• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Synpunkt Brödraskapets event - Vad tyckte du?

Rösta på eventet!

  • 5 - Gillar mycket

    Röster: 12 35,3%
  • 4 -

    Röster: 9 26,5%
  • 3 - Sådär

    Röster: 3 8,8%
  • 2 -

    Röster: 4 11,8%
  • 1 - Inte alls

    Röster: 6 17,6%

  • Totalt antal röstare
    34

River Styx

CM
Community Manager
Ännu en ny tråd för att vädra dina tankar och synpunkter om ett event - Brödraskapet!

Förra året var mekaniken att ta dig fram över ängarna på din häst - i år blev det istället samma mekanik som S:t Patricks dag event.
Var det... Bra? Dåligt? Sådär?

Vill du ha tillbaka förra årets mekanik?, eller vill du fortsätta att producera mat till banketten?
Berätta vad du gillade bäst, eller om det var något som inte riktigt föll dig i smaken.
Dela med dig av dina åsikter så vi kan ta det vidare. (på grund av vår återrapportering kommer denna röstning att stängas 27/8)

Glöm inte - Kritik är värdefullt - så länge som den är konstruktivt formulerad! :cool:



Tack på förhand!
mvh/River
 
Senast ändrad:

Ambjorn

Medlem
(Flyttar vi över hit då. )
-Varför är det så ont om Q- Kändes det stundtals i eventet men det var något som låg hos respektive spelare. Annars så tävlingsmomentet är nog det bästa av alla eventet jag har spelat de senaste åren. Samma tema kan man ha fler gånger, flygplan, lastbilar, dragkärror vilket som. Synd bara att jag hamnade i B-laget men blir kanske kvalificerad för A nästa eventet.
Storpriset och belöningarna är inget att klaga på fullkomligt fantastiska. En särskild eloge till Narrens scens animering som är ljuvlig att titta på. Mer försvar på attack/försvar är för min del något jag försöker bygga på. Har fortfarande för lågt nu och: Vem vet hur spelet kan ändras framöver avseende det?
Får bara hoppas att River Styx frånvaro nu inte beror på en resa över floden...
 

River Styx

CM
Community Manager
(Flyttar vi över hit då. )
-Varför är det så ont om Q- Kändes det stundtals i eventet men det var något som låg hos respektive spelare. Annars så tävlingsmomentet är nog det bästa av alla eventet jag har spelat de senaste åren. Samma tema kan man ha fler gånger, flygplan, lastbilar, dragkärror vilket som. Synd bara att jag hamnade i B-laget men blir kanske kvalificerad för A nästa eventet.
Storpriset och belöningarna är inget att klaga på fullkomligt fantastiska. En särskild eloge till Narrens scens animering som är ljuvlig att titta på. Mer försvar på attack/försvar är för min del något jag försöker bygga på. Har fortfarande för lågt nu och: Vem vet hur spelet kan ändras framöver avseende det?
Får bara hoppas att River Styx frånvaro nu inte beror på en resa över floden...
Tack för dina synpunkter Ambjorn :)
Vad gäller mig själv så handlar det snarare om att tiden inte riktigt räcker till när man bara har två händer... Men det är bra att jag har er som puttar på mig när jag är sen!
 

Skipper

Ny medlem
Jag tyckte eventet var bra, kul att det "bara" krävdes att vara aktiv för att kunna få bra priser och inte enbart spendera Diaz. Hamnade själv i silver och var nöjd med det.
 
S:t Patricks mekanik är annorlunda och rätt så kul men tar alldeles för mkt tid i anspråk, 1 gång/år är mer än tillräckligt.
Då dansar jag hellre över ängarna med mina bröder och njuter av det vackra sommarvädret...
 

Svafrlami

Medlem
Vad jag hört har de allra flesta som spelat hyfsat aktivt fått ihop Huvudbyggnaden + en del andra bra belöningar. Mycket bra Eventvariant, men som vanligt är väl Ligan det som är mindre kul. Att kunna få den viktigaste belöningen, uppgraderingen i kistan, utan att behöva öppna samtliga kistor, med lite tur var det bästa. Att klara det lika bra i alla 5 Världar är förstås på gränsen till vansinne, men förstås frivilligt :)
 

bashummer

Medlem
Det var strax under "sådär". Man tappar sugen snabbt av sidouppdrag som att skörda 400 000 ggr 8 timmars resurproduktion eller öka invånare/lycka med si och så många... nånting. Bättre förr med högre kvalité och färre "event".
 

Mitzie mi

Ny medlem
Både vissa uppdrag men även att få ihop 8,4Q tar alldeles för lång tid och det är alldeles för mycket passande. Själva spelmekaniken är helt ok ifall man kan snabba upp spelet, men en gång per år är definitivt tillräckligt.
 

Safiren

Medlem
Eventet var befriande fritt från fragment!!! Det uppskattas mycket! Dessutom lika roligt som st Patriks :) Fast det kräver en hel del engagemang förståss om man vill få rätsida på det. Det finns alltid de som klagar på att det är för svårt men då har de faktiskt inte läst på innan. Mooingcats guider är som vanligt ytterst hjälpsamma när det gäller att uppnå rätt balans för att det ska flyta på.

Jag blev något förvånad när det gick så snabbt att få ihop första omgången av eventbyggnaden och uppgraderingen av Hjältarnas värdshus. Normalt sett om man inte spenderar diamanter brukar det inte inträffa förrän i slutet. Jag tänkte som så att FoE kanske behövde vara lite snälla efter alla klagomål på fragmenten :D

Det är bara en sak jag vill klaga på: Det fanns ingen mer gyllene uppgradering för Hjältarnas värdshus i premiebelöningarna och den låg väldigt långt fram i eventet, omöjlig att nå utan att spendera en hel hop av diamanter. Jag avstod från att köpa premiebelöningarna just av denna orsak pga att jag inte tycker att jag behöver mera försvar till IE5 då jag tack vare tidigare event nu lätt klarar hela nivån utom de två sista där jag får förhandla. Likaså har jag inga problem med PvP. Men jag undrar ju hur det kan komma sig att jag ständigt får möta samma spelare mot vilken jag förlorar kanske en gång av tjugo... Attack är betydligt mer intressant!
 

Malina

Aktiv medlem
1. Hellre S:t Patrick mekanik än hoppa groda dito! :D Paddy's är favoriteventet just för att man får tänka och planera själv, och inte förlita sig på slump/tur. Fast de tar ändå lite för mycket tid i anspråk, tyvärr.

2. Vet inte vad jag gjorde för fel för jag nådde inte de två fina uppgraderingarna till sommarherrgården resp Hjältarnas värdshus, trots att jag är aktiv. Ca 5k diamanter i sjön de två sista dygnen i ett försök att nå dem, men nej...
Mooingcats guider kollar jag aldrig på. Det förtar liksom det roliga i att upptäcka saker själv.
 

Safiren

Medlem
1. Hellre S:t Patrick mekanik än hoppa groda dito! :D Paddy's är favoriteventet just för att man får tänka och planera själv, och inte förlita sig på slump/tur. Fast de tar ändå lite för mycket tid i anspråk, tyvärr.

2. Vet inte vad jag gjorde för fel för jag nådde inte de två fina uppgraderingarna till sommarherrgården resp Hjältarnas värdshus, trots att jag är aktiv. Ca 5k diamanter i sjön de två sista dygnen i ett försök att nå dem, men nej...
Mooingcats guider kollar jag aldrig på. Det förtar liksom det roliga i att upptäcka saker själv.
Och kostade dig 5K diamanter utan att du fick belöningarna ^ ^ Ett + till dig iaf för att du inte påstår att eventet är dåligt bara för att du inte klarade det.
 
Topp