• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Blocka spelare

Mikklos

Ny medlem
Hej!

Kan man på nått sätt blocka en spelare eller göra så att hen inte kan bidra på mina MB? Jag har en person som kapar platser konstant. Vi är inte vänner så jag kan inte plocka bort hen där. Börjar bli riktigt tröttsamt detta
 

River Styx

CM
Community Manager
Hej,
De flesta imperier har oftast ett system för MB-bidrag, Så jag har full förståelse för att det är jobbigt när andra spelare kapar platser.
Men, att kunna bidra på vem som helst är en av de grundläggande funktionerna i spelet som gör det möjligt att komma framåt i spelet. Därför är det tillåtet för vem som helst att bidra på någons MB. Att låta spelare begränsa andra spelares möjligheter är inte rätt.

Jag hoppas att du hittar en bra lösning på detta.
Är det en ny spelare kanske hen inte har koll på att det finns system som spelarna använder?
Bjud in hen till erat imperium?

mvh/River
 

HultNisse

Medlem
Det kommer nog på sätt och vis att lösa sig av sig själv om ett tag (kanske på måndag).
De som kan bidra till dina MB är Imperiemedlemmar, Vänner och Grannar. Jag antar det är en granne som är besvärlig. Grannar byts var 14:de dag och då med sådana som som är i samma era som dig, så du kommer nog slippa den vid nästa byte.

Undvik också att ha platser som är kapningsbara för 80%:iga Arkar, så att de man vill skall lägga hinner göra det.

Själv har jag ibland råkat ut för grannar som envisas att dagligen attackera min stad, men gör man samma sak tillbaka brukar de inte plundra.
 

River Styx

CM
Community Manager
Det kommer nog på sätt och vis att lösa sig av sig själv om ett tag (kanske på måndag).
De som kan bidra till dina MB är Imperiemedlemmar, Vänner och Grannar. Jag antar det är en granne som är besvärlig. Grannar byts var 14:de dag och då med sådana som som är i samma era som dig, så du kommer nog slippa den vid nästa byte.
Det stämmer att grannskapet uppdateras varannan måndag. Senaste uppdateringen gjordes i måndags 19/12. Så nästa gång borde bli 2/1 om inget oförutsett inträffar..
 

Mikklos

Ny medlem
Det kommer nog på sätt och vis att lösa sig av sig själv om ett tag (kanske på måndag).
De som kan bidra till dina MB är Imperiemedlemmar, Vänner och Grannar. Jag antar det är en granne som är besvärlig. Grannar byts var 14:de dag och då med sådana som som är i samma era som dig, så du kommer nog slippa den vid nästa byte.

Undvik också att ha platser som är kapningsbara för 80%:iga Arkar, så att de man vill skall lägga hinner göra det.

Själv har jag ibland råkat ut för grannar som envisas att dagligen attackera min stad, men gör man samma sak tillbaka brukar de inte plundra.
Tyvärr så återkommer han var 14:e dag och då lägger han på mig. Av nån anledning så har han stenkoll på just mig
 

.Agnes.

Ny medlem
Jag har lite av samma problem Så länge de har en FP på någon av mina MBs så har de tillgång till alla MBs (om jag förstått rätt) Det bästa kanske är att inte ha dem öppna för nästa nivå. Det är så jag tänkt göra med min envisa Och vi har varit vänner i spelet Men tyvärr missbrukade hen vänskapen Så nu är den inte med som vän längre.
 
Topp