följande.
1. Läsa och skolla upp till den översta posten
2. Klicka på "ladda mer meddelanden" (de inlästa posterna lägges nu till nedanför och man hamnar på den nyss inlästa och älsta posten).
3. Skolla ner och hitta den posten som man var på.
4. Läsa och skolla uppåt.
5. När man är överst igen gå till punkt 2.

Det jag skulle önska var att när man klickar på "ladda mer meddelanden" skall fokus fortfarande stå kvar på den posten man var på när man klickade på knappen, och de äldre meddelanden som läses in hamnar ovanför där man står. På så sätt man man fortsätta och läsa/skolla uppåt och man skipper punkt 3 i listan ovanför.
 

Malina

Aktiv medlem
Det jag önskar när jag "laddar mer meddelanden" är att markeringen för var de nya meddelanden börjar, inte försvinner.
 
Topp