• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Uppdatering 1.197 - 2021-02-03

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tixal

Medlem
newlogo1.png

Kära Kungar och Drottningar,

Uppdateringen till version 1.197 är planerad till 3 februari. Detta medför att våra servrar kommer att vara otillgängliga under en kort tid. Vi ber om ursäkt för eventuella problem och olägenheter det medför.

En detaljerad beskrivning av denna uppdatering kan ni se här nedan:
Buggfixar

  • Enheter från Industriåldern och Postmodern era visade inte rätt rörelseavstånd. De röda plattorna visar nu den faktiska rörelsen.
  • Tidigare händelser kunde ibland dyka upp under Oceaniska terminalen. Detta kommer inte hända igen.
  • Vi har åtgärdat en bugg där insamlingen av imperievaror från Mäktiga byggnader även räknades av för insamlingsuppdrag, fast de inte skulle.
  • Texten för den fullständiga bonusen från byggnader för attackerande och försvarande arméer syntes inte helt när man tittade via inforutan. Det har korrigerats och man ser nu alla information.
  • Imperiets huvudtråd kunde ibland, under vissa omständigheter, gå att dölja. Detta är nu korrigerat så konversationen kan aldrig göras dold.
  • Ibland, när man hade långsam uppkoppling, kunde två butiksfönster öppnas samtidigt. Vilket gjorde att funktionen inte kunde användas.
  • Vid produktion av enheter fanns en överlappning av ikonen för timglaset och tidsangivelsen. Detta är korrigerat.
  • Det fanns ett sällsynt problem där ett oavslutat minispel i en Kulturell bosättning kunde orsaka att spelaren inte kunde logga in i spelet.


Förbättringar

  • Från och med nu kan du ändra ditt användarnamn via inställningarna.
  • Nu kan du enkelt hoppa från en produktionsbyggnad till en en annan genom att använda pilar (vänster/höger). Och, när du har valt en produktionstid kommer den automatiskt att hoppa till nästa produktionsbyggnad så du slipper öppna varje byggnad var för sig.
  • Meddelandefältet borde ta upp hela fönstret i "Annonseringar". Den gråade knappen för systemmeddelanden togs för att tillåta visning i full bredd.
  • Tydligare information i tomma konversationer om att man har ignorerat en spelare.
  • Nu kan du välja att återaktivera bekräftelser för bidrag på Mäktiga byggnader, Avbryta/välja bort uppdrag och Avbryta produktioner. Du hittar detta i inställningarna.
  • Tecken har tagits bort framför den kvarvarande tiden i fönstret för produktion- och bostadsbyggnader för att göra det mer läsbart.


Mobila enheter

Denna sektion är dedikerad till de ändringar och justeringar i denna uppdatering som bara gäller mobilversionen av spelet, och inte påverkar webbläsarversionen. Observera att det är upp till appbutikerna (Google Play och App Store) när denna uppdatering rullas ut, så det kan dröja någon dag efter att webbläsarversionen släpps innan den dyker upp på din enhet!
  • Meddelandecentrum - det gick att ta bort en hel text och spara meddelandet. Nu finns krav på att minst ett ord/tecken måste vara kvar.
  • När man skapade en ny konversation i Sociala fliken visades "admin" alternativet. Detta är åtgärdat.
  • Spelare utanför Beta blev uppmanade att gå till funktionen PvP Arena trots att den inte är aktiverad på skarpa servrar. Detta kommer inte hända igen.
  • Vi har uppdaterat fönstret för attack-provinsen med en ny pappersbakgrund.
  • Bekräftelsefönster hade "Bekräfta" som standardtext, vilket inte alltid stämde så bra. Detta är ändrat till "ok".
  • Informationsrutan för Ark-bidrag på Mäktiga byggnader var missvisande och nämnde att chans var inblandad. Denna information är nu rättad.
  • För imperiebeskrivningen så fungerade inte radbrytning ordentligt på mobil. Detta är åtgärdat.
  • När man skulle betala ett stort antal resurser för ett uppdrag, så visades inte antalet helt på skärmen utan bara som fragment.
  • När man klickade på en medlems profilbild i imperiets administration så syntes inga alternativ. Nu ska de synas korrekt (Besök, Visa Mäktiga byggnader, Skriv meddelande o.s.v.)

Kolla in vår Betaserver för att hålla dig uppdaterad med det senaste nytt!
Vi hoppas att ni gillar dessa uppdateringar. Dela gärna med er av er feedback nedan!

Tack för att du spelar Forge of Empires!
Vänligen,
Ditt Forge of Empires-team
 
Senast ändrad:

Ti4M0

Ny medlem
Hej. Jättekul, men jättedålig idé att man nu ska kunna ändra namn(och sen tidigare, profilbild), eftersom det gör det väldigt lätt för ”spioner” eller personer man inte vill ha in i impet att komma in..
 

Malina

Aktiv medlem
  • Nu kan du enkelt hoppa från en produktionsbyggnad till en en annan genom att använda pilar (vänster/höger). Och, när du har valt en produktionstid kommer den automatiskt att hoppa till nästa produktionsbyggnad så du slipper öppna varje byggnad var för sig.

Finns det nåt sätt att avaktivera detta? (Kollade under inställningar, men nej) Det är superirriterande när jag ska starta produktioner och den hoppar till byggnader jag INTE ska starta. Blir många fler klick för mig, och tar mer tid i anspråk att hålla på att stänga ner produktionsfönster mellan alla produktionsstarter.
 

Joesakic

Ny medlem
går det att avaktivera att man hoppar mellan de olika. produktions byggnaderna? sedan finner jag det mycket störande att den hela tiden zoomar in efteråt.
 

Lonar Jion

Moderator
går det att avaktivera att man hoppar mellan de olika. produktions byggnaderna? sedan finner jag det mycket störande att den hela tiden zoomar in efteråt.
Svar finns bara 2 poster ovanför din fråga.
Nej det går varken att inaktivera hoppandet eller zoomandet i nu läget men frågan har förts vidare till utvecklarna.

Var snälla och läs ifall någon redan ställt eran fråga och svarat på den.
Finns det fler synpunkter på denna uppdatering som vi kan ta vidare till utvecklarna?
 

Queen Scorpio

Ny medlem
Svar finns bara 2 poster ovanför din fråga.
Nej det går varken att inaktivera hoppandet eller zoomandet i nu läget men frågan har förts vidare till utvecklarna.

Var snälla och läs ifall någon redan ställt eran fråga och svarat på den.
Finns det fler synpunkter på denna uppdatering som vi kan ta vidare till utvecklarna?
Det här hoppandet är en klar försämring, tyvärr och jag hoppas att utvecklarna tänker om. Automatik är inte så kul när man själv vill bestämma och har en plan för hur man spelar.
 

Nisse-X

Medlem
Jag uppskattar möjligheten att kunna sätta nya skördar via en o samma dialogruta.
Men... denna "finess" med auto-zoom och auto-fokus är synnerligen irriterande. Att det inte testades på beta först och förkastades redan där är besynnerligt.
Det är irriterande nog när det sker när man spelar i "Imperiumexpedition".
Det hade varit väldigt positivt om detta gick att stänga av i inställningar, då jag kan tänka mig att några som spelar på mobil trots allt kanske uppskattar detta.
 
Senast ändrad:

Grillpinne

Ny medlem
Jag funderar på att ta bort mina produktionsbyggnader helt då tomma rutor är att föredra över detta urusla system.
hoppas detta fixas snarast.
 

Charleszx

Ny medlem
Jag tycker denna finess med hoppandet i produktionsbyggnader är jättebra .
Nu har jag lärt mig och den är ju mycket smidig. speciellt när det är uppdrag med X antal 5 eller 15 min produktion.
Eller för alla som inte skördar sin stad med 5 diamanter.

* Om jag redan satt igång alla produktioner, och vill ändra på en, när jag precis tryckt in det nya produktionsalternativet, vill jag stanna kvar i byggnaden så jag kan (A) manuellt hoppa till nästa byggnad eller: (B) automatiskt hoppa till nästa byggnad. Jag föredrar (A), för (B) tror jag är något förvirrande, "vet ju inte om ändringen gick igenom" ?. För har jag ändrat på en byggnad, vill jag oftast ändra på flera också...
Nu måste jag gå in och ut i varje byggnad för att ändra min ordinarie 4h, 8h eller 24h-prod, när jag får uppdrag med annan produktionstid.

* jag irriterar mig såklart också på att den zoomar in efteråt.

* I bosättningsbyarna har jag inte lärt mig tänka till i förväg, irriterande när jag startar alla på 8h, och märker jag inte har råd med det på den sista...
 

Tixal

Medlem
Inte något alls, men tagit upp det många gånger med supporten. Men ingen respons på det.
Då blir jag nyfiken på vilken respons du hade velat ha? Vad hade vi i supporten kunnat göra bättre?
Supporten ger support. Dvs, vi hjälper till om någon har problem, har frågor osv. Om någon har en idé så skickar vi den vidare till utvecklarna.
Sedan är det upp till dem att bestämma om det är en idé som de vill utveckla och införa i spelet.
Det finns aldrig garantier för att en idé genomförs. Det kan finnas mängder av skäl till varför en idé inte används - trots att det är en bra idé.
 

Nisse-X

Medlem
Har det hänt nå't med denna jätte-irriterande "björn-tjänst", detta zoomande o flyttande på spelplanen ?
 

Nisse-X

Medlem
Jippi ! De tog bort det horribla flyttandet o zoomandet i ZZ :)
...bara å vänta på att "förnuftet" sprider sig hit med ;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp