• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Synpunkt Event

Ayla

Ny medlem
Tycker liga resultaten slår lite ojämnt från värd till värd. Har man gjort alla dagsuppdrag samlat händelser med vårblomme träden i alla värdarna. Ska man inte riskera att hamna i amatörligan i en värd och hamna i silver i en annan.
Tycker det borde vara minst brons om man fullgjort dagsuppdragen m.m.
Sedan förstår jag ni behöver de som köper sig fram i diamanter (jag köper en del ibland men mer normalt tror jag).
Förra årets vårevent var det inte lika påtagligt det har verkligen eskalerat under året som gått. Man kanske ska se över det hela känns lite avslaget att inte ens ha en chans,
Då kändes vintereventet med dyrkarna som att man hade en chans i varje fall (vilket jag verkligen fick också) även om det gick att köpa också för de som tar sig fram den vägen.
 

Tixal

Medlem
Att det blir så olika resultat för placeringarna beror främst på två saker:
1) Olika antal spelare som deltar i eventet i respektive värld
2) Hur mycket diamanter som spenderats i världarna
 

Ayla

Ny medlem
Att det blir så olika resultat för placeringarna beror främst på två saker:
1) Olika antal spelare som deltar i eventet i respektive värld
2) Hur mycket diamanter som spenderats i världarna
Vet att det är "diamantspelarna" som påverkar stort, låt dom köpa sig fram i silver och guld, men låt oss som gör alla uppdrag m.m. inte behöva köpa en plats i brons. Detta gör att eventen som är byggda så här tappar en del i intresse....... Bara en synpunkt till FoE
 

Tixal

Medlem
Vet att det är "diamantspelarna" som påverkar stort, låt dom köpa sig fram i silver och guld, men låt oss som gör alla uppdrag m.m. inte behöva köpa en plats i brons. Detta gör att eventen som är byggda så här tappar en del i intresse....... Bara en synpunkt till FoE
Det är både en relevant och bra tanke. Dock tror jag att det är svårt att genomföra på ett smidigt sätt. Det kommer alltid finnas saker som känns orättvist i spel som dessa. Svårt att göra alla spelare nöjda :-D
 

HultNisse

Medlem
Kunde också konstatera att diamantspelare påverkade utgången markant. Varje hopp som jag gjorde under eventet var för att komma så långt fram som möjligt, inte en enda gång satsade jag på dagsbelöningarna. Trots detta så var det långt kvar för att jag skulle kvalificera mig till Guld (fick 251 men behövde 517).

Jag inser dock problematiken, och borde förstått att det inte var en gångbar strategi om man inte "diamantliserade" för fler hopp.

Sedan förstår jag också att "diamantköp" är något som behöver uppmuntras då det betalar för systemen.
 
Topp