• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Annan spelares FP-knappar på MB, är där jag redan lagt, är utgråad.

HultNisse

Medlem
Vad jag kan förstå så kan man lägga på MB som tillhör vänner/grannar/imperiemedlemmar, och även de som man tidigare lagt på. Försöker man på andra så får man ett felmeddelande ("Den här handlingen är inte möjlig. Du är inte längre vän med den här spelaren och ni är inte imperievänner"), och FP-knapparna för bidrag blir efter meddelandet utgråande. Går man ur dialogen och in igen så är de åter klickbara, men meddelandet kommer upp.

Jag har en spelare som jag lagt på (vet inte om det är tidigare granne eller imperievän), som är utgråad så fort jag går in på henne (se bild).

Detta bryter mönstret som jag ser mot alla andra. Vad jag kan tänka mig är att hon har raderat kontot och det ligger i en "Limbo" tills det helt tas bort, eller att spelledningen har blockerat hennes konto av en eller annan orsak. Men det kan ju även bara en bugg.

Jag lägger inte här ut namnet på spelaren, då det kan vara olämpligt, men kan meddela det i PM till support om så önskas.
 

Bilagor

  • temp.jpg
    temp.jpg
    100,5 KB · Visningar: 5

Tixal

Medlem
Det enkla svaret här borde vara att byggnaden inte längre är kopplad till vägarna. Så - hur ser det ut när du går in på hens stad?
 

HultNisse

Medlem
Det enkla svaret här borde vara att byggnaden inte längre är kopplad till vägarna. Så - hur ser det ut när du går in på hens stad?
Enkla svar är oftast de bästa, ock så i detta fallet. Hon är troligen på semester då alla hennes vägar är bortkopplade från Stadshuset.

(jag tog bort buggprefixet, men lämnar kvar tråden om andra råkar ut för samma fundering)
 
Topp