• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Besegra denna stora armen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lastbuzz

Ny medlem
Hejsan.

I en del uppdrag så har motståndaren en andravågsarmeer. Hur är det tänkt att man ska kunna slå dom? Som det är nu (jag har dom senaste stridisarna från min tid) blir det att efter första striden, som jag för det mesta vinner, så får jag kurera mina kämpar med hjälp av diamanter eller ge upp för det är absolut ingen idé att försöka.
Varför kan inte jag ha en andravåg som är pigg och vital så att man har någon som helst rimlig chans att vinna? Eller är det något jag missat?
 

Tixal

Medlem
Hejsan.

I en del uppdrag så har motståndaren en andravågsarmeer. Hur är det tänkt att man ska kunna slå dom? Som det är nu (jag har dom senaste stridisarna från min tid) blir det att efter första striden, som jag för det mesta vinner, så får jag kurera mina kämpar med hjälp av diamanter eller ge upp för det är absolut ingen idé att försöka.
Varför kan inte jag ha en andravåg som är pigg och vital så att man har någon som helst rimlig chans att vinna? Eller är det något jag missat?

Dessa strider är inte alltid så enkla. Nu vet jag ju inte exakt vilket uppdrag det gäller, eller vart, eller alla andra faktorer som spelar in just för dig.
Men, det man kan göra är:
  • Kontrollera vilka enheter som finns i första och andra vågen och med hjälp av det välja de bästa enheterna av din armé
  • Se till att du har MB som boostar ditt försvar och din attack (för attackerande arméer...)
  • Köpa attack-boost i värdshuset
  • Använd attack-boost från inventariet (dvs, om du har...)
  • Sedan finns ju givetvis alternativet att läka enheterna med diamanter...
 

HultNisse

Medlem
@Lastbuzz; Jag antar att du är rätt tidig i ditt byggande; Jag har sedan start alltid försökt at få tag på allt som kan öka på min attackerande arme i både attack och förvar. Det är allt från uråldrig obelisk och Yggdrasil från kulturella bosättingar, till Varghus och Guvenörsvillan från evenemang. Därtill finns lite andra saker man kan komma över hos antikhandlaren som trumslagarskolorm shackmattorget, solgudess port mm.......
Sedan har du MB Zeusstaty och Aachers katedral vilka är trevliga.

Jag har 229% i attack och 188% i försvar utan att använda någon extra boost i form av värdshus eller inventarier. Förvisso är motståndet högre men det är helt görbart. Men jag kommer ihåg att i början kändes det som om man gick till strid med en fickkniv mot en bazooka....... och jag backade sirekt så fort det kom dubbla arméer från motståndaren.

Så mitt råd är att ha tålamod och samla på dig sådant som ger dig stridsstyrka, sedan kan man även med Autostrid lösa det mesta,
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp