• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Derenovation kit

  • Trådstartare DeletedUser1408
  • Start datum

DeletedUser1408

Guest
Det hade varit kul med varianter av Renokit och uppåtkit som fungerar precis tvärtom. D.v.s. att man istället för uppåtkit har ett nedåtkit som nedgraderar en specifik eventbyggnad 1 ålder. Varianten av renokit bör ju därför vara ett "derenovationskit" där man kan välja vilken tidsålder man vill nedgradera en viss byggnad till.
Det har ju introducerats "förvara byggnad" senaste året och den är ju ett smidigt sätt att lösa detta ändå, MEN, vi som gått genom åldrarna innan dessa introducerades har ju alltid fått uppgradera våra byggnader som vi vill ha kvar successivt.
Det finns ju i nuläget inget sätt att få tag i ex. Mästarens tillflykt eller Bazaarer från en tidigare era än den man är i om man inte har någon kvar i sitt inventarie.
 

klarre

Medlem
Jag kommer aldrig att "uppgradera" den jag har. Enda funderingen jag haft är om Förvara byggnad får den att ändra ålder. Visserligen borde den inte göra det för då skulle Förvara byggnad bli som ett förbättrad renoverings kit.
 

klarre

Medlem
Antar att det är en sådan som är bifogad som du vill ha i inventariet ;)
 

Bilagor

  • Mästarens tillflykt.jpg
    Mästarens tillflykt.jpg
    53,5 KB · Visningar: 9

Fonzo

Medlem
Instämmer helt och tror att jag själv lagt ett sådant förslag tidigare (dock för andra syften som tex varor). Tror att det skulle gynna spelet.
 

DeletedUser1960

Guest
Har precis fått min första mästare från framtiden och kan inte se några försämringar av mästaren från morgondagen, starkare attack och försvar, samma rörlighet, samma bonusar men något bättre... Vad är det jag missat...? När jag läser era inlägg får jag ju intrycket att mästaren blir sämre...

Mvh Conquericus
 

DeletedUser1884

Guest
Om du gämför svävarstridsvagnen med mästaren har den en SJUK fördel och det är osynlighet
 

klarre

Medlem
Mästaren i Morgondagen är klart mångsidigare än övriga trupper i den åldern även om Stealth och vissa andra också är bra. Mästaren är enormt mycket bättre i GvG än övriga.

Mästaren i Framtiden är inte alls lika bra som Svävarna och Elektriskt artilleri kan döda många Mästare vilket inte händer lika lätt i Morgondagen. Så även om Mästaren blir bättre så är den inte alls lika bra som andra "vanliga" trupper. Jag hävdar att Mästaren är ett av de sämsta alternativen ifrån Framtiden och uppåt.
 

DeletedUser1960

Guest
Jag förstår fortfarande inte... I förhållande till andra trupper spelar ju ingen roll, man möter ju det motstånd man möter och då är ju mästaren från morgondagen svagare än en uppgraderad mästare, eller hur? Visst, svävarstridsvagnar kanske är ännu bättre, men mästarens tillflykt producerar ju bara mästare och det kan aldrig vara en fördel att använda en svagare mästare bara för att de i förhållande med andra trupper i samma era är bättre, eller?
 

klarre

Medlem
Spelar du GvG så kan du bara använda trupper från en viss ålder (så länge det inte är Alla-tidsåldrar där man kan använda valfri trupp). Det är just här som Mästaren i MD blir viktig då den i mitt tycke är helt överlägsen när man anfaller.
 

DeletedUser1960

Guest
Tack Klarre, det förklarar saken... Då kan jag lägga mästaren från morgondagen i inventariet tills inno får tummen ur arslet och gör så man kan spela gvg från surfplattan och låta alcatraz producera mer användbara styrkor för mig istället...
 

klarre

Medlem
Eller så spelar du från laptop eller dator så kan du vara med det som är det roligaste i spelet: GvG ;)
 
Topp