• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Event - för många, för ofta

  • Trådstartare DeletedUser1911
  • Start datum

DeletedUser1911

Guest
Hej!
Jag ansåg att det slutligen var dags att yttra mig om det, letat men hittade inte att någon gjort det.
Tänker att det kan vara så att det inte är så många som vänder sig till Forumet för att skriva förslag, jag har alltid tidigare gått direkt till supporten. Men om det får reaktioner i forumet så kanske det får tyngd.

Jag är medveten om att det garanterat kommit önskemål länge om fler event. Jag tyckte de var roliga & bra för att komma framåt snabbt med förra hösten, men det började redan då orsaka problem med provinser & annat. En del av de sakerna är det gjort något åt i alla fall på vartannat event men om man vill stanna kvar i en tidsålder är det svårt att göra både och. Märker också att väldigt få av de starkare/äldre spelarna verkar göra de alls & många mindre misslyckas.

Det finns väldigt många saker som gör eventen svåra för spelare av alla tidsåldrar men jag tror att huvudproblemet ligger i att man knappt får ett andningsuppehåll mellan de där man kan bygga upp sina varulager, leta ritningar, försöka bygga upp försvar mot grannar, spela IE... ja, helt enkelt vanligt gameplay.

Anledningen till att jag skriver är just för att jag(som inte skriver med speciellt många) t.o.m. börjar höra klagomål på eventen från oväntade ställen t.ex. spelare som verkar lägga ner själ & hjärta i spelet. När både gamla & nya spelare börjar bli missnöjda & tappa intresset för spelet så är det något som inte stämmer.
Speciellt när saker jag t.ex. hört är:
"Visst är det roligt med event, men...
* Men inte ett event NU IGEN?!"
* Jag har inte tid/ork."
* Jag kan inte spela IE på några veckor för det går åt för mycket varor/soldater till eventen."
* Jag har inte plats för det nya byggnaderna."
* Spelet är inte like roligt längre för eventen kommer för ofta."
* Jag kommer nog sluta spela FoE för det kräver för mycket & om jag inte gör eventen hamnar jag i underläge."

Ganska allvarliga åsikter i mina ögon när ett spel som jag tidigare inte hört mycket negativt om plötsligt får så mycket negativ feedback pga något som är meningen att förhöja spelupplevelsen.

Får väl se om det är fler som upplevt detsamma.

Mvh
LaV
 

DeletedUser1700

Guest
Hej!
Jag ansåg att det slutligen var dags att yttra mig om det, letat men hittade inte att någon gjort det.
Tänker att det kan vara så att det inte är så många som vänder sig till Forumet för att skriva förslag, jag har alltid tidigare gått direkt till supporten. Men om det får reaktioner i forumet så kanske det får tyngd.

Jag är medveten om att det garanterat kommit önskemål länge om fler event. Jag tyckte de var roliga & bra för att komma framåt snabbt med förra hösten, men det började redan då orsaka problem med provinser & annat. En del av de sakerna är det gjort något åt i alla fall på vartannat event men om man vill stanna kvar i en tidsålder är det svårt att göra både och. Märker också att väldigt få av de starkare/äldre spelarna verkar göra de alls & många mindre misslyckas.

Det finns väldigt många saker som gör eventen svåra för spelare av alla tidsåldrar men jag tror att huvudproblemet ligger i att man knappt får ett andningsuppehåll mellan de där man kan bygga upp sina varulager, leta ritningar, försöka bygga upp försvar mot grannar, spela IE... ja, helt enkelt vanligt gameplay.

Anledningen till att jag skriver är just för att jag(som inte skriver med speciellt många) t.o.m. börjar höra klagomål på eventen från oväntade ställen t.ex. spelare som verkar lägga ner själ & hjärta i spelet. När både gamla & nya spelare börjar bli missnöjda & tappa intresset för spelet så är det något som inte stämmer.
Speciellt när saker jag t.ex. hört är:
"Visst är det roligt med event, men...
* Men inte ett event NU IGEN?!"
* Jag har inte tid/ork."
* Jag kan inte spela IE på några veckor för det går åt för mycket varor/soldater till eventen."
* Jag har inte plats för det nya byggnaderna."
* Spelet är inte like roligt längre för eventen kommer för ofta."
* Jag kommer nog sluta spela FoE för det kräver för mycket & om jag inte gör eventen hamnar jag i underläge."

Ganska allvarliga åsikter i mina ögon när ett spel som jag tidigare inte hört mycket negativt om plötsligt får så mycket negativ feedback pga något som är meningen att förhöja spelupplevelsen.

Får väl se om det är fler som upplevt detsamma.

Mvh
LaV
Det är ju ingen som tvingar dig att du måste delta i alla event som kommer.
 

DeletedUser1911

Guest
Det är ju ingen som tvingar dig att du måste delta i alla event som kommer.

Nu skrev jag inte bara pga mina egna åsikter utan för att jag hört många redan för 2-3 event sen som sett negativt på att de är så täta & många.
Som jag också nämnde så om man inte gör de så kan man förlora på det/hamna i underläge på flera sätt pga att man inte får byggnaderna. Samtidigt som många varit så stora (tillsammans) att de inte går att klämma in i en stad som redan har platsbrist.
Problemet kanske är större för de som inte krigar mycket eller bidrar till många andra spelares MB, en möjlig förklaring, eftersom de inte får in lika mycket medaljer & sällan kan expandera.
 

DeletedUser1700

Guest
Ett tips på hur man ska avklara event. När det inte är event så försök lägg fp på så många mäktiga byggnader som du/ni känner att klara av. samla in medaljer till explantioner. Kör man fast tex i forskning och väntar på varor på marknaden skall tas lägg fp på mb istället för de går till spillo. Ju mer fp man samlar in ju lättare kan man gå framåt i spelet och kan avklara event. Sen är det många event som efterliknar tidigare event och dom kan man om man vill hoppa över eller göra så mycket man kan.
Läs mer om eventen här:
https://translate.google.se/transla...es.wikia.com/wiki/Category:Events&prev=search
 

DeletedUser1917

Guest
Svår fråga hur många event är för många..
men jag tror att huvudproblemet ligger i att man knappt får ett andningsuppehåll mellan de där man kan bygga upp sina varulager, leta ritningar, försöka bygga upp försvar mot grannar, spela IE... ja, helt enkelt vanligt gameplay.

Detta håller jag med om i alla fall, för att spela FoE krävs planering och tid till att få göra sitt. Event blir som en paus från det vanliga spelandet och när det händer för ofta blir det inget annat man gör än att försöka klara event
 

DeletedUser1653

Guest
Svår fråga hur många event är för många..


Detta håller jag med om i alla fall, för att spela FoE krävs planering och tid till att få göra sitt. Event blir som en paus från det vanliga spelandet och när det händer för ofta blir det inget annat man gör än att försöka klara event

Har framfört att de har blivit mycket mindre lönsamt att spela spelet, då de inte går att göra något för de är snylt spel eller enbart att sabotera för andra spelare så långt de bara går!

Så som skaparen skrev, folk tröttnat och fundera på sluta! jag tänker dom tankarna på att sluta att vara aktiv för de här spelet görs inget åt problemet! Finns massor att göra men undra om de lär blir så!

För jag har tröttnat till 1 000 000% på den här kvaliten för varje månad som gått på de här försämrande kvalite! Och fundera att lägga ner till bara 1 tim per dag till spelet, istället för idag lägga 15 timmar per dag! Då kvaliten är för dålig och min tid är viktig till saker som har en bra kvalite, och inte en dålig kvalitet spel som de har blivit har även framfört klagomålet om de ett flertalet gånget men känner som inget händer! Så jag försår varför folk sluta spela, men de kan kan få sig något gott med sig kanske, efter som de lär fölora intäkter då spelare inte betalar utan överger spelet, då kanske de kan hända något! Att de ändrar och gör de till bättre kvalite så folk kommer tillbaka om de nu gör de, eller att nya spelare kommer in och fortsätter att spela mer och mer! Och spelet överlever?

Har sätt de här förut och kan nämna 1 spel minst, de var i Aug 2017 som de fira 10 års jubileum. Men År 2011 så var de nära att läggas ner ner men då de inte var lönsamt längre! Men folk börja spela då förändringarna kom till spelet! Och de överlevde, och de laddes inte ner, de fortsatte, men klagomålen kom och år 2015 börja dom med en del saker igen, som gjorde att kvaliten sjönk ner igen och t.om jag sluta spela de som var 24/7 året om innan till vara in om 5 sekunder var 25 dagar typ. Och för mig och en del andra så har spelet inte updateras på 2 ½ år och flera anser att spelet har dött för gått och att de lär inte att finnas kvar om 1 eller 2 år, för kvaliten blev dålig då de bara såg till att de som sabotera fik sin vilja fram! Och de lede till att de dog trotts de än idag finns kvar,så är de 1% av de 900000 inloggade som är spelare övriga 99% blev efter 1 bra tag *botar* Så hur många spelar då? Ja kanske 1 eller 3 som spelar övriga är ingen som gör de manuelt utan använder script för att göra de till dom! De blev resultatet när spelet dog ut!

Så hoppas något sker snart så de blir bättre kvalite på spelet! Och inte försämring av spelet!
 

DeletedUser1884

Guest
Har framfört att de har blivit mycket mindre lönsamt att spela spelet, då de inte går att göra något för de är snylt spel eller enbart att sabotera för andra spelare så långt de bara går!

Så som skaparen skrev, folk tröttnat och fundera på sluta! jag tänker dom tankarna på att sluta att vara aktiv för de här spelet görs inget åt problemet! Finns massor att göra men undra om de lär blir så!

För jag har tröttnat till 1 000 000% på den här kvaliten för varje månad som gått på de här försämrande kvalite! Och fundera att lägga ner till bara 1 tim per dag till spelet, istället för idag lägga 15 timmar per dag! Då kvaliten är för dålig och min tid är viktig till saker som har en bra kvalite, och inte en dålig kvalitet spel som de har blivit har även framfört klagomålet om de ett flertalet gånget men känner som inget händer! Så jag försår varför folk sluta spela, men de kan kan få sig något gott med sig kanske, efter som de lär fölora intäkter då spelare inte betalar utan överger spelet, då kanske de kan hända något! Att de ändrar och gör de till bättre kvalite så folk kommer tillbaka om de nu gör de, eller att nya spelare kommer in och fortsätter att spela mer och mer! Och spelet överlever?

Har sätt de här förut och kan nämna 1 spel minst, de var i Aug 2017 som de fira 10 års jubileum. Men År 2011 så var de nära att läggas ner ner men då de inte var lönsamt längre! Men folk börja spela då förändringarna kom till spelet! Och de överlevde, och de laddes inte ner, de fortsatte, men klagomålen kom och år 2015 börja dom med en del saker igen, som gjorde att kvaliten sjönk ner igen och t.om jag sluta spela de som var 24/7 året om innan till vara in om 5 sekunder var 25 dagar typ. Och för mig och en del andra så har spelet inte updateras på 2 ½ år och flera anser att spelet har dött för gått och att de lär inte att finnas kvar om 1 eller 2 år, för kvaliten blev dålig då de bara såg till att de som sabotera fik sin vilja fram! Och de lede till att de dog trotts de än idag finns kvar,så är de 1% av de 900000 inloggade som är spelare övriga 99% blev efter 1 bra tag *botar* Så hur många spelar då? Ja kanske 1 eller 3 som spelar övriga är ingen som gör de manuelt utan använder script för att göra de till dom! De blev resultatet när spelet dog ut!

Så hoppas något sker snart så de blir bättre kvalite på spelet! Och inte försämring av spelet!


Jag förstår INTE vad du menar, för jag har aldrig så länge jag spelat aktivt saboterat för någon och det har gått alldeles utmärkt att komma LÅNG i spelet. Du kanske behöver några nya att spela mer eller ett nytt sätt att spela det på?
 

DeletedUser1826

Guest
Håller med ts till 100 % att det idag är alldeles för många event. Det var länge sen man hörde någon i mitt imperium som visade några glädjeyttringar när ett nytt event annonserades, dem är ju så chatiga eftersom det är i princip samma uppgifter i varje event. Jag räknade efter hur många event det varit i år och kom fram till att det var totalt 17 st, förra året var det 13 och året innan dess ännu färre. Idag verkar det som Innogames har som mål att påbörja ett nytt event en vecka efter att föregående har avslutats. Anser det varit betydligt mer lagom att lägga sig på ca per 10 år och 2-4 veckor eventfritt mellan eventen. Skippa ett antal kortevent som ändå inte ger så mycket tillbaka.

Förstår att Innogames nappade för något år sedan när det önskades fler event från spelare. Det säljs säkert ett antal diamanter i samband med eventen vilket ger klirr i kassan.
 

DeletedUser1906

Guest
Hej!
Jag ansåg att det slutligen var dags att yttra mig om det, letat men hittade inte att någon gjort det.
Tänker att det kan vara så att det inte är så många som vänder sig till Forumet för att skriva förslag, jag har alltid tidigare gått direkt till supporten. Men om det får reaktioner i forumet så kanske det får tyngd.

Jag är medveten om att det garanterat kommit önskemål länge om fler event. Jag tyckte de var roliga & bra för att komma framåt snabbt med förra hösten, men det började redan då orsaka problem med provinser & annat. En del av de sakerna är det gjort något åt i alla fall på vartannat event men om man vill stanna kvar i en tidsålder är det svårt att göra både och. Märker också att väldigt få av de starkare/äldre spelarna verkar göra de alls & många mindre misslyckas.

Det finns väldigt många saker som gör eventen svåra för spelare av alla tidsåldrar men jag tror att huvudproblemet ligger i att man knappt får ett andningsuppehåll mellan de där man kan bygga upp sina varulager, leta ritningar, försöka bygga upp försvar mot grannar, spela IE... ja, helt enkelt vanligt gameplay.

Anledningen till att jag skriver är just för att jag(som inte skriver med speciellt många) t.o.m. börjar höra klagomål på eventen från oväntade ställen t.ex. spelare som verkar lägga ner själ & hjärta i spelet. När både gamla & nya spelare börjar bli missnöjda & tappa intresset för spelet så är det något som inte stämmer.
Speciellt när saker jag t.ex. hört är:
"Visst är det roligt med event, men...
* Men inte ett event NU IGEN?!"
* Jag har inte tid/ork."
* Jag kan inte spela IE på några veckor för det går åt för mycket varor/soldater till eventen."
* Jag har inte plats för det nya byggnaderna."
* Spelet är inte like roligt längre för eventen kommer för ofta."
* Jag kommer nog sluta spela FoE för det kräver för mycket & om jag inte gör eventen hamnar jag i underläge."

Ganska allvarliga åsikter i mina ögon när ett spel som jag tidigare inte hört mycket negativt om plötsligt får så mycket negativ feedback pga något som är meningen att förhöja spelupplevelsen.

Får väl se om det är fler som upplevt detsamma.

Mvh
LaV

Det är svårt att göra alla nöjda på den fronten. Det är många som tycker det är kul med mera event. Andra tycker att det är för många. Det är omöjligt att fördela det så att båda blir nöjda då. En orsak att en del "större" spelare inte bryr sig om en del event är nog troligen för att belöningen/belöningarna inte är värt det för dem. Kan tyvärr hålla med om att det ibland är ganska dåliga belöningar. Så istället för att slösa resurser och tid på att klara alla så hoppar jag över ett. Då samlar jag på mig resurser till nästa istället i hopp om att det blir bättre. Detta är ju ett sätt att tillgodo se önskningar för dem som vill ha mer. Medans de andra bara kan skippa uppdragen om man inte vill göra det.
Se det som ett bra tillfälle att samla på sig inför nästa istället. Det finns ju andra sätt att spela på också. Tänkte mest hur man prioriterar saker. Forskningspoäng överlag är ju det som behövs mest, bortsett från diamanter då, som kostar pengar, så att satsa på byggnader och sånt som ger fp är ju en fördel. Att se över sina byggnader och kanske byta ut dem mot andra. Har flera gånger själv inte tänkt på det =)

Kortfattade svar/kommentarer:
* Men inte ett event NU IGEN?!" - Det är ingen som tvingar dig till att utföra dem.
* Jag har inte tid/ork." - Samma här, du kan själv välja att hoppa över det.
* Jag kan inte spela IE på några veckor för det går åt för mycket varor/soldater till eventen." - Aktiva spelare ges möjligheten att komma längre än inte så aktiva.
* Jag har inte plats för det nya byggnaderna." - Det gäller att planera och välja sina byggnader för vad som ger just dig mest fördel.
* Spelet är inte like roligt längre för eventen kommer för ofta." - Svårt att svara på, då många tycker tvärtom.
* Jag kommer nog sluta spela FoE för det kräver för mycket & om jag inte gör eventen hamnar jag i underläge." - Tråkigt du känner så. Men det är ju lite tråkigt för dem som är väldigt aktiva spelare att inte få fördelen av just det. Gentemot dem som loggar in par gånger om dagen bara.

Mycket bygger på att man som aktiva spelare ska avancera snabbare och bättre. Det är helt upp till var och en om man inte vill/kan slutföra alla. Jag förstår ditt tänk också. Men överlag så är det en fördel om man ägnar mer tid åt något än mot någon som inte gör det.

Även om jag personligen tycker om events. Det ger mig en liten push framåt att vilja spela lite mer då det händer något. Tycker inte om när det blir för repetitivt. Sen kan man ju diskutera belöningarna ibland :)
 
Topp