• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Bugg Eventingången uppe till vänster försvinner när event börjar

HultNisse

Medlem
Detta kanske inte är en bugg, utan en egenhet som nog få märker av.
Är man inne i staden när event startar, så öppnas en dialog att man kan spela. Stänger man den rutan och istället går in uppe till vänster, så går allt bra som det ska.
Tar man därefter går in på slagfältet (tror det även gäller kulturella bosättningar och annat som helt byter skärmen), så kommer ingången uppe till väster att försvinna när man går tillbaka till staden
Nu har har jag en rensläde (utan renar) men ingång till eventet uppe till vänster saknas.

Det är förvisso bara att logga ut och logga in igen så kommer den tillbaka och förblir där tills att eventet är slut.

Jag skulle anta att det är en flagga i koden som inte riktigt tar hänsyn till att man kan efter det öppnats, gå in så att skärmen uppdateras på andra ställen i spelet. Jag har noterat detta fenomen även vid tidigare event.

kanske lite yrt förklarat, men kan nog reproduceras genom följande steg, men kan bara göras en gång per nytt event.

1. När nytt event öppnat.
2. Stäng dialogen med att det öppnats.
3. Gå in till Imperieslagfältet.
4. Gå tillbaka till staden
5. Eventingången uppe till vänster saknas.
6. Logga ut/in
7. Eventingången uppe till vänster är tillbaka där den ska vara och man kan fortsätta som inget hade hänt.


Kör Windows 10 med Google Chrome Version 96.0.4664.45 (Official Build) (64-bit)
 
Topp