• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Dölja stadsförsvarets enheter!

Rokkekrollek

Ny medlem
Hej! Jag har länge tänkt, och stört mig på en sak gällande försvarande arme för stadsförsvaret. Och nu sedan PVP-Arenan kom så finns det en mycket bra lösning på mitt (och säkerligen andras) störmoment.

Har man tex 8 av samma enhet till stadsförsvaret så är det ofta oerhört irriterande när man har brottom i tex slagfältet när man ska kasta upp nya enheter till rutorna för attackerande och dessa blåmarkerade enheter ligger först i listan som man endera lär undvika eller fixa till efter man kört klart ett race i slagfältet.


Enheterna som man använder till försvar i PVP-arenan syns ju ej i inventarien för enheter, dom är dolda. Vilket är superbra! Och jag tycker att även stadsförsvarets enheter borde kunna dölljas på samma vis. Och att man kan klicka in på en separat ruta när man vill ändra om enheterna för just stadsförsvaret...


Detta skulle bidra med att man snabbare kan slåss, slipper glömma att lägga till enheter i stadsförsvaret som man av misstag använt i strid i till exempel slagfältet och sist men inte minst skulle det bespara mig (och förhoppningsvis andra) ett x antal svordommar när dem är i vägen ;)....

Jag personligen har oftast samma enheter till stadsförsvaret längre perioder och att se dessa blåmarkerade vid varje strid är både jobbigt och oerhört onödigt.

Jag ser absolut ingen som helst nackdel med att kunna dölja dessa.

Hoppas att fler har reagerat på samma sak som mig och att vi kan få en push på detta förslag i rätt riktning nu... :cool: :p.

Hoppas jag förklarat hyffsat och ni förstår hur jag menar.

Ha det fint!
Rock N Roll, tänk noll noll. ~ Rokkekrollek
 

Bilagor

  • 20210929_044033.jpg
    20210929_044033.jpg
    158,4 KB · Visningar: 6

Malina

Aktiv medlem
Jag är så van vid att de är där och tänker inte ens på dem längre... jag vet exakt var på scrollen jag ska klicka för att komma till de trupper som jag vill ha vid strid. :)
 

Terminus

Medlem
Vad är vinsten med att attackera en stad? Alltså vad vinner den som attackerar en stad?
Om man vill plundra staden men det finns inget att plundra.
 
Senast ändrad:

Neo Flash

Ny medlem
Vad är vinsten med att attackera en stad? Alltså vad vinner den som attackerar en stad?
Om man vill plundra staden men det finns inget att plundra.
Det kan finnas många vinster med att attackera en stad. En del spelare har till exempel Himeji och då kan få krigsbyten om man vinner över försvaret. Sen får man poäng för varje vunnet krig och ibland kan det finnas ett och annat att plundra. Då kan man få forskningspoäng, varor, resurser och mynt. Det är väl mest det spelare är ute efter.
 
Topp