• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Balansera Skurkarna

DeletedUser2019

Guest
Hej. Precis ny här.
Det som känns akut är att balansera Skurkarna. Man förlorar inte bara utan blir utskåpad.
Det tar bort spelglädjen helt. Jag överväger att sluta med Fabriker ioma jag jobbar kontorstid och inte hinner kamma hem det som produceras. Det är inte ovanligt med 9-10 plundringar under min arbetsdag. Skapa en Poliskår eller motvapen OM dessa måste finnas kvar.
 

DeletedUser1826

Guest
Skurkarna ska inte ändras på något sätt.

Har du missat att du kan köpa Stadssköld för silver från värdshuset som stoppar alla attacker under en viss tid. Bygg Vasilikatedralen, Deal Castle, skaffa vakteldar på eventen och ritualflammor på Expeditionen. Har själv aldrig haft problem med plundring, någon enstaka gång som jag blivit plundrad mer än en gång på en vecka.

Glöm inte allt du kan göra med produktion, ställ in produktionstider så att du kan skörda direkt när produktion är klar så att varor och annat inte ligger öppet för plundring så länge. Bygg en respektingivande stad så att de som plundrar riskerar att få tillbaka med samma mynt om dem är på dig. Byt försvar då och då. Lyckas du få till ett försvar som gör att det kostar några gubbar var gång så är det inte alls lika kul att attackera dig.

Har själv varit storplundrare och vet vad en som attackerar tycker illa om.
 

DeletedUser1408

Guest
Som Tveskägget sa, några vakteldar och DC+Vaniljen skrämmer bort typ 90% av plundrare. För dom flesta är det för dyrt om man förlorar 3-4 soldater i anfall hela tiden. Sen finns som sagt skölden, den kör jag med konstant!
 

DeletedUser2019

Guest
Hej och tack för svaren. Antar att Sven skrev "fel". Det ska naturligtvis stå "Jag tycker inte att Skurkarna ska ändras på något sätt". Oavsett så är jag ny på Forumet men inte i spelet. I Brisgård har jag tex kommit betydligt längre. Jag anser fortfarande att det är obalanserad när det bli 10-0 I "matchen" när man har ett hyfsat försvar och de MBs man behöver. Ökat budget för "Polisen" även här? ;) Det upplevs som ett problem om man har ett kontorsjobb och upptäcker att man har blivit anfallaren och plundrad 8-9 gånger under den tiden.
 

DeletedUser1826

Guest
Det är en väldigt stor ändring att justera skurkarna eftersom det slår igenom i alla tidsåldrar och på allt krigande, inte bara grannfighting utan även på GVG. Bättre att ändra enligt förslag i föregående inlägg om man nu tvunget ska ändra.
 

DeletedUser1960

Guest
Lonar Gions förslag är precis den lösning jag också förespråkar, det borde ju inte vara så svårt rent tekniskt att ge de försvarande styrkorna samma strategi som enheterna i kartan så att de inte anfaller bara spioner först. Det är ju löjligt att man besegrar i stort sett alla under en själv utan att få en enda skada, den starkaste i grannskapet anfaller och plundrar alla andra varje dag utan att förlora mer en någon enstaka armé.
Alla som vill ha chans på medaljer i pvp måste då anfalla alla de kan varje dag vilket leder till att vissa givetvis blir plundrade hela tiden.
Kostade det lite mer att anfalla skulle ingen kunna anfalla alla varje dag och alla slipper lägga timmar
varje dag på att anfalla alla andra. Maktbalansen rubbas inte eftersom den starkaste fortfarande kommer vara starkast men man slipper detta eviga anfallande och plundrande som bara tar massa tid.
Nu behöver man inte ens bygga några armebyggnader, har man Mästarnas tillflykt, en spiongömma och Alcatraz får man allt annat man behöver i imperieexp...

Conquericus
 

DeletedUser1826

Guest
En justering jag hade önskat är att man får möjlighet att välja om man vill styra försvaret om man sitter framför datorn när man blir attackerad.
 

DeletedUser1884

Guest
Sven, skicka in ett förslag på det även som ticket ;) Det är oftare det läses där. men kan lägga in det som förslag
 

Fonzo

Medlem
Jag kör vaktelder. Har man 30-40 stycken så är det inte många som vågar ge sig på den staden. Fungerar alltid. Dock, om man inte har tillgång tills så många % i försvar så gäller stadskölden (dock var jag "liten" innan denna fanns, men då gällde det bara att tima produktionen). Kör allting på 24 hs produktion till tider du vet att du kan plocka. Efter en tid så ger alla farmare upp.
 
Topp