• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Belöningar och medaljer

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser1490

Guest
När man vunnit strider i turneringstornen och detta genererar medaljer hur lång tid skall man behöva vänta på medaljerna då? Jag har vunnit flera strider men får aldrig mina medaljer!? Inte automatiskt, bara efter att jag sagt till i suporten och då går de ibland in och tittar i loggen så att jag kan få dem.... Men nu har jag samlat på mig över 200 (som jag inte fått). Är det fler än jag som har problem med detta? Spelet förlorar ju liksom sin poäng när man inte kan expandera och när man inte får de medaljer man förtjänat!?
Ledsen Isabella el Grande som älskar detta strategispel men som börjar känna att hon vill ge upp :-(
 

DeletedUser1490

Guest
Tillägg...

Namn. Datum. kl. Antal medaljer
Prince of Islays 13/10 10.50 50m
Scott b 14/10. 07.13 4m
Prince of islays 14/10 11.05 50m
-"- 15/10. 11.40. 50m
Ivik 15/10 17.30 25m
Hokke. 16/10. 9.30. 2m
Prince of islays 16/10 11.45 50m
Yppzi 16/10 11.55 25m
Prince of islays. 17/10. 11.50. 50m
Yppzi. 17/10. 11.55. 25m
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser837

Guest
Hej Isabella el Grande.

Jag flyttar denna tråden till forumet "Frågor & Hjälp" eftersom den passar bättre där. Sen vill jag även påminna om att tickets och svar från support inte är något som ska tas på forumet, läs gärna igenom spelets och forumets regler om du känner dig osäker på vad som gäller.

Nu till din fråga.

Jag är inte riktigt säker på vad du menar, men om jag förstått dig rätt så menar du att du inte fått några medaljer när du anfallit spelarna i listan ovan?

Man får inte medaljer genom att anfalla spelare, utan när du anfaller spelare så får du poäng som läggs till i PvP-tornet för den tidsåldern som du krigade i. Vid varje veckas slut så delas medaljer ut till de spelare som har de bästa placeringarna i PvP-tornen.

Mvh, Falcon93.
 

DeletedUser1490

Guest
Hej Falcon93
Ja... Jag ber om ursäkt för det... Blev lite desperat... Gillar ju verkligen detta spelet men jag har inte fått någon hjälp.
Så bra du förklarar! Helt plötsligt förstår jag ju! Du förstår, jag trode att man fick det antalet medaljer som stod brevid namnet på den som man vann över när man vunnit (det har jag trott hela tiden, därav mitt tjat om medaljerna och kännslan av att ha blivit lurad :-/) men nu förstår jag att det mer handlar om var man står i rankningen inför veckans slut (är det rätt?) och att man då kan få lite medaljer om man klättrat!?
Hittade ju också hit till forumet idag (också nytt för mig och säkert lättare att få svar på frågor) och har redan fått svar på massor som jag hitentills fått gissa mig fram till.
Finns det någon översiktsplan för stridsenheter någonstans? (Där man kan se vilka byggnader som krävs och hur enheterna som kommer därifrån ser ut) saknar det lite... Vet liksom inte riktigt hur jag skall lägga upp strattegin? Ser ju ibland att mina motståndare har coola enheter men när man tittar på sina alternativ till byggnader så är där ingen bild på vilka stridsenheter de kommer att generera... Vet inte om du förstår vad jag menar?

Tack för ett härligt strategispel! Och tack för hjälpen!
Mvh
Isabella el Grande������
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser837

Guest
Den absolut bästa hjälpen som du kan få som ny spelare är att gå till startsidan (klicka här), och sen har du ett alternativ i menyn som heter "Spelet" med flera underalternativ. Klickar du där så kan du hitta massor med information, bl.a. om militära byggnader, men även mycket om spelets grunder, funktionalitet osv.

Jag vet inte riktigt vilket nummer du menar, men det lättaste sättet att se vilken rank du har i ett PvP-torn är att:

Klicka på stadshuset -> Nyheter -> Händelsehistorik

och i det fönstret så ser du alla tillgängliga torn längst upp. Klicka på det tornet som du krigat i för att se vilken placering du har, och om den platsen ger några medaljer. För att kunna kriga i ett torn så måste du även ha låst upp det tornet på kontinentkartan, samt använda minst 1 enhet från den tidsåldern.

Mvh, Falcon93.
 

DeletedUser1339

Guest
Ett annat tips, förutom att gå in på startsidan, är att gå med i ett Imperie där det finns någon som gärna hjälper nybörjare med frågor och tips. Du är säkert Välkommen :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp