• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Alla hjärtans dag-utförsäljning!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

River Styx

CM
Community Manager
Valentines.png


Hallå alla Forge-älskare!

Det är sannerligen fullt med romantik i luften, och medan Amor putsar sina pilar, förbereder sig folk runtom i världen för att fira den där speciella personen i deras liv.

Genom att logga in på Alla Hjärtans Dag (måndag 14 februari), kommer du få en speciell gåva. Denna gåva kommer att delas ut på den värld du först loggar in på, så tänk på att välja rätt värld när du loggar in!

Alla Hjärtans Dag-utförsäljningen startar: Måndag 14 februari, kl. 9.00

Det här är vad vi har förberett åt dig: vi kommer att ha underbara erbjudanden på populära föremål hela dagen. Vår utförsäljning startar kl. 9.00 (CET), och vi kommer att ha fem olika erbjudanden, där ett nytt erbjudande blir tillgängligt var tredje timme. Så kolla in din stad regelbundet så du inte missar något!
Erbjudande 1​
Erbjudande 2​
Erbjudande 3​
Erbjudande 4​
Erbjudande 5​
9.00 till 12.00​
12.00 till 15.00​
15.00 till 18.00​
18.00 till 21.00​
21.00 till 24.00​

Även om alla erbjudanden finns tillgängliga att köpa flera gånger på olika världar, så är antalet köp per erbjudande begränsat. Vänligen kontrollera detta innan du tar ett erbjudande, och framför allt - dubbelkolla att du faktiskt köper i rätt värld. Detta är väldigt viktigt eftersom vi tyvärr inte kan flytta köpta föremål mellan världar.

Glöm inte att logga in på måndag, 14 februari, för att se vilka fina erbjudanden som väntar på dig! Vi ser fram emot dina synpunkter nedan!


Vänligen,
Ditt Forge of Empires Team
 
Informationen säger från ca 8.30.
Jo det var ju också en konstig tid.... Såg till att vara utloggad före midnatt. Loggade in på Arvahall strax efter midnatt.. såg till att vara utloggad före 08.00 då väldigt mycket händer avslut imperieslagfält, imperieexpedition, nya dagliga uppdrag m.m. Loggade senare in på Arvahall inför mina dagliga större åtgärder. Ingenting. Jobbade vidare med storskörd i både Arvahall och Brisgard, och se på f-n... Kl 08.37 dyker det upp ett Rosarum i Brisgard, precis där jaj INTE ville ha det eftersom jag redan hade ett där... Inte i Arvahall där jag verkligen ville ha det.
Jotack... Så mycket var er text att man skulle se till att logga in med den värld där man ville ha gåvan värd. Rent tomprat. Man kan inte själv påverka någonting!!!
 

Malina

Aktiv medlem
Åh. Inte kikat in här på ett par dar och missade därför infon om gåvan, undrade varför det poppade upp sådär utan förvarning när jag bytte värld. Dock har jag inget större behov av ett Rosarium i någon av dem. :D
 

Ambjorn

Medlem
Är väl inga problem att logga ut och in igen, tar ju inte ens en minut. Skall se vid 12.00 om det behövs att göra det som vissa tycker är så jobbigt, eller om det räcker att vara konstant inloggad i en flik. Och ett gratis Rosarium tar jag tacksamt emot som jag fick. Hade tre stycken sedan tidigare i olika tidsåldrar för att få spridning på varorna och nu då det fjärde i den befintliga tidsåldern.
 

River Styx

CM
Community Manager
Jo det var ju också en konstig tid.... Såg till att vara utloggad före midnatt. Loggade in på Arvahall strax efter midnatt.. såg till att vara utloggad före 08.00 då väldigt mycket händer avslut imperieslagfält, imperieexpedition, nya dagliga uppdrag m.m. Loggade senare in på Arvahall inför mina dagliga större åtgärder. Ingenting. Jobbade vidare med storskörd i både Arvahall och Brisgard, och se på f-n... Kl 08.37 dyker det upp ett Rosarum i Brisgard, precis där jaj INTE ville ha det eftersom jag redan hade ett där... Inte i Arvahall där jag verkligen ville ha det.
Jotack... Så mycket var er text att man skulle se till att logga in med den värld där man ville ha gåvan värd. Rent tomprat. Man kan inte själv påverka någonting!!!
Så väldigt olyckligt att du inte fick den på rätt värld. Önskar att jag kunde ändra - men dessvärre går det inte.
Klockslaget kan jag ta vidare som synpunkt - att man inte ska välja en tidpunkt då det händer så mycket annat i spelet.
 
Så väldigt olyckligt att du inte fick den på rätt värld. Önskar att jag kunde ändra - men dessvärre går det inte.
Klockslaget kan jag ta vidare som synpunkt - att man inte ska välja en tidpunkt då det händer så mycket annat i spelet.
Nej jag visste på förhand att du inte kan flytta saker, så det är som det är. Jag är inte sur på Dig!

Jag tror att du missförstod mig. Jag tycker att man skall använda en logisk tidpunkt även om det sker mycket då, alternativt vara öppen med NÄR från början. Som jag skrev i ursprungsfrågan... Logiska tidpunkter vore:
* Midnatt (för den aktuella serverns hemland, i detta fall Sverige) Detta vore i mitt tycke det absolut mest logiska!
* Den tidpunkt då de dagliga utmaningarna släpps (hos mig kl 08.00)
* Vid den tidpunkt något annat i aktuellt event sker, i det aktuella fallet när första erbjudandet släpptes dvs kl 09.00

Men bäst vore givetvis att ni öppet talade om NÄR redan från början. Då är det upp till varje spelare att anpassa sitt spel efter förutsättningen, och det blir inte lotteri vilken värld man råkar logga in i. Jag protesterar inte heller mot om det vore slumpmässigt, men då bör ni inte skriva som ni gjorde från början, att man skall vara noga med vilken värld man loggar in med! Då känns en slumpmässighet som ett hån.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp